Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Fototechnisch vind ik ze ook wel leuk. Meestal is het zo met flits dat je juist zo neutraal mogelijk licht probeert te creeëren, maar de schaduwen die hierin zitten geven grappig effect.
Maar de modellen ben ik niet van gecharmeerd, niet alleen de mond, maar vooral hun poses vind ik raar... En felle kleding is opzich wel grappig, alleen bij het oranje shirtje schijnt de 'normale' bh vervelend door... ook heeft ze er een dikke buik in... of zet ze die extra uit op de foto's?
Foto 10 vind ik trouwens wel erg leuk!
Nog 2 dingen, zoals gezegd, monden. En ik vind de kleurtemperatuur wat duf. Maar je bent verder aardig op weg met 't licht, en das goed.
|>
De rest mag er ook wezen, maar die twee vond ik er uit springen.
Wat betreft haar mond, ik vind het ook jammer dat ze door de hele shoot dezelfde uitdrukking behoud maar het is niet echt storend als je een foto zou uitkiezen. Iets meer uitproberen kan volgens mij geen kwaad.
Wybe Pieter
Verwijderd
En dan een ouderwets barba-pappa t-shirt? Miss toch iets meer nadruk op de kleding letten.
Dan nog een laatste stomme vraag van mij; maar wat is dat zwarte lijntje bij de dame op foto 1 en 2? Het is op alle foto's zo en slechts bij 1 oog; is dit opmaak of gewoon iets waar de dame niks aan kan doen?
Ik vind sowieso dergelijke testcases lastig te beoordelen; als ik bij foto 3 het gezicht zie vind ik de kleding er 'jong' bij staan... kinderachtig is weer een te groot woord, maar ik mis hier toch een bepaalde leeftijd-kleding uitstraling
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 17:30 ]
Verwijderd
Kijk, je foto's zijn al sneller mooi als er wat mooiere mensen op staan met super fotogenieke gezichten... Maar goed, als je niet zo vaak met modellen schiet, dan heb je die misschien nog niet en als het nu vriendjes en vriendinnetjes zijn is het altijd leuk om hen op de plaat te zetten en te kijken wanneer je nu mooie foto's maakt...Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:28:
Hmm als jij ze 'modellen' noemt heb ik meteen een hoge verwachting van de 'schoonheid' en als ik vanuit dat oogpunt kijk valt het uiterlijk en de uitstraling van Wendy en Kimberley een beetje tegen.. niet beledigend bedoelt; ze zijn niet lelijk maar ze hebben gewoon niet de X-factor.. Ze stralen het gewoon niet echt uit
En dan een ouderwets barba-pappa t-shirt? Miss toch iets meer nadruk op de kleding letten.
Dan nog een laatste stomme vraag van mij; maar wat is dat zwarte lijntje bij de dame op foto 1 en 2? Het is op alle foto's zo en slechts bij 1 oog; is dit opmaak of gewoon iets waar de dame niks aan kan doen?
offtopic:
Ik vind sowieso dergelijke testcases lastig te beoordelen; als ik bij foto 3 het gezicht zie vind ik de kleding er 'jong' bij staan... kinderachtig is weer een te groot woord, maar ik mis hier toch een bepaalde leeftijd-kleding uitstraling
Vriendjes en vriendinnetjes blij want die vinden het gave plaatjes, jij blij omdat je ervaring op doet, en dan worden de modellen hier een beetje afgekraakt...
Ach ja, voor een 2e modellenshoot is het echt wel een goede testcase! Ik durf mijn vriendjes niet eens meer te plaatsen als ik een oefenshoot heb gehad...
Vraagje aan ThunderNet:
Heb jij gezegd hoe ze moesten staan en kijken? Of kwamen ze zelf met ideeën?
Verwijderd
Ahh natuurlijk maar bij het woord 'model' denk ik meteen aan 'professionals'Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:15:
[...]
Kijk, je foto's zijn al sneller mooi als er wat mooiere mensen op staan met super fotogenieke gezichten... Maar goed, als je niet zo vaak met modellen schiet, dan heb je die misschien nog niet en als het nu vriendjes en vriendinnetjes zijn is het altijd leuk om hen op de plaat te zetten en te kijken wanneer je nu mooie foto's maakt...
Vriendjes en vriendinnetjes blij want die vinden het gave plaatjes, jij blij omdat je ervaring op doet, en dan worden de modellen hier een beetje afgekraakt...
Ach ja, voor een 2e modellenshoot is het echt wel een goede testcase! Ik durf mijn vriendjes niet eens meer te plaatsen als ik een oefenshoot heb gehad...
Vraagje aan ThunderNet:
Heb jij gezegd hoe ze moesten staan en kijken? Of kwamen ze zelf met ideeën?
Waarom niet plaatsen?
Morgen in de herkansing voor mij. Nieuwe modellen, nieuwe ronde
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Tuurlijk! Heel belangrijk!Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:34:
[...]
Ahh natuurlijk maar bij het woord 'model' denk ik meteen aan 'professionals'Staat verder los van de technische kant van het fotograferen
En 't zijn ook verder leuke meisjes om te zien, alleen niet hetgeen dat ik als model zou beschouwen. Helemaal niet beledigend bedoelt.
Waarom niet plaatsen?Juist plaatsen! En juist foto's maken, dat is om het technische vlak te verbeteren, maar de compositie is uiteindelijk ook een beetje belangrijk of niet?
Mijn probleem is eerder dat ik mooie dingen eerder foto technisch niet zo mooi op een plaatje krijg, dan leuke dingen op een mooi plaatje zet
Die mooie dingen worden dan toch door foton00bs als mooiere plaatjes gezien dan fotograven met mooie foto's
Lastig, lastig, maar dan kan je eigenlijk 2 soorten commentaar op foto's geven:
1. mooi onderwerp
2. mooie foto's...
Maar om dan toch weer ff ontopic te gaan:
Ik vind dat het Thunder dus best goed is gelukt mooie plaatjes te maken, alleen zijn de onderwerpen wat minder
mo·del1 (het ~) : 2 (~len) iem. die poseert voor kunstenaars, kledingontwerpers, kappers enz.
Dus een model is een voorbeeld, er is dus niets gebaseerd op professional of in die trend. Dat denkt men
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Daarna vond ik bij 4 de schaduwen erg opvallenen. Het is dat de flits van opzij komt, anders was het gewoon een standaard kaalgeflitste CU2 foto
De foto's erna heb ik niet echt een mening over
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
[ Voor 64% gewijzigd door ThunderNet op 19-08-2007 22:15 ]