Toon posts:

[SQL/PHPMyAdmin] Hoe grote backup terugzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

IK ben enkele belangrijke gegevens verloren uit een sql tabel (attachments).
Ik heb wel een backup maar deze is te groot, vervolgens heb ik deze gezipt met gzip maar nog steeds is hij te groot.

Het sql bestand kan ik wel openen met een texteditor maar in de file staan allemaal binaire tekens (althans denk ik).

Kan ik deze decoderen of hoe kan ik deze file toch oploaden naar de server?

Het betreft hier gegevens omtrend afbeeldingen. Deze afbeeldingen zijn opgeslagen in een directory.

Bestaad er toevallig een script waarmee ik deze afbeeldingen uit het filesysteem kan linken aan de database?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Thx

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"Te groot"? :?

Verwijderd

Is de sql op een home thuis domein server of op een domein ? en zo jah welke versie van mysql/phpmyadmin ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 22:00 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er ook geen bal van snap. Kun je specifiek zijn in plaats van deze ultravage beschrijvingen?

(en wat heeft dit met servers te maken?)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02
Mysterie allom ;)

[ Voor 71% gewijzigd door DukeBox op 16-08-2007 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
De SQL is op een domein, versie zal ik dadelijk nakijken.

Grtz
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:53:
Is de sql op een home thuis domein server of op een domein ? en zo jah welke versie van mysql/phpmyadmin ?

Verwijderd

Topicstarter
Een uiteenzetting van wat het probleem juist is:

Ik heb een VBulletin board draaien om een betaalde host (one.com). Vermits ik enkele tabellen uit de database verwijderd heb (deze waren niet meer in gebruik) heb ik per ongeluk een Vbulletin attachment tabel verwijderd.
In deze tabel worden de afbeeldingen die de gebruikers van het forum oploaden opgeslagen. De tabel was in omvang 132MB groot.

Nu had ik in eerste instantie gedacht om een backup terug te plaatsen en op deze manier de oorspronkelijke tabel ook terug te hebben. Helaas heb ik een te grote backup file (dit omdat ik telkens vergeten ben om gzip aan te vinken).
Vervolgens dacht ik om de backup file te openen in bijvoorbeeld wordpad of een andere texteditor en de tabel eruit te halen die ik nodig had. Natuurlijk is het niet evident om een file van meer dan 150MB te openen met een texteditor. Maar het is me wel gelukt, in meerdere keren welliswaar.

De file die ik nu over heb is nog 132MB groot en hierin staan de gegevens van de tabel die ik verloren ben. Ik heb vervolgens deze file gezipt met GZIP en ik heb van de 132MB die het oorsponkelijk was nog 63MB over. Nu is deze file nog steeds te groot om via phpmyadmin up te loaden.

Via mysql dumper heb ik ook al geprobeerd om deze file te uploaden maar telkens ik het probeer keert mijn browser terug naar een wit veld. Wederom geen positief resultaat met deze ondernomen actie.

Mijn vraag is nu, kan ik met de file's die ik heb de originele tabel met daarin de gegevens van de bijlage terug herstellen of welke actie dien ik te ondernemen of een positief eindresultaat te hebben?

Alvast dank voor jullie hulp

Grtz

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je geen contact opnemen met je host zodat die via de shelltoegang van de server even die backup terugzet? Alles wat je dan hoeft te doen is zelf die file uploaden via FTP en afwachten. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Heb je FTP toegang, heb je een shell account en/of heb je PHP ervaring ?

En grote bestanden kun je makkelijk bewerken met Ultraedit of een ander vergelijkbaar programma. Hiervan kun je de test versie zo downloaden.

Ps. die binaire tekens zijn waarschijnlijk hexadecimale waardes.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb ik al is gevraagd maar het antwoord op die vraag was negatief. Dus moet het maar op een andere manier.
Toch bedankt voor het antwoord

Grtz

Ps. Nog andere mogelijkheden?
-NMe- schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:23:
Kun je geen contact opnemen met je host zodat die via de shelltoegang van de server even die backup terugzet? Alles wat je dan hoeft te doen is zelf die file uploaden via FTP en afwachten. :P

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder heb ik een klein stukje geplakt die uit de file komt:

1b551303a92002c71dcfa57c955ce7eab98d7fa92518412a74a3de5a294f4dd47eeb7ccef74556a719d47ef3bb6fb25d3d59f42e81e10d234693fb5aed628f5196368fcafb43186ca3272224563f747d3ae4d723e23f0

Ik heb een heel klein beetje php ervaring maar nog niet heel veel, k ben er nog maar 8mnd mee bezig eigenlijk.

Shell account, ik denk het niet.

FTP toegang is geen probleem

Grtz
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:27:
Heb je FTP toegang, heb je een shell account en/of heb je PHP ervaring ?

En grote bestanden kun je makkelijk bewerken met Ultraedit of een ander vergelijkbaar programma. Hiervan kun je de test versie zo downloaden.

Ps. die binaire tekens zijn waarschijnlijk hexadecimale waardes.

Verwijderd

Nou, je kunt dus het backup bestand uploaden via FTP mits je genoeg vrije diskruimte hebt anders moet je het in kleine stukjes proberen. Ik heb verder geen ervaring met phpmyadmin maar het lijkt mij dat je ook een backup van de locale disk kunt terug zetten ? toch ?

En anders moet je hier een PHP scriptje voor zoeken die de backup kan inlezen.

Owja, 1 tip... maak een backup van je database voordat je gaat importeren.

[wannabemodmodes] Quotes zetten wij normaal boven de reactie en groeten onder elke post is niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de terechte en goede opmerking.

Ik heb het programma gedownload en het werkt perfect, dank voor de tip.

Nu zie ik in de tekst verscheidene kleuren staan, blauw, rood, oranje. Wat betekenen deze precies?
Pagina: 1