[Crosshair] LCD poster niet uit na ledjes aan gehad

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb hier het prachtige Asus Crosshair mobo en een raar probleempje. op het I/O shield zit een knopje om de ledjes op het mobo aan te schakelen als de pc uit staat. Als ik de ledjes weer uitzet begint de LCD poster backlight echter te branden met de melding -CPU INIT- totdat ik de pc daadwerkelijk aanzet. Dat hoort volgens mij niet, waarom gaat de lcd poster aan? In de bios staat netjes dat de ledjes door de schakelaar bediend worden en dat de LCD poster backlight uit moet gaan na POST. Dat gebeurt ook wel, maar als ik die ledjes aan gehad heb wil ik helemaal niet dat die poster aangaat, dat geeft teveel licht als ik wil slapen! 8)7 Moet ik eerst mijn pc aanzetten en dan weer afsluiten dat lost het op... maar is vreselijk omslachtig...

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb geen ervaring met het bord, maar zou het zo kunnen zijn dat de LCD poster plots een stroompje heeft opgepakt en die melding geeft omdat de CPU niet 'aan staat' (dus je PC staat uit :P).

Heb je een BIOS update al eens gedaan om te kijken als dat het heeft verholpen?

Edit: Je weet ook waarom die ledjes daar zitten? Gewoon om te zien waar je aansluitingen e.d. te vinden om je componenten te kunnen plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 17-08-2007 05:55 ]

Wauw, een sig!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 05:40:
Ik heb geen ervaring met het bord, maar zou het zo kunnen zijn dat de LCD poster plots een stroompje heeft opgepakt en die melding geeft omdat de CPU niet 'aan staat' (dus je PC staat uit :P).

Heb je een BIOS update al eens gedaan om te kijken als dat het heeft verholpen?

Edit: Je weet ook waarom die ledjes daar zitten? Gewoon om te zien waar je aansluitingen e.d. te vinden om je componenten te kunnen plaatsen.
Dat is een mooie redenering, zo had ik het nog niet bekeken, dat zou weleens heel goed de reden kunnen zijn... maarja het blijft irritant. :P Ik heb drie verschillende biosversies geprobeerd, allen vertonen exact hetzelfde gedrag op dat gebied. Yep, ik weet waar die ledjes voor zijn, maar soms zit ik 's avonds laat nog wat te knutselen of iemand komt even naar mijn pc kijken (ben er nogal trots op!) en dan doe ik ff die lampjes aan. Maar dan wil ik dus niet dat daarna die lcd aangaat!

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Tiberium schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:46:
... Dat gebeurt ook wel, maar als ik die ledjes aan gehad heb wil ik helemaal niet dat die poster aangaat, dat geeft teveel licht als ik wil slapen! 8)7 Moet ik eerst mijn pc aanzetten en dan weer afsluiten dat lost het op... maar is vreselijk omslachtig...
Uhm stroomknopje van je voeding uitzetten? Stroom van de PC afhalen?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Dukey schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:41:
[...]

Uhm stroomknopje van je voeding uitzetten? Stroom van de PC afhalen?
Ja of de aardlekschakelaar gewoon omhalen... :X

Ik ben dus op zoek naar de oorzaak van dit probleem, er zijn toch vast wel meer mensen met dit mobo?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Volgens mij is het geen probleem, maar hoort het zo: http://www.hardware.info/...shair_moederbord_review/2

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik snap je opmerking niet geloof ik; wat kan ik uit die review leren wat aangeeft dat mijn probleem normaal is?

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Hmm... het kan toch niet zo zijn dat ik de enige op GoT ben met dit mobo? Het is een echt tweakers mobo hoor mensen... ;)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 18:34

Mojo

The Power Within

Heb je geen USB device die om stroom zit te nuilen? Bij m'n eigen P5B blijft het powerledje, hdd ledje en NEC1300A Ledje branden en de voeding draait op een laag pitje, als ik mijn externe schijf nog aan heb staan. Als die uit staat is er geen enkel probleem :z

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tiberium schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:21:
[...]

Ja of de aardlekschakelaar gewoon omhalen... :X

Ik ben dus op zoek naar de oorzaak van dit probleem, er zijn toch vast wel meer mensen met dit mobo?
Zo gek was zijn opmerking niet hoor, de aardlekschakelaar omhalen is heel wat drastischer dan dan kleine knopje aa nde achterkant van je voeding, of evt. een stekkerblok met aan/uit schakelaar.

En ja, ik begrijp dat je naar een oplossing zoekt.
Pagina: 1