Geen beeld meer in WMP en Nero Showtime

Pagina: 1
Acties:
  • 1.931 views sinds 30-01-2008

• michel3vb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-03 21:25
Hallo

Allereerst weet ik niet helemaal of dit wel het goede topic is voor deze vraag, excuses mocht het in het verkeerde forum staan

Nu de vraag:
Sinds vandaag heb ik geen beeld meer, nog wel geluid, in windows media player 11.
Wanneer ik een dvd afspeel hoor ik alleen nog maar geluid.
Ook in Nero Showtime, kijk ik normaal films mee, krijg ik een foutmelding (interne fout. Kan grafiek niet maken. De toepassing is wellicht onjuist geinstalleerd)

Het vreemde is dat ik gisteren nog wel films heb gekeken (met beeld en geluid) in zowel Nero Showtime als Windows Media Player

Waarschijnlijk heb ik wel een idee waardoor het komt, want vanochtend ben ik bezig met een aantal programma's om audio streams te rippen.
Ik denk dat bij het installeren van 1 van die progjes een verkeerde codec/driver (weet niet precies wat het is) is meegekomen.

Ik heb het volgende al gedaan:
- Windows opnieuw opgestart
- Systeem herstel gedaan naar een paar dagen terug

wat kan ik nu het beste doen?
- WMP 11 en Nero opnieuw installeren??
- codecs verwijderen en daarna weer installeren ofzo?

Hoop dat iemand me kan helpen
Alvast bedankt voor evt. hulp
Groetjes Michel

Verwijderd

Verwijder WMP, Nero en al je codecs. Installeer WMP en Nero opnieuw en download een codec pack(K-Lite Codec Pack bijvoorbeeld).

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 14:22
je zou ook nog kunnen proberen of VLC media player nog wel video's met beeld en geluid afspeelt, die werkt bij mij tot nu toe altijd als ik zo'n probleem heb

site: http://www.videolan.org/vlc/

• michel3vb
hugoy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:37:
je zou ook nog kunnen proberen of VLC media player nog wel video's met beeld en geluid afspeelt, die werkt bij mij tot nu toe altijd als ik zo'n probleem heb

site: http://www.videolan.org/vlc/
thx voor de tip
VLC media player werkt wel met beeld en geluid!

heeft het dan ergens mee te maken of moet ik als nog WMP 11 en Nero opnieuw installen en alle codecs verwijderen om WMP en Nero Showtime weer werkend te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door michel3vb op 16-08-2007 16:52 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt sowieso eerst proberen het K-Lite codec pack te installen. Wellicht dat deze wat andere codecs overruled. WMP en Nero de-installeren is redelijk drastisch.

• michel3vb
ja inderdaad, dat zag ik nog niet echt zitten
dan gaat ik die codecs wel even proberen
bedankt

Edit:
Heb die codecs gedownload en WMP 11 werkt weer
ik denk dat ik morgen Nero weer even opnieuw installeer (is niet zo heel veel werk) en dan hoop ik ook dat die het weer doet

[ Voor 48% gewijzigd door michel3vb op 16-08-2007 18:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst weet ik niet helemaal of dit wel het goede topic is voor deze vraag, excuses mocht het in het verkeerde forum staan
Dit heeft inderdaad helemaal niets met Videoplanken of Beeldkanonnen te maken.

Weet je het niet zeker? Zoek dan op andere topics over hetzelfde (iets wat je conform GoT Huisregels toch moet doen) en kijk waar die staan. Kom je er nog niet uit :? Vraag het dan na - alle GoT moderatoren zijn op meerdere manieren bereikbaar (zie hun profiel).

Lamme "disclaimers" geven alleen aan dat de twee bovenstaande zaken je blijkbaar teveel moeite waren. En als jij zo weinig moeite in een topic wilt steken, waarom verwacht je dan dat anderen wel die moeite in jou gaan steken :? Dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.