Toon posts:

Monitor verandert resolutie bij alles wat ik doe

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond

ik heb een 19 inch CRT monitor van iiyama , namelijk de LS902UT Vision master 1451
hij is ongeveer 4-5 jaar oud en heeft zijn werk altijd gedaan , echter begint hij nu wel erg vaag te worden

Probleem
Sinds ongeveer een maandje geleden begon deze monitor met statische storing , dit probleem heb ik niet kunnen oplossen en is soms nogsteeds aanwezig , echter sinds gisteren begint de monitor ook de resolutie te veranderen bij elk scherm wat ik open

Voorbeeld ,
Windows desktop : Klok buiten beeld
MiRC : normaal beeld
Internet Explorer : Klok en de minimaliseer en sluit knoppen buiten beeld

Als ik echter het contrast wijzig in het monitor menu ( dus via de knop op de monitor)
dan gaat naarmate ik het contrast verhoog ook de resolutie schuiven
verminder ik het contrast , dan schuift het beeld in elkaar
het lijkt erop alsof hij het beeld constant uitrekt en laat inkrimpen met alles wat ik doe

Dingen die je geprobeerd hebt

Degausses
grafische kaart herinstaleren

dit mocht niet baten , ik heb helaas geen monitor in huis om te testen
kan iemand mij helpen met dit probleem

Verwijderd

Topicstarter
iemand , ik word nogal gek van dit probleem , dus enige hulp zou welkom zijn

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk dat je monitor richting zn einde loopt.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

RefreshLock gebruiken en een standaard waarde invullen 1280x1024 85hz. Kijk eens of hij dan wel op die reso blijft ten alle tijden

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Ik heb ook een oude CRT monitor, als ik van een volledig zwart scherm naar een volledig wit scherm verander wordt het beeld ook breder/langer. Er komen niet meer pixels in het scherm (dus de resolutie veranderd niet) De pixel pitch wordt gewoon groter.

Bij mij ligt het aan de kleuren en niet aan de programma's

Probeer eens vanaf een helemaal wit bureablad een witte internetpagina te openen, kijk wat er gebeurt