KT7A SBLIVE en ETECH ISDN

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25
Ik heb een groot en raar probleem:

Als ik onder win2k mijn ISDN kaart (etech intern) wil gebruiken, moet ik eerst mijn geluidskaart SBlive!1024 uitschakelen. Anders krijg ik een hele trage verbinding die echt onbruikbaar is.

Ik heb in het BIOS al de kaarten een apart IRQ gegeven, maar onder win2k geeft ie nog steeds IRQ 11 aan voor elk apparaat.

Ik heb hem al in verschillende sloten gehad.
Config nu:

slot 1: ISDN
slot 2: leeg
slot 3: 3com
slot 4: Live
slot 5: leeg

Theoretisch zou het wel moeten kunnen dacht ik. ISDN kaart en geluid. :'( Ben echt een beetje aan m'n eindje... kan iemand even helpen?

Verdere config:

KT7A (non raid)
V7100 ASUS
SBlive!1024
Etech Dolphin
3Com network controller

Win2k

Drivers:
Etech site v 2.02 voor win2k
Liveware 3.0 voor Live!1024

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Ik zou je COM's uitzetten als je ze niet nodig hebt en misschien je LPT poort. Dan kun je proberen die kaarten allemaal op een een apart IRQ te krijgen.
Als je dat gelukt is zal het een stuk beter gaan, denk ik.

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Ik heb het zelfde probleem gehad alleen bij mij deden ze het helemaal niet meer. De 1024 heeft een soort vloek ofzo, die krijg altijd gezeik met isdn kaarten en netwerk kaarten. Ik had altijd conflicten met m'n 1024 en isdn kaart (dynalink). De oplossing was bij mij altijd heel simpel: format c: --> windows installen --> eerste je 1024 en je isdn installeren en eventueel je netwerkaart --> de rest installeren. Dat werkte bij mij altijd het best :)
Suc6

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25
"Ik heb in het BIOS al de kaarten een apart IRQ gegeven", dat had ik al geprobeerd! ;)

En moet ik dan eerst de ISDN kaart installen, of eerst de SBlive?

Hmm...een externe zal wel werken denk ik, he? Ik heb afgesproken dat als ik het kreng niet aan de praat krijg ik een externe krijg. Ik voel er ook weinig voor om WEER win2k met alle appz te installen. :(

:) Wel al het netwerkje gebouwd, dat werkt als een trein!

You can't have everything. Where would you put it?

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:31
heeft iemand hier de oplossing al voor?? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met een kt7a fortissimo en etech isdn kaart. Ik kan prima internetten, maar als ik een mp3 afspeel stopt de verbinding, als ik de mp3 weer uitzet gaat ie weer!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Zelfde probleem hier, alleen met een iets andere configuratie. Onder Win2000 met een merkloos USB ISDN modem en een SB Live krijg ik alleen maar trage onbruikbare internetverbindingen. Onder Win98SE werkt alles prima. Oplossing heb ik nog niet kunnen vinden, maar na het lezen van bovenstaande replies begin ik de SB Live te verdenken...

Verwijderd

Je zei dat je een KT7A had ?
Misschien staat er iets over op go.to/kt7faq
Hier staan oplossingen voor de meeste hardware problemen met de KT7 en KT7A.

Nog even een kleine toevoeging, alle devices op IRQ 11 komt door ACPI. Dit is in 200 uit te schakelen. Staat ook op de KT7FAQ.

• VivaAtloni
hierover staat niets in de kt7faq.
Ik draai windows 98se. Heb de pci e-tech isdn adapter in pci slot 3 en de guillemot fortissimo in pci slot 5. Ze sharen niet dezelfde irq's. Heb alle kaarten ook al een keer op andere plaatsen geprobeerd, maar niets helpt. Denk dat ik winme of w2k eens probeer!

Verwijderd

Probeer de laatste update van VIA 4in1 driver versie 4.29 eens. Deze heeft bij mij alle problemen met de KT7a en de SBLive opgelost>:).

• VivaAtloni
heb ik net geinstalleerd. Zelfde problemen

• VivaAtloni
heb net even de nieuwe bios van de k7ta geflahed en het probleem is verholpen!!!

pffffffffffffffff......eindelijk.

• VivaAtloni
wel even een kanttekening, dat alle bios instellingen weer op default staan.

Hieruit concludeer ik dat het een instelling in de bios is die je moet aan of uitzetten om het probleem op te lossen!

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
nog even dit: windhoos 2000 gooit zelf bijna alles op 1 irq. kan geen kwaad, moet op zich bijna altijd werken.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 10 maart 2001 18:47 schreef weareborg het volgende:
nog even dit: windhoos 2000 gooit zelf bijna alles op 1 irq. kan geen kwaad, moet op zich bijna altijd werken.
niet bij mij, heb meer dan de heft op IRQ 9 ziten.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Cannonball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:34
Je moet de sblive in het eerste pci slot stoppen (de meest linkse):(
Pagina: 1