[3D] Game+Leveleditor die maya files accepteert

Pagina: 1
Acties:

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
Ik ben bezig om een een toren met een doolhof er omheen te maken in maya. Nu is het uiteindelijk doel om er een filmpje van uit te renderen. Maar het leek me ook leuk om er in rond te kunnen lopen.

Nu ben ik dus op zoek naar een level editor die maya bestanden accepteert. Via google kwam ik op battlefield2 editor terecht die maya 6.0 accepteert dus ik ben dat nu allemaal aan het installeren.

Verder kwamen er niet echt andere level editors voorbij dus vroeg ik me af of hier iemand nog een goede wist. Kunnen rondlopen in de game is leuk maar een "flymode" is ook goed. Het gaat erom dat je "live" door het doolhof kunt.

-

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21
die zal je niet gaan vinden denk ik. Wat er mis met een ander formaat dan?

Verwijderd

Kun je het niet gewoon omzetten naar iets dat wel geaccepteerd wordt?

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Zet om naar Wavefront .obj dat wordt door vrijwel elke level editor ( ik denk eerder dat je een engine zoekt, kijk daarvoor eens hiernaar: http://www.truevision3d.com/ ) ge-accepteerd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jooz op 16-08-2007 18:35 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-01 15:39
UnrealEd eet ASE en LWO files. Ik weet niet of Maya dat uit kan spugen maar misschien zijn er converter tooltjes voor. Bij het importeren in een game gaan alle mooie special effects die je in Maya ziet natuurlijk wel verloren. Lighting is niet bepaald UEDs sterkste punt.
Edit: Heb het hier over UT2k4

[ Voor 5% gewijzigd door TeXiCiTy op 16-08-2007 18:51 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Rooligan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Bij de special edition van UT2K4 werd ook een light versie van maya geleverd. Ook stonden er filmpjes op de extra dvd over hoe je die moet gebruiken. Ik geloof wel dat je het apart moet exporteren, maar ik weet niet precies wat je allemaal moet doen om het in de editor te krijgen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Zijn dergelijke dingen niet redelijk eenvoudig voor elkaar te krijgen in Shockwave?

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

Topicstarter
Jooz schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:35:
( ik denk eerder dat je een engine zoekt, kijk daarvoor eens hiernaar: http://www.truevision3d.com/ )
dowing tnx
Rooligan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:48:
Bij de special edition van UT2K4 werd ook een light versie van maya geleverd. Ook stonden er filmpjes op de extra dvd over hoe je die moet gebruiken. Ik geloof wel dat je het apart moet exporteren, maar ik weet niet precies wat je allemaal moet doen om het in de editor te krijgen.
Dat ben ik nu ook tegen gekomen de PLE versie, toch even kijken of ik ergens 2004 op de kop kan tikken.

tnx

[ Voor 18% gewijzigd door dfr0st op 16-08-2007 19:38 ]

-

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Lijkt mij dat er voor iedere gangbare engine tegenwoordig wel exporters te vinden zijn. Zowel 3DS Max als Maya worden veel gebruikt in de games industrie, dus het lijkt me sterk dat je niks kan vinden. De UE2 ondersteunt inderdaad zoals Rooligan aangeeft de Maya PLE. Dus je kan je model daar in maken en dan exporteren naar de engine en weer importeren in de editor. Dit wordt volgens mij ook uitgelegd in de Help file die je erbij krijgt. (Dat is in ieder geval wat ik me ervan herinner. ;))

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Pagina: 1