Toon posts:

SoundCard mono after 1 song

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag lui,

Als ik winamp speel gaat hij naar rechterspeaker mono zodra hij het tweenummer afspeelt of na dat het op repeat gaat. Dit geldt ook voor spellen en dergelijke. Start ik het spelopnieuw op is deze weer steroe

How occurs.

Niew systeem geïnstalleerd met audigy player met oude cd. Dit omdat het de werkwijze van Creative is. Ouwe muk installen en dan updaten via de site.

Voor de eerste keer werdt de Audigy als a800 oid weergegeven en leek deze te werken. Op den duur veranderde geluid schema's uit zichzelf en gebeurde er andere rare dingen.

Toen MB onboard soundcard geprobeerd maar helaas was toen het geluid nog steeds met problemen. Nu heeft de Audigy een goede geluidweergave en wil deze er weer inzetten aangezien onboard niets oplost.

FAQ's van Creative en Microsoft gelezen maar dit had als gewoonlijk geen zin (Frequent asked questions by home women). Ook het nodige speur werk op internet gedaan maar helaas komt de symptoom omschrijving in google bij de onnozele faq's en andere simpele antwoorden terrecht.

Ik hoop dit iemand dit probleem herkend want geluid is wel zo leuk op een pc.

Greetz DieBoaed

Wellicht dat Creative of SounMax een improved verkloot techniek gebruik ik weet het niet meer.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 16:03 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 04:53:

[...]

Klikt vaag maar de vraag is duidlijk.
Met de nadruk op vaag. Half Engels, half Nederlands (en slecht ook)... Wat bedoel je precies te zeggen?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 04:58:
[...]

Met de nadruk op vaag. Half Engels, half Nederlands (en slecht ook)... Wat bedoel je precies te zeggen?
Ja sorry, ben slecht in beide talen en omdat je toch veel in het engels bezig bent op internet volgt het automatisch.

Ook heb ik last van dat het vraag teken veranderd in = na dat ik een tijd gewerkt heb op de pc. Na een reboot werkt het na behoren.

Ben iedergeval blij dat je überhaupt reageert ±'

±' is dus een smiley ±S

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe zit het eigenlijk met je moederbord drivers?
En dat van die tekens kan je uitschakelen bij je toetsenbord instellingen (of taalinstellingen, 1 van de 2 :P). Of gebruik control + shift en dan is het ook eventjes opgelost.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Het is gebruikelijk dat we hier gewoon normaal Nederlands praten, en niet twee dingen door elkaar, of een of andere vage MSN taal.

Even samengevat: na een nummer is komt je geluid opeens uit maar een speaker, en het maakt niet uit of je nu de audigy of onboard geluid gebruikt?

In dat geval zul je eens moeten kijken naar je speakersetje. Sluit het eens aan op een mp3 speler of discman en kijk eens wat ie daar doet?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:34
Of je sluit even om te testen een koptelefoon aan op je pc...

Als dat niet werkt, zet in je BIOS de onboard geluidskaart uit aangezien je die dan toch niet meer gaat gebruiken. Wie weet zitten de onboard en de Audigy elkaar in de weg...

Opper-prutser

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 05:08:
Ook heb ik last van dat het vraag teken veranderd in = na dat ik een tijd gewerkt heb op de pc. Na een reboot werkt het na behoren.
Start > Control Panel (Configuratiescherm) > Regional & Language options (Datum, tijd, taal en landinstellingen) in classic view / (klassieke weergave) > tabblad Languages (Talen) > Details en dan de knop Key Settings.

Zet alle Key Sequences met de knop Change Key Sequence op "none". Je weet namelijk nooit wanneer je deze rommel per ongeluk tegelijk indrukt en daarom wordt je toetsenbordlayout veranderd.

[ Voor 9% gewijzigd door Yoozer op 17-08-2007 11:48 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:46:
[...]

Start > Control Panel (Configuratiescherm) > Regional & Language options (Datum, tijd, taal en landinstellingen) in classic view / (klassieke weergave) > tabblad Languages (Talen) > Details en dan de knop Key Settings.

Zet alle Key Sequences met de knop Change Key Sequence op "none". Je weet namelijk nooit wanneer je deze rommel per ongeluk tegelijk indrukt en daarom wordt je toetsenbordlayout veranderd.
Bedankt voor je goede uitleg. Het indrukken van toets combinaties doe ik vaak. Waarom deze optie aanstond is mij een raadsel.

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 06:04:
Hoe zit het eigenlijk met je moederbord drivers?
En dat van die tekens kan je uitschakelen bij je toetsenbord instellingen (of taalinstellingen, 1 van de 2 :P). Of gebruik control + shift en dan is het ook eventjes opgelost.
Asus pb5 deluxe moedboard

Voor zo ver ik weet alleen de benodigde drivers geinstalleerd (deze download ik altijd via internet).
Omdat ik de Audigy weer wil draaien heb ik onboard weer uitgeschakeld. Drivers uninstall van onboard card geeft error en Audigy this device can not start code 10 error.

Toen ik de Audigy installeerde bij de bouw van de pc stond deze als a800 oid omschreven in device propertys.

Als speakers gebruik ik mijn stereo die na behoren werkt.

Voor mijn acer laptop weet ik bijvoorbeeld dat de interne modem drivers aanwezich moeten zijn en een key verwijderd moet worden in sommige gevallen.

Zelf denk ik dat Windows of een software programma het geluid in de weg zit. Nu heb ik veel software op de pc staan die ik niet allemaal eraf ga halen. Zo heb ik master pakket adobe en volle ms pakket erop staan. Verder kan het ook te maken hebben met drivers / software van de kaarten die achterblijven na uninstall.
Pagina: 1