MSNplus gebeurtenissenlogboek

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb een raar probleempje met MSN plus dat ik niet kan verklaren.

ik heb een persoon X geblokkeerd... maar ben toch nog wel nieuwsgierig naar wanneer persoon X dan wel online is, dus ik kijk af en toe (nou ja, af en toe ;)) in het gebeurtenissenlogboek van MSN plus of X online geweest is. Het kan best zijn dat X mij ook geblokkeerd heeft overigens, maar niet altijd, want soms zie ik X zelf ook online.
Nu is echter het rare.... soms staat er in het logboek dat X van bijvoorbeeld 15:00 uur tot 17:00 uur online is geweest in het gebeurtenissenlogboek, maar ik weet zeker dat ik X niet in mijn online lijst heb zien staan omdat ik zelf rond die tijd ook online ben geweest en af en toe naar mijn lijst heb gekeken.
Dus heb om te testen eens verschillende muziekjes aan X gehangen: online gaan, offline gaan en bij persoonlijk bericht wijzigen.... nu hoor ik dus op een avond bijvoorbeeld een aantal keer een muziekje... zie ook in het logboek een registratie staan, maar zie X echt niet online... ik snap er geen hout van hoe dat kan...
heb geprobeerd het na te bootsen samen met iemand, door te spelen met het blokken van elkaar.. het zo snel mogelijk van status wisselen, en dan kijken of het logboek een wisseling mist bijvoorbeeld... maar het logboek registreert alles...

heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken? ik hoef het niet opgelost te hebben, ben alleen rete-nieuwsgierig waar het door komt en wat voor conclusies ik uit het logboek kan trekken...
overigens komt X niet uit Nederland, dus misschien dat het nog met de kwaliteit van de verbinding te maken kan hebebn?

Verwijderd

Ofwel block je die persoon en laat je het voort van de rest gewoon met rust. (waarvoor die functie ook gemaakt is)

Ofwel unblock je die persoon gewoon en los je gelijk wat voor probleem jullie hebben op.

De eerste en enige indruk die de mensen krijgen bij het lezen van je startpost is dat je ziekelijk gedrag vertoont...sorry

Verwijderd

, maar ik weet zeker dat ik X niet in mijn online lijst heb zien staan omdat ik zelf rond die tijd ook online ben geweest en af en toe naar mijn lijst heb gekeken.
En toen zag je persoon X constant op offline staan? Misschien gewoon status offline van X? En was die op dat moment eigenlijk wel gewoon aanwezig om te kijken wie er allemaal aanwezig is?

offtopic:
En Koen, om het nou meteen 'ziekelijk' gedrag te noemen gaat wel ver.. Geen idee wat de relatie en voorgeschiedenis is maar aangezien dit gaat om iemand uit het buitenland heeft dit misschien met een online game te maken (Neopets? :P).. Het geeft wel een kinderachtige indruk

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:14:
Ofwel block je die persoon en laat je het voort van de rest gewoon met rust. (waarvoor die functie ook gemaakt is)

Ofwel unblock je die persoon gewoon en los je gelijk wat voor probleem jullie hebben op.

De eerste en enige indruk die de mensen krijgen bij het lezen van je startpost is dat je ziekelijk gedrag vertoont...sorry
zo'n reactie kon ik verwachten.... neem ik je ook niet kwalijk overigens ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:16
Test het even met een andere account, van een betere vriend, blok elkaar en kijk contact via een andere IM programma over wat je van elkaar ziet.

Verwijderd

Heeft niks met de kwaliteit van de verbinding te maken... waarschijnlijk heb jij in MSN Plus zo gezet, zodra persoon X online komt, dat MSN Plus een geluid afspeelt?

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:19:
[...]

En toen zag je persoon X constant op offline staan? Misschien gewoon status offline van X? En was die op dat moment eigenlijk wel gewoon aanwezig om te kijken wie er allemaal aanwezig is?

offtopic:
En Koen, om het nou meteen 'ziekelijk' gedrag te noemen gaat wel ver.. Geen idee wat de relatie en voorgeschiedenis is maar aangezien dit gaat om iemand uit het buitenland heeft dit misschien met een online game te maken (Neopets? :P).. Het geeft wel een kinderachtige indruk
Ik zie dus persoon X niet online in mijn messenger venster, maar volgens mij logboek heeft X zich niet afgemeld..... en dat blijkt ook te kloppen, want na bijv. een uur krijg ik in mijn logboek de melding dat X offline gegaan is... maar tussendoor heb ik geen enkele andere melding van een statuswijziging en X geen een keer in mijn messengervenster gezien...
Als X mij geblokkeerd heeft zou ik verwachten dat ik die off- en online meldingen ook niet zou krijgen, dus dat kan het niet zijn...
Ik had de hoop dat er een logische verklaring voor was die ik zelf over het hoofd zag... maar tot nu toe kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het een soort van bug is in MSN... hetzij door een trage verbinding van X, hetzij om een andere reden....

Overigens is het idd kinderachtig, maar om het hoe en waarom hier achter te weten moet je de voorgeschiedenis weten... en verder wil ik gewoon snappen waarom MSNplus zo "raar" doet...

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:00:
Heeft niks met de kwaliteit van de verbinding te maken... waarschijnlijk heb jij in MSN Plus zo gezet, zodra persoon X online komt, dat MSN Plus een geluid afspeelt?
dat klopt... maar als X mij geblockt heeft, weet MSNplus toch niet dat X online komt? anders zou dat een Bug in MSN zijn lijkt mij.... een bug die ik overigens niet kan reproduceren met iemand anders...

• P.O. Box
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:00:
Test het even met een andere account, van een betere vriend, blok elkaar en kijk contact via een andere IM programma over wat je van elkaar ziet.
Heb ik gedaan... maar daar gebeurt precies wat ik verwacht... en wat ook logisch zou zijn... bij een online melding in het logboek zie ik diegene ook online, en bij een offline melding in het logboek is diegene ook uit mijn lijst verdwenen... en als diegene mij blokkeert, dan zie ik keurig in mijn logboek dat die gene op het moment van blokkeren is afgemeld... en daarna zie ik niets meer van diegene in het logboek...

Verwijderd

Nee, de bug in MSN Plus (dat heb ik ook uit ervaring) als je bij iemand een geluid aanzet zodra die persoon online komt, laat hij het soms niet zien.. dan denkt MSN dat die persoon offline is, beetje jammer.. is gewoon een bug met Plus

*edit* probeer het maar met iemand.. zet een geluid bij die persoon als hij online komt, komt best vaak voor dat je hem gewoon niet online ziet komen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 09:05 ]

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:04:
Nee, de bug in MSN Plus (dat heb ik ook uit ervaring) als je bij iemand een geluid aanzet zodra die persoon online komt, laat hij het soms niet zien.. dan denkt MSN dat die persoon offline is, beetje jammer.. is gewoon een bug met Plus
Dus MSN plus zorgt ervoor dat je die persoon niet meer ziet in je lijst van MSN zelf.... hmmm, dat zal ik eens testen...

Verwijderd

Nou niet specifiek (sp) MSN Plus, maar alleen door de optie dat je geluid aan iemand koppelt zodra hij online komt ;) (zelf getest)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-07 07:16

E-Vix

Nu met sneeuw!

Staat die persoon wel tussen je offline contacten? Hij moet nog ergens in je lijsrt voorkomen. Kijk de volgende keer eens waar hij in je lijst staat. Voor het zelfde geld heeft hij zijn naam veranderd en staat hij gewoon tussen je online contacten maar zie je hem er niet tussen staan omdat je op zoek bent naar een andere naam.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:08:
Nou niet specifiek (sp) MSN Plus, maar alleen door de optie dat je geluid aan iemand koppelt zodra hij online komt ;) (zelf getest)
ik ga het testen... (even wachten tot er iemand online komt die me daar ff mee kan helpen ;))

• P.O. Box
  • Niet online
E-Vix schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:10:
Staat die persoon wel tussen je offline contacten? Hij moet nog ergens in je lijsrt voorkomen. Kijk de volgende keer eens waar hij in je lijst staat. Voor het zelfde geld heeft hij zijn naam veranderd en staat hij gewoon tussen je online contacten maar zie je hem er niet tussen staan omdat je op zoek bent naar een andere naam.
X staat inderdaad wel tussen de offline contacten... dus dat is het probleem niet....

• P.O. Box
  • Niet online
even voor de volledigheid van dit topic de oplossing:

TheDevilsCry had gelijk. Het is een bug in MSN plus. Het lag aan het geluidje dat ik aan de online, offline en persoon bericht wijziging van X had gehangen. Als je toch de geluidje wilt behouden is de oplossing op je contactpersoon een "desktop contact" te maken.... dan kun je via de desktop contact zien of diegene online is of niet (mits je niet geblokkeerd bent uiteraard)... in je MSN contact lijst blijft diegene wel op offline staan.
Pagina: 1