Toon posts:

[win2000] beeldscherm gaat niet uit bij dichtklappen laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop (compaq armada 1700), die prima werkt behalve dat als ik de laptop dichtklap dan gaat het beeldscherm niet uit. In dos heeft hij dat probleem niet. Ook de door de firmware van de laptop geregelde power management kan ik in win2000 niet aanroepen. (gaat via fn en een f toets)
Wie heeft een oplossing?

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Huh, dat is toch niks softwarematigs?

Misschien is dat kleine schakelaartje gewoon stuk en denk je dat het in dos wel werkt aangezien het doorgaans een zwart beeld is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, echt niet als er een heel scherm volstaat met grijze letters zie ik toch echt het verschil met een leeg scherm... en bovendien hoe zou je het niet werken van het power management dan verklaren, het lijkt er meer op dat windows 2000 zelf het energie gebruik wil beheren, maar hoe schakel ik dat dan uit?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?? :'(

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 11:59

Pogostokje

* twiet *

Ik weet vrij zeker dat dat uitschakelen een hardware functie is, niet een powermanagement functie. Zit er echt niet een knopje op je laptop wat ingedrukt wordt bij dicht scherm oid?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Mwa, het kan ook een software functie zijn, het is wel raar maar het is een compaq. =P. Probeer die drivers overnieuw te instaleren van energie gebruik. Ook kan je bij energie beheer in windows zelf als het goed is instellen wat die moet doen als je het scherm dicht klapt. (Scherm uit, hibernate, etc.)

No animals were harmed in the making of this comment.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Ik heb vroeger ook eens een oude laptop gehad, waarbij het scherm ook niet uitging als je hem dicht klapte.

Was een Siemens laptop, P2 266Mhz.

Dit was ook geen fout in de laptop, maar dit kwam gewoon puur doordat de laptop geen scherm-switch had.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 17-08-2007 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
De drivers van energie gebruik heb ik opnieuw geïnstalleerd, geen effect. Zoals gezegd in dos werkt het wel als ik op dat pinnetje druk, in windows niet meer. De opties die je in kunt stellen in windows als je de laptop dicht doet werken ook.. Alleen staat daar niet beeldscherm uit bij. |:( Is er niet een mogelijkheid die entry toe te voegen of windows power management uit te schakelen. Want de powermanagement van de laptop zelf (via fn) werkt in dos wel en in windows niet.
Windows opnieuw geïnstalleerd, werkt niet.

offtopic:
Maar nadat ik hem opnieuw geïnstalleerd heb gaat de laptop als je windows afsluit wel vanzelf uit. Er zijn dus meer dingen raar.

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt geen oplossing???

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Vast wel. Maar een vaag probleem. Heeft het ooit wel gewerkt? Je kan Energie beheer instellen dat 't scherm na 15 minuten inactiviteit word uitgeschakelt (volgensmij wel standaard). Ok, het is dan niet meteen wanneer Laptop dicht word geklapt. Maar als alternatief wel te doen lijkt me.

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft wel gewerkt het is me daarom een raadsel waarom het nu na een nieuwe installatie niet meer werkt...
Pagina: 1