Toon posts:

OC of standaard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb nu een pentium D 915, 2GB werkgeheugen @ 667mhz en een crap (matx) moederbord maar wil toch echt wat snellers. ik heb 3 opties in me hoofd zitten en wil daar wat advies over:
1. Gewoon een andere CPU kopen, bijv. een Intel E4400/E4300;
2. Een ander matx mobo en betere koeling te kopen om daarmee wat extra winst uit de D915 te halen(en eventueel nog de mogelijk hebben voor een betere CPU aanwinst later);
3. een ander (atx) mobo, koeling + kast kopen (ik heb nu een matx kast) voor zelfde reden als hierboven(matx is eigenlijk niet echt lekker om te OC'en).

nu twijvel ik wat de beste optie is met de toekomst in gedachten. Me budget is ongeveer € 120. ik hoor wel hoe jullie erover denken.

Grtz

Verwijderd

Wat ga je er nee doen?

Verwijderd

Andere CPU kopen zal veel performance meer bieden, een Pentuim D lijkt me een stuk trager dan een E4300/4400, als je moederbord deze CPU accepteert kan je dat doen..., wil je overklokken zal je waarschijnlijk een ander moederbord moeten kopen dan je huidige mATX denk ik?

Verwijderd

eens met LaZeR1

Maar check wel even of je een C2D kunt draaien op je bordje, welke chipset is het?

Verwijderd

Topicstarter
ik vind me PC te traag
me moederbord kan wel E4400 aan dus denk dat ik voor die optie ga dan

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:44:
[...]

ik vind me PC te traag
me moederbord kan wel E4400 aan dus denk dat ik voor die optie ga dan
Gewoon doen ja, geeft ook nog eens veel minder hitte en veel meer performance. :)
Pagina: 1