Toon posts:

Harde schijf probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een nogal erg vervelend probleem :'(

Ik ben in het bezit van een WD 250 gb harde schijf welke niet meer (goed) werkt. Het probleem is dat als ik de schijf in een externe behuizing zet, en inschakel, dat hij het niet doet. Ook na het inbouwen in de computer werkt de schijf niet.

Echter werkt de schijf wel in 1 bepaalde externe behuizing ( dvd en harde schijf behuizing in 1) en dan ook alleen maar als hij aan een usb 1.1 poort hangt. Het vreemde is dat de schijf dan wel perfect werkt (dus zonder tikken en stroomonderbrekingen e.d.)

Ik heb daarom ook de meest belangrijke bestanden gekopieerd naar een andere harde schijf via de bovenstaande oplossing. Echter staan er nog veel privé filmbestanden op de schijf. Het overzetten op een andere schijf via usb 1.1 is haast niet te doen vanwege de tijdsduur (ongeveer 150 uur volgens windows)

Ik heb geen vreemde dingen gedaan met de harde zoals het ermee gooien, vloeistof eroverheen gooien of oppakken terwijl je statisch geladen bent.

Weet iemand hiervoor misschien een oplossing. Na veel googlen heb ik namelijk nog steeds niets kunnen vinden :(

p.s. ik heb alle jumper instellingen al geprobeerd.

Verwijderd

IDE, SATA 1 of 2 ? Wat voor een schijf is het ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een IDE schijf

Verwijderd

wat zegt je SMART over deze HDD?
ik zou iig z.s.m. proberen de data die erop staat over te zetten op een ander medium

Verwijderd

Topicstarter
Wat is SMART?

Dat was ook mijn idee om de data zo snel mogelijk over te zetten. Echter is de (werkende) externe behuizing niet in mijn bezit maar van een kennis van me. Deze kennis voelde er niet veel voor om 150 uur een kopieer actie te houden. Hij heeft zijn eigen computer ook nodig (zelf beschik ik niet over een usb 1.1 aansluiting).

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:14
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:43:
Wat is SMART?

Dat was ook mijn idee om de data zo snel mogelijk over te zetten. Echter is de (werkende) externe behuizing niet in mijn bezit maar van een kennis van me. Deze kennis voelde er niet veel voor om 150 uur een kopieer actie te houden. Hij heeft zijn eigen computer ook nodig (zelf beschik ik niet over een usb 1.1 aansluiting).
Google naar 'Speedfan', een programma dat S.M.A.R.T. van een HDD kan uitlezen..

SMART bevat informatie over de fitheid en conditie van de harde schijf, iets wat je goed kan gebruiken als je je schijf ervan verdenkt dat hij onder de maat presteert..

Als je zoekt op dit forum kom je ook een topic tegen over problemen met HDD's en hoe je dat kunt oplossing..

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

en usb 2.0 is backwards compatable met usb 1.1. Als je al geen usb 1.1 op je mobo hebt zitten, is het wel een heel erg oud systeem...

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- het is de bedoeling dat je op zoek gaat naar eerdere topics voordat je zelf een topic opent (het is hier een knowledgebase, geen helpdesk!)
- als je dat gedaan had zou je gemerkt hebben dat dit niet het juiste subforum is. Kijk eens naar Opslagmedia & I/O Controllers
- elk subforum heeft een Beleid. Het is de bedoeling dat je topics daaraan voldoen. Dat doet deze niet
- als iemand iets adviseert dat je niet gelijk begrijpt, ipv gelijk een wedervraag te stellen wordt het op prijs gesteld als je zelf een beetje op zoek gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.