Ik heb sinds gisteren Ubuntu weer eens op mijn PC geinstalleerd. Ik ben aan het proberen om draadloos internet voor elkaar te krijgen. Ik ben opzich al een heel eind gekomen. Ik heb een "Siemens Gigaset USB Adapter 108". Deze heb ik nu, na een hoop google'en eindelijk werkend.
Ik werd erop gewezen dat "Network Manager" een goede tool is om je netwerk in te stellen. Alleen NM vindt helemaal geen draadloze netwerken.
Als ik - iwlist scanning- doe in de terminal krijg ik wel een lijst van netwerken.
Ik wil eigenlijk NM gebruiken omdat ik een WPA encryptie op heb zitten. En in de standaard netwerktool van Ubuntu kan je alleen WEP invullen.
Ik heb Google en GOT afgezocht....maar ik kom niet zoveel verder meer.
Ik werd erop gewezen dat "Network Manager" een goede tool is om je netwerk in te stellen. Alleen NM vindt helemaal geen draadloze netwerken.
Als ik - iwlist scanning- doe in de terminal krijg ik wel een lijst van netwerken.
Ik wil eigenlijk NM gebruiken omdat ik een WPA encryptie op heb zitten. En in de standaard netwerktool van Ubuntu kan je alleen WEP invullen.
Ik heb Google en GOT afgezocht....maar ik kom niet zoveel verder meer.