Toon posts:

Best-buy guide vs. ebay-pc

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dear mede-tweakers.net-gangers (o.i.d.),

Omdat mijn 'nieuwe' pc nu ook alweer 5 jaar oud is, en nog nooit geupdate, (shame on me...!) dacht ik dat het maar weer 's tijd zou moeten zijn om een nieuw pc'tje te kopen. Immers, wat heeft het voor zin om enthousiast uit te kijken naar spelletjes als 'Spore' of 'Assassin's Creed' als je ze toch niet kunt spelen.

Vandaar dat ik op zoek ging op internet; met in m'n achterhoofd dat ik me eigenlijk geen computer kan veroorloven, financieel-technisch gezien. Maar goed, leningen zijn er om afgesloten te worden, dus ik denk dat 1000 euro er wel van af kan. Nu ben ik naar de best-buy gids gaan kijken - want met enige hulp van een doe-het-zelf-site kan ik heus wel een computer bouwen - en heb dus geleerd dat je i.i.g. voor een 'Intel Core 2 Duo E6750' en een 'GeForce 8800' moet zorgen.
Omdat ik dacht dat misschien iemand zulke dingen "tegen een schijntje" op e-bay aanbiedt, ging ik ff zoeken, en vond een volledig systeem, die het volgens mij heel goed goed, tegen een laag bedrag http://cgi.ebay.nl/PC-Cor...geNameZWD4VQQcmdZViewItem (als je de best-buy gids mag geloven).
Nu wil ik jullie die-hard-tweakers even vragen of dit inderdaad een goed systeempje is, en of iemand die niet zo héél goed is in bouwen niet gewoon zoiets moet kopen, in plaats van iets ingewikkelds als computers bouwen op zijn hals halen...

ADVIES GEWENST!

Greetz

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Een 5.34 ghz processor? Lijkt me niet echt kloppen.
Daarnaast staat er niet bij welk moederbord erin zit.

Whoops moet wel ff doorlezen natuurlijk |:(
Uhm in principe wel een leuk systeem maar wel overgeclocked. Allemaal leuk en aardig maar nog niet nodig bij een e6750. Daarbij komt dat je met garantie wat moeilijker zit in Duitsland (het terugsturen als er iets defect is e.d.)

Ik zou dan toch een BBG aanraden, dan kan je zelf aanpassingen doen waar nodig, en door het personeel van een webwinkel inelkaar laten zetten voor een niet al te grote vergoeding volgens mij.

ietwat offtopic:
Waarom wil je een lening afsluiten voor een computer? Ga werken/sparen, en koop een aantal maandjes later de pc. Maarja dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

[ Voor 22% gewijzigd door sajoku op 16-08-2007 16:18 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

De combinatie - naast het feit dat waarheid wellicht anders is - buiten proporties, 5,34GHZ ( 8)7 ) met een 6800 videokaart, weliswaar SLI, maar toch.

Kijk naar de Best Buy Guide ( komt over 2 weken een nieuwe uit, om de 2 maanden, begin van de maan ) en combineer dat met je budget.

PS, geloof niet alles wat op eBay staat.. |:(

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je hoeft lang niet zoveel uit te geven als wat daar gevraagd wordt...

Ik kan ook iets samenstellen wat ongeveer zo goed performed, en minder kost.
Intel C2D E6320
2GB PC5300CL5
ATi Radeon X1950XT256*

* Genoeg vuurkracht voor nu, en het geld wat je nu bespaart steek je over een jaar in een échte DX10-kaart, de huidige generatie kaarten is daar te zwak voor :)

Verwijderd

de harde schijf is wel zwak.

Verwijderd

CPU oc .. @E6950??? WTF?
Volgens mij een beetje heel veel een eBay-pc als in: niet alles geloven wat er staat..
De configuratie op zich is niet slecht, alhoewel de hdd inderdaad beter mocht :-)

Ik zou in de BBG toch mijn verhaal gaan zoeken als ik jou was ;-)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

tja lees je in in de materie en weet wat je koopt ;)

Dit soort beslissingen kan een tweaker prima zelf nemen, dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.