Verdieping hoger -> geen adsl verbinding meer

Pagina: 1
Acties:

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:03

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Topicstarter
Ik woon in een 'studentengebouw' met enkele kamers en enkele studio's. Vandaag ben ik moeten verhuizen van studio, wat op zich geen groot probleem is.

Mijn oude studio ligt recht onder mijn nieuwe, alleen dan een verdieping hoger. Ik heb sinds een paar dagen 'scarlet ADSL' wat goed werkte in mijn oude studio. Even beschrijving van het netwerk in het gebouw:

Kelder: Binnenkomende telefoon aansluiting, deze wordt gesplitst voor alle kamers/studio's die er zijn in het gebouw. Hier in de kelder hangt ook een modem voor kotnet en een switch. Al deze netwerk kabels (cat5) lopen ook naar de verschillende studio's en kamers.

Nu had ik op mijn oude studio alleen de typische 'telefoonaansluiting' , dewelke ik dan ook op mijn linksys modem/router aansloot. Dit werkte goed en zonder problemen.

Nu in mijn nieuwe studio heb ik ook zo'n telefoonaansluting, maar er juist boven (doorgeschakeld) hangt er een "belgacom kastje", met aan de onderkant 4 rj11 aansluitingen. Ik heb eerst mijn modem verbonden met de standaard telefoonaansluiting die er was, maar dit werkte niet, mijn modem kreeg gewoon géén signaal. Daarna heb ik even dat belgacom 'kastje' aangesloten op het stroomnet en dan mijn modem mbv rj11 kabel erop aangesloten. Dit werkte helaas ook niet.

Nu heb ik even tijdelijk mijn modem weer verdieping lager gezet, netwerkkabel langs het raam tot mijn verdieping om zo toch nog internet te hebben. Maar helaas komen er overmorgen nieuwe mensen inwonen in mijn oude studio, dus dat is niet zo ideaal en moet tegen dan opgelost zijn.

Ik ben naar de belgacom winkel geweest, en die meneer wilde me niet echt verderhelpen omdat ik geen aboo heb van belgacom maar van scarlet (en scarlet huurt dus belgacom lijnen, domme bureaucratie :+). Maar hij wist me wel te vertellen dat het niet ging werken naar alle waarschijnlijkheid omdat dat 'belgacom kastje' volgens hem een IDSN aansluitpunt is. (wat doet dat nu in een studenten kot ??). Hij zei me ook dat ik scarlet moest bellen en dat het niet zijn probleem was.

Mijn vraag, wat zijn jullie suggesties om dit werkend te krijgen ? Scarlet bellen zie ik niet als éérste oplossing omdat dat toch redelijk prijzig is, je zit algouw 10+minuten aan de telefoon en met mijn gsm (enigste wat ik heb) ben ik hiermee algauw 5-10€ kwijt. Mijn vorige gesprek heeft me iig 7€ gekost.

Alvast bedankt :).

Edit: Ik heb toch maar even gebeld naar technische dienst. Heb ik iemand aan de lijn gekregen, die zegt me dat ik 'verhuis moet aanvragen' op de scarlet website. OK, zal ik zeker doen, maar of dat nu ook maar iéts met de verbinding te maken heeft betwijfel ik. Het is gewoon dezelfde (!!) telefoonlijn in hetzelfde gebouw. Dat heb ik ook even duidelijk uitgelegd (doch vriendelijk gebleven ;) ), mja kreeg ik weer dezelfde zinnen uit haar voorleesboekje te horen. Dus nu weer 10 dagen wachten tot er een technieker langskomt om die lijn 'goed te keuren'. Mja, hopelijk blijft het oude adres nog werken tot nieuwe adres werkt, anders zit ik 10 dagen zonder internet 8)7 .

[ Voor 12% gewijzigd door DeadLock op 16-08-2007 16:29 ]

Strava

Verwijderd

je zegt dat vanuit de kelder alles onderverdeeld is, dus waarschijnlijk zal daar patch paneel hangen. Ik zou zeggen patch de aansluit van je oude studio om naar je nieuwe studio en andersom en gooi dat belgacom kastje dan bij de nieuwe bewoners probleem opgelost.

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:03

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Topicstarter
Hmm, zou ik inderdaad eens kunnen proberen. In alle geval, dat verhuisformulier van hun site is dus écht niet wat ik moet hebben. Alleen het volgende al:
Wenst u een installatie type Basic / Full

Basic installatie door Scarlet. (€ 50) Installatie van de Scarlet Box en 1 telefoonaansluiting.
Full installatie door Scarlet. (€ 89.00) Installatie van de Scarlet Box, 3 telefoonaansluitingen en configuratie van uw computer.
Het leuke is dus, dat je VERPLICHT bent om één van deze twee in te vullen :| .
* DeadLock gaat toch eens beginnen klooien hierzo, morgen men multimeter thuis gaan halen wat schroevendraaiers en ik zal wel proberen mijn oude verbinding door te schakelen naar men nieuwe. Wat een onzin dat verhuis formulier, ik verhuis geeneens van 'adres' , alleen van studio. Alles voor hun blijft hetzelfde.

Edit: Ik heb de 'aansluting' op mijn kamer hier opengedaan. Het is de 'female' van zo'n aansluting.
Afbeeldingslocatie: http://www.alarmering.nl/adam/images/Teldoantenna.jpg

Er komen 4 kabeltjes binnen op deze aansluiting, waarvan er maar 2 zijn aangesloten. Er zijn twee kabels 'doorverbonden' naar dat isdn doosje. Nu is men vraag: Hoe sluit ik deze kabels allemaal aan (heeft kleur & plaats belang ?) en hoeveel kabels heeft telefoon (adsl) aansluiting nodig ? In alle geval kan ik de isdn box kabels er al uithalen, deze zijn sowiso al niet nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door DeadLock op 16-08-2007 16:44 ]

Strava