Toon posts:

[XP] Hoe alles verwijderen behalve je OS

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ga mijn computer verkopen maar ik wil graag al mijn programa's verwijderen en ik heb geen zin om uren lang bij software alle programa's te verwijderen en bij program files stuk voor stuk elke map verwijderen. Maar ik wil mijn OS (windows xp) weer niet verwijderen (en als het kan wil ik mijn drivers ook behouden) Kan dit? Moet ik daar een speciaal programa voor downen? zoja welke dan?

graag zo snel mogenlijk hulp

vr

Thijs

Verwijderd

Nope. Gewoon handmatig uninstallen. Maar ff vers installeren is zelfs met een paar drivers een stuk sneller en makkelijk gedaan.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

veel plezier, met zoiets ben je zowiezo wel eventjes bezig ;)

herinstall is stukken sneller :)

Wabbawabbawabbawabba

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:16:
Hey,

Ik ga mijn computer verkopen maar ik wil graag al mijn programa's verwijderen en ik heb geen zin om uren lang bij software alle programa's te verwijderen en bij program files stuk voor stuk elke map verwijderen. Maar ik wil mijn OS (windows xp) weer niet verwijderen (en als het kan wil ik mijn drivers ook behouden) Kan dit? Moet ik daar een speciaal programa voor downen? zoja welke dan?

graag zo snel mogenlijk hulp

vr

Thijs
Hoe lang is je register historie?
Anders kan je misschien een register van het begin terug zetten en je mappen gewoon leeggooien.
Niet echt een nette manier maar anders weet ik het ook niet.
Als ik jou was zou ik lekker formatteren en je OS+drivers opnieuw installeren.
Ook al gooi je alles weg, je OS wordt nooit meer zo lekker soepel als een verse installatie. :)

Edit:
Wat heeft dit met Opslagmedia & I/O Controllers te maken? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 16-08-2007 21:19 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:18:
[...]

Hoe lang is je register historie?
Anders kan je misschien een register van het begin terug zetten en je mappen gewoon leeggooien.
Niet echt een nette manier maar anders weet ik het ook niet.
Als ik jou was zou ik lekker formatteren en je OS+drivers opnieuw installeren.
Ook al gooi je alles weg, je OS wordt nooit meer zo lekker soepel als een verse installatie. :)

Edit:
Wat heeft dit met Opslagmedia & I/O Controllers te maken? :?
Ik wil mijn hd cleanen en volgensmij is hd opslagmedia. Ik re-instal mijn OS wel volgens mij is de enige drive die geinstaleerd is tog mijn videokaart :P

• terabyte
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

Gonadan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:18:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan de OS in kwestie...

Tip:
1x een verse reinstall + drivers en daarna een image maken van je Windows-partitie.
Zorg ervoor dat Documents and Settings by default op een andere partitie staat, dan heb je user-data gescheiden van de rest van je Windows.

Wanneer je OS weer vervuild is, gewoon de image terugzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door terabyte op 16-08-2007 21:22 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:16:
Hey,

Ik ga mijn computer verkopen maar ik wil graag al mijn programa's verwijderen en ik heb geen zin om uren lang bij software alle programa's te verwijderen .. snip

vr

Thijs
Als je privacy je een beetje aan je hart gaat dan overschrijf je eerst de hele hdd (die je met t systeem mee verkoopt en nu je OS bevat) met 1-en danwel 0-en (iets a la boot and nuke) en doet daarna een verse install. Weet je vrijwel zeker dat er niets terug is te halen. Dit zal zeer zeker langer duren dan een eenvoudige format and re-install of de de-install all app's methode.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

terabyte schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:21:
[...]

Tip:
1x een verse reinstall + drivers en daarna een image maken van je Windows-partitie.
Zorg ervoor dat Documents and Settings by default op een andere partitie staat, dan heb je user-data gescheiden van de rest van je Windows.

Wanneer je OS weer vervuild is, gewoon de image terugzetten.
Als ik de geïnteresseerde gebruiker wat verder op weg mag zetten met een extra tip

Clean install+updates+virus scan (en updates)+meest gebruikte soft (browser, mediaplayers, geen soft van GB's groot zoals games)+drivers ... en dan imagen is echt een perfecte methode.

Sinds ik dit ontdekt heb, kan ik echt niet meer zonder. Waarom nog moeite doen om een vern***t systeem uit de problemen te krijgen: restore image (10 minuutjes werk). Een echte install (waarbij continu om input gevraagd wordt) plus settings terug zetten plus drivers en software installeren haalt het hier echt nooit bij.

Anyway, de tip dus: zoek op BartPE (live windows) waarbij je de 'DriveImageXML' plugin aan toevoegt. Live booten met de live windows en DriveImage gebruiken. Peace of cake, en ik heb er meer vertrouwen in dan met de proprietary meegeleverde windows tools voor system restore points, backups en images. Bovenstaande is vrij beschikbaar en zal het dus altijd doen. Met een gesloten container voor m'n image, daar heb ik helemaal niets aan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:21:
[...]
volgens mij is de enige drive die geinstaleerd is tog mijn videokaart :P
Nee, absoluut niet. Voor ieder apparaat dat in of aan je computer zit heb je een driver nodig. Nu worden er veel al wel vanuit je OS meegeinstalleerd (geluid, netwerk, chipset e.d.) maar vaak kan het zinnig zijn om die gewoon netjes te installeren. Chipsetdrivers installeren is toch wel verstandig als het aankomt op de snelheid van je OS, zeker met een modern mobo.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
terabyte schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:21:
[...]

Niet echt, het ligt meer aan de geïnstalleerde software. Als de deïnstallatie brak is zullen er dingen achter blijven. Daar heb je geen invloed op. En er is waarschijnlijk niemand die alleen 100% correcte software heeft dus je krijgt hem nooit meer zoals hij was. Ongeacht welk OS je hebt.
Toegegeven, sommige OS'en zijn er gevoeliger voor dan anderen, maar ze hebben het allemaal. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• terabyte
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

Gonadan schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:34:
[...]

Niet echt, het ligt meer aan de geïnstalleerde software. Als de deïnstallatie brak is zullen er dingen achter blijven. Daar heb je geen invloed op.
Zelfs als mijn /etc vol zit met orphaned config files heeft dit geen enkele invloed op de performance van de rest van het systeem. Dit itt een vervuild Register.
En er is waarschijnlijk niemand die alleen 100% correcte software heeft dus je krijgt hem nooit meer zoals hij was. Ongeacht welk OS je hebt.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Bovendien bestaan voor mijn OS tools zoals 'lintian' en 'cruft' die respectievelijk de kwaliteit van een softwarepakket (en dus ook de installatie) controleren en voor elk file op het filesystem (behalve /home) kan nagaan of ie daar hoort of niet.
Pagina: 1