[Vista] Games schokken in Vista!

Pagina: 1
Acties:

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 08:38
Ik wist niet in welke categorie ik dit topic moest plaatsen dus heb ik maar voor deze gekozen.

Ik zit met het volgende probleem.

Iedere game die ik draai in Vista Ultimate schokt op willekeurige momenten. Het maakt niet uit welke resolutie ik draai, of ik AA of HDR aanzet enz....
Wat mij wel opviel is dat Vista bij het opstarten een half uur een constante diskload veroorzaakt met SCVHOST.EXE. Het is niet veel, maar ik denk dat het een beetje meespeelt. Nu op moment van schrijven heb ik er geen last van maar als ik een game opstart schokt hij nog steeds. Aan mijn hardware kan het denk ik niet liggen.

AMD 5600+ X2 @stock
M2N-E SLI
Point of View 8800GTS 320MB @ 650/850
2 X 1024 CorsairTwinX 800 mhz geheugen
LC Power 550 watt voeding ( ja hij is best redelijk )
Creative X-Fi Audio
2X Seageate Barracuda 160GB SataII in Raid0

3Dmark 06 score is 9386

Ik heb de AMD Dual core optimizer geinstalleerd. In XP had ik heel soms ook last van schokken waarbij deze patch de oplossing was. Mijn Vista installatie is helemaal vers, helemaal up to date helemaal voorzien van de laatste nieuwe drivers en uiteraard de laatste nieuwe bios.

Ik heb al verschillende versie's videokaart en chipset drivers geprobeert. Zelfs de drivers die meekomen met Windows update. Heb meer voltage door mijn onderdelen geduwd. Gedraaid zonder alle updates. Ik heb een tijde met de internetstekker eruit gespeeld. Een instalaltie zonder Raid setup met zowel beide als een enkele schijf aangesloten.

Nu heb ik hiervoor een X1650XT gehad van Asus. Ik moet alleen heel eerlijk zeggen dat ik niet echt kan zeggen of het met die kaart niet of minder was omdat ik niet zoveel speelde met die kaart.

Mijn uiteindelijke doel is om dit probleem om te lossen. Ik kan makkelijk XP gaan draaien en vloeiend games gaan spelen, maar ik voel me gewoon lame als ik wegloop van dit probleem.

Ik wil gewoon soepel en schokvrij kunnen gamen onder Vista! Ik zou dus graag suggesties en ideeën willen ontvangen die ik uit zou kunnen proberen.

Alvast bedankt!

• AlanSmithee
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07-2025
In eerdere topics werd ook het probleem van shokken in games gemeld. Als mogelijke oorzaak werd gegeven dat het spel switched van een processor naar de ander.

Het setten van een affinity met een van de twee processors zou dan helpen.

Over of die diskload van SCVHOST.EXE erg is weet ik niet. Heb je het trouwens zelf overgetikt? Want het windows standaard process heet volgens google/wiki namelijk Svchost.exe en wiki suggereerd dat SCVHOST.EXE malware kan zijn. Zie deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Svchost

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Bovendien is het (lowercase!) svchost, geen scvhost :)

edit:
reactie van AlanSmithee volgende keer beter lezen.. |:( Nu las ik over de omgedraaide letters heen :X

[ Voor 54% gewijzigd door geez op 17-08-2007 17:23 ]