[Vista] Installatie van printers door (domein-)gebruikers?

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Wij zijn bezig om momenteel een hele reeks nieuwe machines uit te rollen, inclusief diversen laptops voor flex-plek gebruikers. Om het voor (laptop) gebruikers mogelijk te maken om zelf printers te installeren op hun werkplek ben ik dus op zoek naar een oplossing om dit mogelijk te maken.

Ik heb op een van de nieuwe Vista laptop gpmc gestart om te kijken naar wat de nieuwe GPO's bevatten op het gebied van printer installatie en de mogelijkheden, maar ik kan dus niets vinden waar ik gebruikers rechten kan geven om zelf printers te installeren.

Tevens ontbreken de printer mogelijkheden in het configuratiescherm. Ik hebt wat rond gezocht, en ik weet dat ik evt. via de GPMC Class IDs kan toevoegen waarmee gebruikers devices mogen installeren(GUIDs komen van http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms791134.aspx), maar ik mis nog steeds het control panel item.

Mijn vraag: Hoe sta ik toe dat gebruikers zelf een printer kunnen toevoegen via het control panel?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat lukt er nu niet aan? Standaard zal een gebruiker dit toch wel kunnen? Zitten die laptops misschien in een AD domein waarin je dingen afdwingt? R2 of niet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Toolmaker
Standaard ontbreekt de Printers en Faxapparaten in het configuratiescherm van Vista... Het zijn machines aangemeld in een Windows 2003 AD omgeving, met de Vista GPO's in de GPO cache op de domein controllers.

Als er een manier is om de Add Printer Wizard(APW) handmatig te starten is het wat mij betreft ook prima, maar op dit moment kan ik dus geen enkele netwerk printer installeren.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Printers en dan bovenaan "Een printer toevoegen"

Die opties heb je niet?

Mijn spoorwegfotografie

• Toolmaker
sanfranjake schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:12:
Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Printers en dan bovenaan "Een printer toevoegen"

Die opties heb je niet?
Correct... Ik zal morgen op mijn werk even een screenshot maken van het geheel. De "Printers" ontbreken onder normale gebruikersaccounts, terwijl de Netwerk Administrator account gewoon wel alles heeft, evenals mijn eigen account met Administrators rechten.

• Toolmaker
Ah, er is een GPO die in het control panel diversen onderdelen verbergt. Maar, welke CPL moet ik hebben voor de printer? WAnt ik heb alle losse CPLs handmatig gestart, maar ik kan niet vinden welke ik moet hebben.

Enig idee? Want dan kan ik deze zonder problemen toevoegen in de GPO en is het probleem opgelost.

• Toolmaker
Ok, probleem opgelost.

Blijkbaar is de reeks printers een uitzondering: Het is een map, en geen *.cpl(http://support.microsoft.com/kb/192806).

Deze heb ik in de GPO toegevoegd en het probleem was opgelost.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Had dat dan even wat duidelijker gezegd. Je topic kwam op mij over dat dat icoontje spontaan verdwenen was. Maar blijkbaar had je dat dus gewoon met een policy al weggetimmerd 8)7

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1