Toon posts:

Een gamesystem voor rond de 900 euro: quadcore of dualcore?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik wil een nieuwe PC kopen. Dmv. de pricewatch wil ik dan alle onderdelen los gaan kopen. Nu zit ik alleen te twijfelen over welke CPU ik moet kopen. Nou vroeg ik me af hoe dat nou precies met dual- en quadcores. Als een applicatie instructies naar de CPU stuurt, worden deze dan automatisch over de twee of vier cores verspreid?

Ik weet dus niet zeker voor welke CPU ik moet gaan, de E6750 is op dit moment 170 en de Q6600 zit rond de 240. Ik dacht dat het misschien met het oog op de toekomst handig is om voor de quadcore te gaan, verschillende benchmarks op tomshardware.com laten zien dat de Q6600 over het algemeen minstens zo goed presteert dat de E6750 in spellen als Quake 4 en Prey. Wat zouden jullie doen?

Mijn conceptuele lijstje ziet er als volgt uit (als jullie suggesties of kritiek hebben hoor ik het graag, budget zit tussen de 800 en 900 euri, monitor en andere randapparatuur heb ik al):

GigaByte GA-P35-DS4 P35 moederbord (alhoewel ik hier ook nog niet over uit ben)
Intel Core 2 Duo Q6600 of E6750
2x 1 GB Kingston 800 MHz
ASUS 8800GTS 320 MB
Maxtor 320GB (DiamondMax Plus 10, 7200RPM, 16MB, SATAII)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10-2025

Jabba

Firkan

Ik zou gaan voor de quadcore, er komen binnekort games uit die multithreaded zijn, en als die even snel is waarom dan een dual core, dat klinkt niet stoer meer op verjaardagen :)

verder netjes (vergeet je de voeding niet?)

Verwijderd

Topicstarter
Haha nee die zal ik niet vergeten :) Bedankt voor je reactie.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat is er nu anders in CSL?

dit soort topics zijn niet langer toegestaan, dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.