Toon posts:

Probleem voeding????

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nieuwe pc, 4 maanden oud, met mb PM8PM-V, 2x512 mb, 160 HD.

Hij werkt prima maar..... valt zo nu en dan uit en dan start dan meteen weer op. In het logboek vind ik geen vermelding. Bij het uitvallen krijg ik geen blauw scherm, hij is ineens weg.

Ik heb al vanalles geprobeerd: werkgeheugen gewisselt, koeling van de cpu's(2 koelers waarvan de andere in tegengestelde richting om de lucht eruit te blazen), software conflicten(zelfs opnieuw een clean install van XP), hardware conflicten(geen!), mb gecheckt op bollingen op diodes ed(geen!), diverse progjes geprobeerd zoals motherboard monitor(geen vreemde zaken).

Natuurlijk kan ik de pc terugbrengen vanwege garantie maar om nou weken te moeten wachten voor ik hem terugheb...

Als laatste optie heb ik eigenlijk de voeding. Zou het kunnen zijn dat ie bij pieken uitvalt? Het is een 300W dus moet toch geen probleem opleveren? Ik kan geen software vinden die een soort log maakt van de spanning. Zodat ik iets terug kan zien als ie weer eens uitklapt.
Het valt me wel op dat ie vaak uitvalt tijdens msn. Maar gebeurt ook als ik niet op msn zit.

Wie heeft de gouden tip?????

Eddy

Verwijderd

In de BIOS kun je de verschillende lijnen en temps controleren (hardware info / health info etc). Eventueel kan dit ook met Speedfan (.com).

Een 300Watt lijkt mij erg weinig voor een hedendaags systeem maar om daar iets over te zeggen moet je eerst de exacte specs geven.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Begin dan met de topicstart goed door te lezen. 300W zegt niets, het gaat om het merk, de power op de 12V lijnen, etc. Mocht je toch meer posten geef dan ook complete informatie (processor bijvoorbeeld). Maar eerst zelf aan de slag!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:52:

Begin dan met de topicstart goed door te lezen. 300W zegt niets, het gaat om het merk, de power op de 12V lijnen, etc. Mocht je toch meer posten geef dan ook complete informatie (processor bijvoorbeeld). Maar eerst zelf aan de slag!
Hallo Gambieter,

Ik mag er toch vanuit gaan dat een nieuwe pc de juiste voeding aan boord heeft??? Ik heb gezocht op eenzelfde problemen met dezelfde pc maarre... nope!
Lijkt mij dat ik ervan uit kan gaan dat de voeding genoeg is maar of ie 100% werkt.... Das de vraag. Zoals gezegd speel ik geen games wat dus ook geen extra belasting moet meebrengen.

Groeten,
Eddy

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:52:

By the way Gambieter,

Ik heb diverse monitors op me pc losgelaten een die geven geen problemen met de voeding. De spanning blijft constant. Echter ik vermoed dat er een piek plaatsvindt waardoor ie uitklapt. Maar een log is niet aanwezig...
Wordt schijnbaar toch testen met een andere voeding...

Eddy

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:14:
[...]
Hallo Gambieter,

Ik mag er toch vanuit gaan dat een nieuwe pc de juiste voeding aan boord heeft??? Ik heb gezocht op eenzelfde problemen met dezelfde pc maarre... nope!
Lijkt mij dat ik ervan uit kan gaan dat de voeding genoeg is maar of ie 100% werkt.... Das de vraag. Zoals gezegd speel ik geen games wat dus ook geen extra belasting moet meebrengen.
Nee, daar moet je niet vanuit gaan. Er zijn zat beunhazen die proberen de n00b klanten een oor aan te naaien door er een goedkope Qtec voeding in te doen. Die klanten letten alleen maar op het getal zonder na te denken over kwaliteit.

Het feit dat je dit vraagt betekent echter dat je niet het topic hebt doorgelezen wat ik je aangaf. Dat is echte het minimale wat er van je verwacht wordt. Verder geef je nog steeds niet het merk van je voeding, en heb je ook niet gezocht of dit een A- of B-merk voeding is.

Oftewel: svp aan de slag alvorens je hier verder gaat. Het gaat er niet om wat je denkt of vermoed, maar om feiten.
Groeten,
Eddy
Zie Het algemeen beleid #groeten.

p.s. als je wat extra informatie wilt toevoegen, gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif optie. Dus niet een extra post maken.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 21-08-2007 23:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:14:
[...]

Hallo Gambieter,

De vraag of je voeding goed is kun je prima zelf beantwoorden. Kijk wat voor iets je erin hebt zitten, en kijk wat de onderdelen van je systeem nodig hebben. Dan ben je daar snel genoeg achter.

Je kunt er niet blind vanuit gaan dat je voeding goed genoeg is, wie heeft dat ding immers samengesteld?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

- en dan met name de topicstart lezen.

Zie verder ook de GoT Huisregels

- 2x achter elkaar posten <24u is niet gewenst
- topictitels dienen informatief te zijn en niet aandachtstrekkende leestekens te bevatten
- we verwachten dat je minimaal kijkt naar de andere actieve topics voordat je post.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.