Toon posts:

Toestemming posten vragenlijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte admins,

In alle haast heb ik een aantal regels m.b.t. posten over het hoofd gezien bij het plaatsen van een oproep voor onderzoeksdeelname aan een online enquete over internetgebruik.

Admins reageren daar terecht negatief op - mijn excuses hiervoor, het was zeker niet de bedoeling.

Bij deze wil ik alsnog toestemming vragen voor het maken van een post van de link naar ons onderzoek. Het gaat om kleinschalig wetenschappelijk onderzoek door een niet commerciele organisatie, we kunnen dus geen uitgebreide bannercampagne opzetten. We zijn wel van mening dat onderzoek op het gebied van internet en gedrag belangrijk is, er is maar weinig bekend op dit gebied - en hopen dus dat jullie mee willen werken.

Bedankt,
Tony.

Meer informatie over het onderzoek; *knip

Ref1. Gezocht: internetters voor dagboekstudie
Ref2. Studie naar internetgebruik

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 16-08-2007 14:39 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Je kan het beste per mail contact opnemen met de forumcrew van het subforum waar je denkt dat je enquente het meest thuishoort. Als ik snel kijk naar je post denk ik dat je het beste terecht kan in Internetproviders en Hosting of eventueel Stuffis Generalis - maar tot dat laatste forum heb je geen toegang.

edit:
Overigens is het over het algemeen de bedoeling dat zo'n topic daadwerkelijk aanzet tot discussie biedt.

[ Voor 14% gewijzigd door JHS op 16-08-2007 14:42 ]

DM!

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan u me aanraden om te doen dan? Is het onderzoek bij Internetproviders en Hosting niet iets te off-topic?

Bedankt,
T.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel eens global - (zonder link te geven naar je onderzoek ;) ) - wat je precies wilt onderzoeken, dan kunnen we je wel vertellen welke moderators je zou moeten mailen :)

Verwijderd

We willen graag weten hoeveel tijd u op internet zit, en vooral wat u daar doet.
Met internetten bedoelen we de tijd die u achter de computer doorbrengt en actief gebruik maakt van het internet
(voorbeelden zijn: surfen, gamen, MSN-en, profielsites, chatten, downloaden, of filmpjes bekijken).
Vervolgens nog wat vragen over de rol van internetten in uw leven.
- Hoe vaak vindt u het moeilijk om met internetten te stoppen?
- Hoe vaak komt u uw dagelijkse verplichtingen (werk, gezin, huishouden) niet na omdat u liever gaat internetten?
en meer van dergelijke vragen
U bent bijna klaar met de vragenlijst.

De huidige vragenlijst is bedoeld om mensen te vinden die aan de dagboekstudie over internetgebruik mee willen doen. De dagboekstudie zal op korte termijn (begin september 2007) plaats gaan vinden. Het onderzoek komt er op neer dat u gedurende enkele dagen in een dagboek bijhoudt hoe u internet gebruikt.
Dit is dus een vooronderzoek en de dagboekstudie zal dus pas later plaats vinden? Is dit dan zuiver en alleen bedoelt om alvast zoveel mogelijk mensen te benaderen en email adres te verkrijgen? Of wordt de vragenlijst daadwerkelijk gebaseerd op deze 'resultaten'?

Verwijderd

Topicstarter
We zijn op zoek naar mensen die relatief veel internetten voor prive gebruik (gamen, sex en internetten), en die ook gedurende een korte periode mee willen werken een dagboekonderzoek waarin ze hun gebruik / en soms niet gebruik bijhouden (waarschijnlijk over de mail of via een site).

Typisch mensen die je hier op tweakers tegenkomt denk ik :-)

Edit:
In reactie op Denniswerf:

----
Dit is dus een vooronderzoek en de dagboekstudie zal dus pas later plaats vinden? Is dit dan zuiver en alleen bedoelt om alvast zoveel mogelijk mensen te benaderen en email adres te verkrijgen? Of wordt de vragenlijst daadwerkelijk gebaseerd op deze 'resultaten'?
----

Ja, dit is het vooronderzoek, slechts een beperkt deel van de mensen kan meedoen aan het dagboekonderzoek ; dit mede omdat we in eerste instantie vanuit een klinisch perspectief werken (dus ERG veel internetten waarbij problemen ontstaan); vandaar ook de vragen achterin. De mail adressen gebeurt verder niets mee, behalve dan dat het sturen van een persoonlijk profiel ons een leuke tegenprestatie leek - en dat we de "gekozen" deelnemers moeten kunnen benaderen.

PS 2. We hadden er met opzet voor gekozen om weg te laten dat het gaat om mensen die VEEL internetten en daar problemen van ondervinden, om te voorkomen dat mensen het bewust scheef gaan invullen om mee te kunnen doen.

PS3: Mocht u nog meer willen weten kunnen we altijd even telefonisch contact hebben (Gert Jan / Tony via de algemene website van het IVO)

Groet,
Tony.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 15:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat dit het beste past in het forum Stuffis Generalis - het heeft namelijk niet echt een technisch raakvlak en dan is Stuffis Generalis het beste van toepassing.

Je kan de Stuffis Generalis moderators bereiken op sgmods@tweakers.net, maar aangezien je nog geen toegang hebt tot Stuffis Generalis acht ik persoonlijk de kans niet heel groot dat er op dit moment plaats is voor het posten van deze enquete :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

denk dat je eerst de volledige faq maar is moet gaan lezen, want groeten en bedanken onder elk bericht is niet echt wenselijk.

Tevens vraag ik me af hoe niet-commercieel jullie zijn? Als ik namelijk naar www.ivo.nl ga dan zie ik dat jullie meer dan 40 onderzoekers in dienst hebben. En allerlei klanten hebben die over het algemeen dik betalen.

Dus ja, tevens heb je je hier alleen maar geregistreert voor dit onderzoek, ga eers maar is een zinnige bijdrage leveren als je het mij vraagt en probeer het nog is als je 500 kwalitatief goede posts in de tech fora heeft. Maar goed dat is mijn mening.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thrillseeka schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:40:
Tevens vraag ik me af hoe niet-commercieel jullie zijn? Als ik namelijk naar www.ivo.nl ga dan zie ik dat jullie meer dan 40 onderzoekers in dienst hebben. En allerlei klanten hebben die over het algemeen dik betalen.
Bij enig doorlezen had je er misschien achter gekomen dat het een stichting zonder winstoogmerk is, en dat vrijwel alle opdrachtgevers ofwel overheid ofwel maatschappelijk betrokken organisaties zijn. Maar het is niet echt zinvol of productief om hier nu de discussie van te maken.
Thrillseeka schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:40:
Dus ja, tevens heb je je hier alleen maar geregistreert voor dit onderzoek, ga eers maar is een zinnige bijdrage leveren als je het mij vraagt en probeer het nog is als je 500 kwalitatief goede posts in de tech fora heeft. Maar goed dat is mijn mening.
Bovendien zie ik niet in waarom ik als gedragswetenschapper een technische bijdrage zou moeten hebben om gebruik te maken het tweakersforum om de interesse te vragen voor een gedragswetenschappelijk onderzoek. Met het gebruik van technologie hangen ook gevolgen samen, en het is voor de samenleving als geheel best handig om te weten hoe dat precies werkt. En geloof het of niet: er is nog niet zo veel bekend op dat gebied, terwijl de maatschappelijke gevolgen (zie Korea) aanzienlijk zijn.

On topic: is het misschien nog een optie om in Wetenschap en Levensbeschouwing te posten? Het nadeel aan het Generalis forum is dat dit is afgeschermd en daarmee verkleint de groep

En anders houdt het gewoon op, en dan bedank ik bij deze alle admins voor hun reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:52:
[...]

Bij enig doorlezen had je er misschien achter gekomen dat het een stichting zonder winstoogmerk is, en dat vrijwel alle opdrachtgevers ofwel overheid ofwel maatschappelijk betrokken organisaties zijn. Maar het is niet echt zinvol of productief om hier nu de discussie van te maken.
heb idd niet de volledige site bekeken, maar iets zegt in mij dat non-profit ondernemen/stichtingen niet echt bestaan.
[...]

Bovendien zie ik niet in waarom ik als gedragswetenschapper een technische bijdrage zou moeten hebben om gebruik te maken het tweakersforum om de interesse te vragen voor een gedragswetenschappelijk onderzoek. Met het gebruik van technologie hangen ook gevolgen samen, en het is voor de samenleving als geheel best handig om te weten hoe dat precies werkt. En geloof het of niet: er is nog niet zo veel bekend op dat gebied, terwijl de maatschappelijke gevolgen (zie Korea) aanzienlijk zijn.
Omdat t-net voornamelijk een forum dat bedoelt is voor technische zaken en niet zo zeer voor dit soort dingen. De GC zijn bedoelt als extra en niet de main reden van deze site.

Als je meer voor gc gaat en dan zoals dit onderzoek geef ik je meer kans op FOK!.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb idd niet de volledige site bekeken, maar iets zegt in mij dat non-profit ondernemen/stichtingen niet echt bestaan.
Die zienswijze zegt meer over jou dan over TS... Geen idee wat jij onder een profit onderneming/stichting ontstaat; natuurlijk maken ze een omzet. En natuurlijk verdienen de mensen die er een hoop werk in steken een bepaald loon, het feit dat het de werknemers 'in welvaart' houdt betekend echter niet dat winst het hoofddoel van elke onderneming is
Omdat t-net voornamelijk een forum dat bedoelt is voor technische zaken en niet zo zeer voor dit soort dingen. De GC zijn bedoelt als extra en niet de main reden van deze site.
Elke hardware en software ontwikkeling heeft een bepaald onderzoek nodig.. Weten hoeveel en hoelang mensen achter de computer zitten is ook essentieel geweest voor de ontwikkeling van bepaalde harde goederen om de veiligheid te vergrootten en ook software, denk maar eens aan software die je na een half uur de tip geeft om even een bepaalde lichamelijke oefening te doen..
Onderzoeken leid uiteindelijk naar technische zaken :)
Als je meer voor gc gaat en dan zoals dit onderzoek geef ik je meer kans op FOK!.
Alle respect en je bent hier een tijd langer dan ik en ook behoorlijk wat meer berichten, maar laten we aan de admins over of TS hier wel of niet terecht kan ipv naar FOK door te linken, wat meestal hier op GoT als iets 'negatiefs' word beschouwd (don't shoot the messenger, ik ben nog nooit op FOK geweest)

offtopic:
Ik heb in ieder geval de vragenlijst naar eer en geweten ingevuld en tja.. Resultaten beschouwd een ander en ook ikzelf mischien als 'zorgwekkend' maar t leven gaat verder allemaal goed hoor _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
denniswerf, anderen op de FAQ wijzen is leuk maar doe het dan zelf ook en weet dat het op dergelijke manier verwoorden niet echt netjes is ;)

Er zijn IMHO heel wat organisaties die geen enkel winstoogmerk hebben. Maar of er organisaties van meer dan een paar mensen bestaan die helemaal niets geven om kosten en opbrengsten is een discussie voor een andere plaats.

Anyway: inderdaad zijn we nogal huiverig om enquetes toe te staan op het forum, simpelweg omdat we een gewilde doelgroep hebben en we de lat dus hoog moeten leggen. Daarom doen we wat moeilijk over toestemming vooraf voor enquetes etc.

Ik heb zelf weinig te zeggen over WL of IT dus zal geen mening geven, maar IVO is me bekend en inderdaad heb ik daar geen 'bah-een-commercieel-enquetebureau-smaak' bij, dat scheelt :P

Maar dus even wachten op een reactie van de juiste mensen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

offtopic:
Ik heb in ieder geval de vragenlijst naar eer en geweten ingevuld en tja.. Resultaten beschouwd een ander en ook ikzelf mischien als 'zorgwekkend' maar t leven gaat verder allemaal goed hoor _/-\o_
In tegenstelling tot sommige berichten die men wel eens in de pers vind vermoeden wij dat slechts een heel klein deel van de internetters echt "problemen" ontwikkeld (tot op het punt dat je therapie nodig zou hebben om er weer uit te komen). Dit neemt niet weg dat deze mensen er dus wel zijn.
Door de hele discussie speelt altijd ook nog heen dat de "oudere" generatie ook nog een nieuw medium aan het accepteren is. Van een afstand gezien is het voor hen soms moeilijk om te begrijpen dat het internet ook "sociaal" contact kan bevatten.

Maar goed, over FOK gesproken, de doelgroep bezoekers daar is gemiddeld iets te jong, vandaar dat we voor deze mogelijkheid gekozen hadden. Maar als iemand nog alternatieven heeft: graag!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:52:
(...) Met het gebruik van technologie hangen ook gevolgen samen, en het is voor de samenleving als geheel best handig om te weten hoe dat precies werkt. En geloof het of niet: er is nog niet zo veel bekend op dat gebied, terwijl de maatschappelijke gevolgen (zie Korea) aanzienlijk zijn.
Alhoewel het onderzoek in die zin een nobel doel heeft is het eigenlijk over het algemeen een vereiste dat het aan het onderzoek gekoppelde topic ook daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft :) .
On topic: is het misschien nog een optie om in Wetenschap en Levensbeschouwing te posten? Het nadeel aan het Generalis forum is dat dit is afgeschermd en daarmee verkleint de groep (...)
Ook daarvoor kan je het beste contact opnemen met de moderators van dat subforum :) . Misschien kan je ook de Wetenschap & Levensbeschouwing en Stuffis Generalis moderatoren tegelijkertijd kunnen mailen op gcmods@tweakers.net

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ter informatie;
Momenteel is er een mailwisseling gaande tussen topicstarter en de moderators van General Chat.
Pagina: 1