Toon posts:

Slechte ervaring met Sata schijf, toch een nieuwe?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe harde schijf aanschaffen.

De SEAGATE SATA-2 320GB 16MB 7200RPM (Prijs: EUR 64.85 p/s).

Nu heb ik hiervoor een Seagate Barracuda 7200.9 160GB gehad.
Deze gaf een blauw scherm na 20 seconden in Windows. Alleen bij het installeren van de sata drivers.
Zonder was hij niet te zien behalve in het bios, maar met kwam ik dus ook niet ver.
Ik kon wel de data eraf halen/benaderen maar ik moest snel zijn.
Het vreemde is dat dit plotseling gebeurde, misschien na een Windows Update dat weet ik niet meer.
De schijf heeft daarvoor wel altijd gewerkt al moet ik zeggen dat ik soms rare blauwen schermen kreeg met deze schijf.
Bijvoorbeeld bij het opstarten van hard disk speed tools, (een andere harde schijf meten kon wel, maar als ik aangaf de Sata schijf te testen kreeg ik direct een blauw scherm)
Diverse drivers geprobeerd.
Ik heb hier een ook een topic over geopend, maar daar wist niemand een oplossing voor.
Deze schijf heb ik inmiddels verkocht en geen klachten over gehad.

Maar goed ik wou jullie vragen of dit een probleem zal zijn met de schijf of het moederbord?
Ik heb een zin om de schijf weer terug te moeten sturen en 8 euro verzendkosten kwijt zijn, al wil ik het wel proberen als jullie zeggen dat het geen kwaad kan.

Mycom heeft helaas geen Seagate schijven dus ik kan niet een schijf 'proberen'.
Als dat al zin heeft, ik bedoel dat mijn moederbord niet om kan gaan met Seagate schijven bijvoorbeeld.

Of zal het de moeite waard zijn om een Western Digital te proberen om vervolgens uit te sluiten dat het probleem aan mijn moederbord ligt.

Moederbord: Abit NF7-S V2.0

De reden dat ik een Seagate schijf wil is vanwege de 5 jaar garantie, stil, goedkoop en goede reviews.

Kan ik de problemen die ik met de vorige HD had ook verwachten, of is dat uit te sluiten of kan niemand dat zo vertellen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 22:21 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test het dmv Seatools, dus dan kun je kijken of je huidige schijf nog goed is of niet.
Verder, de 7200.10s zijn een stukje beter dan de 7200.9s :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je MB ondersteunt geen SATAII dus je moet een HD hebben die dmv van een jumper op SATAI kan worden gezet.

Bedenk me net dat de problemen die je had met die oude HD ook weleens daarmee te maken zouden kunnen hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Guardian Angel op 16-08-2007 22:39 ]

ARME AOW’er

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Als de disk zelf goed is, maar je blue-screen-crashes hebt, lijkt het me OF aan het mainboard OF aan Windows te liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de oude harde schijf verkocht.
Ik heb al gekeken of mijn moederbord (Seagate) Sata harde schijven slecht ondersteund maar daar kan ik helaas niks over vinden.

Zal ik het risico maar nemen? :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Waarom niet, waarom wel. :) Er zijn meer HD's dan die van Seagate immers?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:48:
Waarom niet, waarom wel. :) Er zijn meer HD's dan die van Seagate immers?
dat is waar maar deze schijf is volgens mij veruit de beste die ik kan nemen.
en of het aan het merk Seagate ligt is ook niet duidelijk.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Tja, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur en bij mij is dat dus geen Seagate. :) Klinkt lullig en niet echt behulpzaam maar het is en blijft jouw eigen keus.

Ik neem aan dat je reviews hebt gelezen bijv. die op http://www.storagereview.com

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een Seagate wil nemen moet je een Seagate nemen. Imho zijn het de beste disks die er zijn en zeker met de 5 jaar garantie is het gewoon prima te doen. Daarbij heb ik nog nooit een issue gezien mbt de 7200.10s en een NF2 plank die je hebt, hooguit dat je het ding als S-ATA moet jumperen ipv S-ATAII

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De regels:
1. Terw_Dan heeft altijd gelijk
2. In alle andere gevallen, zie regel 1

:w

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
haha :)
Ik ga hem bestellen.

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Seagates zijn vrijwel de betrouwbaarste schijven die er zijn. Tuurlijk kan een Seagate crashen, maar kijk eens welke weg een HD aflegt van fabriek naar klant. Daartussen gebeuren de meeste fouten. Systeembeheerders die te maken hebben met veel PC's kun je er op navragen dat als ze Seagates gebruiken hier de minste crashes in voorkomen.

Ik denk ook dat je een jumper om had moeten zetten naar SATA1

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het niet meer terug draaien maar nu jullie allemaal beginnen over jumpers, het kan best dat ik deze eruit heb gehaald, omdat ik deze tijdelijk voor een ander schijf nodig had. misschien verkeerd terug gestopt of helemaal niet.

ik hoop maar dat dit het is!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mocht je die schijf uit je TS willen kopen, dan straks niet vergeten dat deze standaard dmv jumper in Sata 1 staat.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Pagina: 1