Dualscreen Setup zorgt voor lage fps

Pagina: 1
Acties:

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Hallo,

ik zit met een probleem en ik kom er maar niet uit. Al jaren maak ik vrolijk gebruik van een dualscreen setup en het heeft me nooit problemen opgeleverd. (verschillende pc configuraties)

Snel voorbeeldje van het probleem:
Wanneer ik een spel speel (World of Warcraft) op scherm 1 en op scherm 2 open ik een site waar zich bewegende beelden (animated gif, flash of gewoon een video) op bevinden dan gaat mijn fps drastisch omlaag en wanneer ik scroll hangt het beeld gewoon even.

Het probleem begon ongeveer een maand oid geleden, op dat moment had ik nog een ATi Radeon x1600pro. Nu ben ik in het bezit van een GF8800GTS en nog steeds heb ik dit probleem. Dus het lijkt mij geen driver probleem. Vandaag WinXP opnieuw geinstalleerd met uiteraard nieuwste chipset drivers (NF400) maar ook nu heb ik nog steeds dit probleem.

Wanneer ik een form submit doe op een site, duurd dit ook langer dan normaal wanneer ik in een spel zit.

Is er iemand die mij kan helpen of het probleem herkend?

BvD

nog even snel wat specs:

mobo: DFI NF400 Ultra-D
cpu: athlon 64 3200+
gfx: GeForce 8800GTS (162.18)
mem: 2gig DDR400

fotoblog

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 16:32

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Volgens mij is het een beetje trage CPU voor die videokaart? Meestal als je een spel minimaliseerd pakt hij nog steeds 100% cpu en waarschijnlijk omdat je geen dual core hebt gaat dat niet goed samen.

• ViolatoR
Verklaar dan waarom ik het probleem eerst niet had met m'n x1600pro en later wel? Dat vind ik juist zo vreemd :|

bovendien zou je zeggen dat gewoon wat tekst scrollen of een animated gif sowieso geen probleem mag zijn, was ook geen probleem vroeger met een GF2MX200 :P

[ Voor 41% gewijzigd door ViolatoR op 16-08-2007 17:19 ]

fotoblog

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ViolatoR schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:17:
Verklaar dan waarom ik het probleem eerst niet had met m'n x1600pro en later wel? Dat vind ik juist zo vreemd :|
Nieuwe drivers geïnstalleerd? Updates geïnstalleerd?
Probeer anders een kale XP install met oude Nvidia drivers.
bovendien zou je zeggen dat gewoon wat tekst scrollen of een animated gif sowieso geen probleem mag zijn, was ook geen probleem vroeger met een GF2MX200 :P
Als je XP installeert en de standaard videokaart drivers hgebruikt die daar bij zitten werkt het scrollen ook voor geen meter. En dan kan je een 8800 GTSXT+ hebben met 2GB geheugen.

[ Voor 73% gewijzigd door fsfikke op 16-08-2007 17:21 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• ViolatoR
Heb de 162.18 WHQL drivers geinstalleerd zoals je in m'n post had kunnen lezen en vandaag dus WinXP helemaal kaal geinstalleerd

fotoblog

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ViolatoR schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:22:
Heb de 162.18 WHQL drivers geinstalleerd zoals je in m'n post had kunnen lezen en vandaag dus WinXP helemaal kaal geinstalleerd
En zoals je in mijn post kan lezen zeg ik dat je misschien beter als test oudere videokaart drivers kan proberen :?

Quote anders even waar je op reageert, als het op het eerste gedeelte is: De reden dat het plotseling niet meer werkte kan dus aan drivers of updates oid liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 16-08-2007 17:26 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

heb je bij de 3d instellingen wel de performance optie op een beeldscherm staan??

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 09:08
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem: als ik een animated flash op de achtergrond heb draaien met counterstrike source amd 64 3200 + 2gb + ati x800. ipv 50+ fps ~20fps. Zelfs met 1 scherm heb ik dit probleem. Dus misschien ligt het niet aan je dual screen setup.

Kijk eens in je processen welk proces al je cpu gebruikt als je scrollt.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• ViolatoR
rnenator schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:35:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem: als ik een animated flash op de achtergrond heb draaien met counterstrike source amd 64 3200 + 2gb + ati x800. ipv 50+ fps ~20fps. Zelfs met 1 scherm heb ik dit probleem. Dus misschien ligt het niet aan je dual screen setup.

Kijk eens in je processen welk proces al je cpu gebruikt als je scrollt.
Hmm idd, nahja op WoW.exe (95%) na gebruikt nix echt de cpu. Ik ga even wat oudere drivers proberen en anders geef ik gewoon Blizzard de schuld.

fotoblog

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ViolatoR schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:17:

Ha, scroll jij eens door een willekeurige pagina en let op je CPU usage. Mijn CPU (P4 3,4 GHz) loopt dan naar 15/30%.

(zonder VGA drivers is het helemaal een ramp)

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 16-08-2007 17:41 ]

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Ik heb die probleem ook gehad met wow + dual screen, wat 9/10 het probleem is je CPU wow eet veel cpu ik ben van een amd 3500 naar een c2d 6850 gegaan mijn vga kaart is het zelfde gebleven 7800gt. Nu heb ik het probleem niet meer ik kan zelfs 2x wow opstarten + zooi firefoxjes en msn`s.

• ViolatoR
Exorcist schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:41:
[...]

Ha, scroll jij eens door een willekeurige pagina en let op je CPU usage. Mijn CPU (P4 3,4 GHz) loopt dan naar 15/30%.

(zonder VGA drivers is het helemaal een ramp)
Je hebt gelijk, gaat zelfs tot 80% als ik beetje gek scroll -.-

wordt sparen voor duocoretje ofzo :)

iig bedankt voor de hulp

fotoblog

Pagina: 1