[Vista] Updates zorgen voor zorgen

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 09:17
Na het installeren van de updates van afgelopen dinsdag (patch-dag Microsoft) is mijn pc een stuk minder gaan presteren. Als eerste zijn er random freezes, waarna ik de resetknop moet indrukken. Deze zijn voorgekomen nog voor het inlogscherm, maar ook pas na uren werken in Windows.
Andere dingen die nu fout gaan:
- Rivatuner wil niet meer opstarten. Ik krijg de melding: Cannot load Riva tuner64.sys driver. Daarna krijg ik de vraag of ik 'driver signing' uit wil zetten, daarna rebooten, om Riva Tuner werkend te krijgen. Na deze procedure en het opstarten krijg ik weer dezelfde meldingen. Het enkel accepteren van signed drivers uitzetten via een registerkey werkt ook niet.
- Coretemp werkt niet meer, ik krijg de melding: The driver has failed to load! Some information will not be available. Als ik op OK druk, verschijnt er opnieuw dezelfde melding, plus elke seconde een nieuwe, totdat ik het programma afsluit in 'Taakbeheer'.
- Everest Home Edition kan alleen nog de temperatuursensor van de CPU uitlezen, verder geen temperaturen of snelheden van fans.
- Skype kan geen verbinding meer maken, zelfs niet nadat ik hem bij de uitzonderingen van Windows Firewall had gezet
- nTune van nVidia had ik geinstalleerd om mijn grafische kaart te kunnen overklokken nu RivaTuner niet meer werkte. Maar de functies van nTune die normaal gesproken bij het nVidia configuratiescherm moeten verschijnen, kwamen niet te voorschijn.

Dingen die ik heb geprobeerd, maar die niet hielpen:
- Handmatig deinstalleren van alle updates van dinsdag
- Terug naar systeemherstelpunt van maandag
- Deinstalleren van nTune
- Terugklokken van m'n CPU naar de stockwaarde

Ik gebruik Vista Home Premium 64-bit. Voor de updates van dinsdag was m'n Windowsversie ook up to date. Windowsversie is legaal.

Zijn er meer mensen die tegen deze problemen aanlopen en zijn er oplossingen?

edit: voor de updates werkte Vista als een zonnetje!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Dat van die driversigning kan kloppen: om de integriteit van een 64-bits-systeem te bewaren moeten alle drivers gesigned zijn. De truc om die signing te omzeilen is met opzet uitgeschakeld door Microsoft, kleine kans dat RivaTuner weer gaat werken (tenzij er een update komt met gesignde drivers)

We are shaping the future

• Bramm
één van de updates is dus om te voorkomen dat dit omzeild kan worden? Maar na het verwijderen van alle updates was het nog steeds niet mogelijk om RivaTuner te draaien

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:41
Dat Skype geen verbinding kan maken kan ook kloppen, dat deed ie hier vanmiddag ook niet. :+ (Het was gewoon down dus)

Dat rivatuner en coretemp niet meer werken kan kloppen, dat is juist de bedoeling van Microsoft.

De rest van je problemen is vreemder. Is er in het eventlog niets te vinden dat te maken kan hebben met je freezes?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bramm
eventlog, waar vind ik dat en heeft dat nog een andere naam in NL Vista?

[ Voor 45% gewijzigd door Bramm op 16-08-2007 17:09 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32

ThunderNet

Flits!

Bramm schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:09:
eventlog, waar vind ik dat en heeft dat nog een andere naam in NL Vista?
winkey + r
eventvwr.msc

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben dit een keer ergens tegengekomen. Moet je via cmd ff uitvoeren..
code:
1
bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

Ik weet niet of dat hetzelfde doet als die registery wijziging..maar niet geschoten altijd mis toch :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32

ThunderNet

Flits!

Glashelder schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:13:
code:
1

Ik weet niet of dat hetzelfde doet als die registery wijziging..maar niet geschoten altijd mis toch :P
dit is niet hetzelfde
bcdedit is een editor voor de bootloader van vista :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Bramm
Glashelder schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:13:
code:
1

die heb ik idd gebruikt, ik dacht dat dat een registerwijziging was.

• Bramm
ik verdrink helemaal in dat logboek, is er een specifiek stuk waar ik moet zoeken?

Verwijderd

[b][message=28569966,noline]- Skype kan geen verbinding meer maken, zelfs niet nadat ik hem bij de uitzonderingen van Windows Firewall had gezet
Problems with Skype login
By Joosep on August 16, 2007.
UPDATED 14:02 GMT: Some of you may be having problems logging in to Skype. Our engineering team has determined that it’s a software issue. We expect this to be resolved within 12 to 24 hours. Meanwhile, you can simply leave your Skype client running and as soon as the issue is resolved, you will be logged in. We apologize for the inconvenience.
Additionally, downloads of Skype have been temporarily disabled. We will make downloads available again as quickly as possible.

• Bramm
Aha, dus Skype kan van de lijst van symptomen.

Verwijderd

Bramm schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:20:
Aha, dus Skype kan van de lijst van symptomen.
Yep, ik heb vandaag dezelfde problemen met Skype.

• Bramm
Ik was net met het feit dat Vista zoveel beter werkte dan dat ik verwacht had, en nu krijg je zoiets :(

• Bramm

Verwijderd

zal waarschijnlijk die zijn... heb jij die driver ook verwijderd? en magk je vragen hoe je dat "proper" hebt gedaan zonder iets achter te laten :s.

en werkt het nu? heb net dezelfde symptonen -_-"

Heb het gefixt, was 1 van die updates die je gewoon moest verwijderen. k*t updates ook.. die komt r al nooit meer in dus -_-" |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 00:16 ]

• Bramm
ik heb er nu maar vrede mee. Toen ik terug ben gegaan naar een herstelpunt, werden alle updates toch automatisch weer geinstalleerd tijdens het opstarten, omdat toen het 'automatisch downloaden en installeren' nog aan stond. De random freezes komen nu alleen nog voor als ik m'n CPU overklok. De overklok van 2,66 naar 3GHz is dus weg. Voor de updates was die overklok superstabiel. Hoera voor Microsoft :{

zodra ik weer 'ns tijd heb ga ik Vista opnieuw installeren en dan laat ik die update eruit.

[ Voor 10% gewijzigd door Bramm op 22-08-2007 00:46 ]

Verwijderd

naja hier dus ook het probleem dat die unsigned drivers niet meer werken
@ topicstarter, je kunt ook normaal met die nvidia drivers OC'en werkt gewoon onder vista x64, je hebt wel drivers met modded inf nodig of coolbits register tweakje dat die OC tab vrijkomt

verder zou ik ook graag een oplossing hebben om die unsigned drivers weer te kunnen laden
kwil mijn fan aansturing kunnen controleren en heb tot nu toe geen fatsoenlijk programme ervoor wat wil met signed drivers!! (tips ook verder welkom) speedfan en idk8angui geprobeerd
tis een dell notebook
vista ultimate x64

Verwijderd

Ik heb de oplossing, het is trouwens de bovengenoemde update die de TS noemt.
Oke doe stap voor stap wat ik zeg:
1. configuratie scherm
2. Beveiliging: controleren op updates
3. links in het scherm: geschiedenis van updates weergeven
4. dan boven in het scherm: geinstaleerde updates

En daar de update opzoeken en verwijderen.
En klaar is kees, dan dat cmd runnen als administrator.
En dan deze onderstaande code invoeren:
bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

Verwijderd

hmmk leuk :P
welke precies, kheb 6 normale updates, paar defender updates en zo wat (spam filter outlook, xml etc.)

ik kom eerlijk gezegd op deze uit:

INTRODUCTION
Microsoft has released a security advisory to announce that an update is available for the Kernel Patch Protection feature that is included with x64-based Windows operating systems. Kernel Patch Protection protects code and critical structures in the Windows kernel from modification by unknown code or data. This update adds checks to this protection for increased resiliency in Windows.
Microsoft Security Advisory: Update to improve Kernel Patch Protection

weet iemand toevallig welke het precies is?

Verwijderd

KB932596 die moe je uninstallen :)

Verwijderd

ok bedankt :D
werkt weer allemaal zoals het hoort!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zijn er meer mensen die tegen deze problemen aanlopen ...
Ik heb een aantal keren gehad dat Windows Verkenner crashde, bij copieren of verplaatsen van bestanden of zo. Gebeurt tamelijk random.

Verwijderd

Hallo allemaal, ik kamp nu ook al tijdje met het probleem dat mn pc random freezed/crashed...
Na wat speurwerk ben ik erachter dat het allemaal te maken heeft met de signed drivers. ( Drivers moeten in het bezit zijn van het ''WHQL'' certificaat..) nu heb ik onlangs gelukkig de drivers voor mn moederbord en mn videokaart met deze WHQL certificering kunnen downloaden, maar helaas nog niet voor mn geluidskaart..en zolang deze dus 'unsigned' blijft zullen de crashes zich rustig herhalen 8)7

Het 'cmd' command is leuk geprobeerd maar biedt helaas geen optie aan de problemen waar ( denk ik ) heel veel mensen mee zitten..

Even mijn specificaties op een rijtje:

* Microsoft Vista Home Premium x64

*Enermax voeding PSU Liberty620W

*XFX VGA 8800 Ultra Extreme 768 MB, PCI-e 16x

*Creative Soundblaster X-Fi ExtremeGamer

*EVGA Moederbord NForce 680i LT SLI 775 T1

*Intel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz, 1066 MHz

Voor de x64 bits versie van vista had ik 32 bit, en hier crashte mn pc elke minuut bij.. :(
Nu crasht ie ongeveer elk uur, lol.

Hopelijk heeft iemand enkele tips/trucs om alsnog dit probleem te kunnen verhelpen en niet te hoeven te wachten op een update van de drivers.. 8)7

Graag reacties svp!!

mvg,

Maarten

Verwijderd

Uhm crashen van een evga board i.c.m. een x-fi extreme gamer heb ik ook gehad, was een bios probleem staat op het forum van evga ook genoeg over
Ik heb de 680i sli versie van dit board, maar kan mij voorstellen dat hetzelfde kan spelen bij jou moederboard

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 20:04 ]

Verwijderd

Ben bang om de verkeerde update te installen aangezien je de mobo kan slopen heb ik gehoord :p

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/7356/mehal1.jpg

hoe kom ik erachter welke ik moet hebben? :?

zou jij anders een link naar de juiste update kunnen plaatsen n.a.v mijn specificaties ?

ThankzZ _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 19:44 ]

Verwijderd

ok dan, ben erachter.. moest ff op het moederbord kijken voor het nummer :9
Vanmiddag de boel geflashed en aardig wat gegamed tot nu, zonder freezes/crashes niks :D

_/-\o_ Problem solved <----------

Thankz _/-\o_

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 22:29 ]

Pagina: 1