Toon posts:

WRT54G: kan niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ben ik even bij een familielid op visite geweest. Bij een aantal familieleden die af en toe hulp nodig hebben, heb ik een WRT54G/GL/GSje neergezet met dd-wrt, om zo via openvpn op afstand in te kunnen loggen. Zo ook bij deze.

Vorige keer kon ik prima draadloos verbinden met het access point. Maar vandaag opeens niet meer. Ik kreeg even de indruk dat er niets ontvangen kan worden - op het status scherm staat bij transmitted een getal, maar bij received 0.

• Ik heb nog geprobeerd al het verkeer over antenne left te sturen, en alles via antenne right. Maar geen resultaat. Verzenden gaat prima, want anders zouden ook de beacons niet doorkomen.
• 'k heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar dat lijkt geen probleem: volgens iwlist is er nog maar 1 ander AP in de buurt, en die zit op een ander kanaal.
• Meerdere clients geprobeerd, windows en linux, maar ook dat niet.
• Mac filtering staat uit
• Op een gegeven moment de beveiliging maar uit gezet: niet te connecten.
• Ik kan geen logboek vinden wat nuttige info toont, zoals meeste APs wel zeggen "connecting, maar ik weiger 'm, want..."
• ontvangst meten gaat niet - verzenden kan je nog meten met externe apparatuur die ik daarvoor heb, maar ontvangen...

'k heb behoorlijk ervaring met dd-wrt en openwrt, zelfs een aantal dozen ge-unbrickt... maar hier kom ik nu ook even niet verder mee. Wat kan ik nog doen?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Resetten?