Toon posts:

2x Asus 2900XT Crossfire op Asus Mobo P5WDG2 WS

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste...

Ik heb twee asus kaarten eah2900XT geplaatst op een mobo van asus P5WDG2 WS Professional onder windows VISTA 64.
Alles gedaan zoals ik 'denk" dat het moest.
Kaarten geplaatst - verbindingsbruggen geplaatst - nieuwe drivers geinstalleerd en alles opnieuw gestart.
Alles zag er goed uit totdat ik het CROSSFIRE vakje aanvinkte in mn CCC van Catalyst.
Memory dump of id op blauw scherm.

Bleek dat de kaart in slot 2 kapot was gegaan :(

Aangezien het mobo crossfire ready is, had ik dan niet de twee crossfire verbindingsbruggen moeten plaatsen ? :?

De pc onder VISTA 64 draait nu weer met de kaart in slot 1

De nieuwe kaart is weer onderweg en wil graag een mening of heeft iemand anders deze ervaring ook gehad. O-)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07 01:32

Edmin

Crew Council

get on my horse!

mobo is crossfire ready, brug plaatsen is verplicht. Ik denk dat je gewoon domme pech hebt gehad met 1 kaart. Volgens mij staat er op de Ati site ergens een installatievoorbeeld van een crossfire setup, maar ben niet zeker. In mijn setup was het niets meer dan kaart bijplaatsen, koppelen, monitor aansluiten, croosfire aanvinken, klaar.

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-07 12:55
@Ed_L dat is inderdaad wat ik ook heb gedaan met mijn twee HD2900XT's, iedereen kan het met goede spullen, denk wel aan je voeding!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Verwijderd

Topicstarter
Het filmpje heb ik inderdaad gezien. Jammer dat er helemaal geen uitleg zit in de doos. Ben wel op de hoogte van veel instellingen. maar crossfire was net weer even iets nieuws en gelijk ging het mis.
Bedankt voor de update (brug plaatsen verplicht).

Ik ga ervan uit dat BEIDE bruggen geplaatst moeten worden.

Ik zal in iedergeval als de kaart binnen is en hij geplaatst is even een melding geven of/dat het inderdaad domme pech is geweest.

Nog een vraagje..... als je crossed is het dan beter beide kaarten te voeden met 1x6 en 1x8 pins of is de 8 pins alleen nodig bij overklokken en voldoen twee 6 pins voedingen?

Grtz.... Dirk
Edmin schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:38:
mobo is crossfire ready, brug plaatsen is verplicht. Ik denk dat je gewoon domme pech hebt gehad met 1 kaart. Volgens mij staat er op de Ati site ergens een installatievoorbeeld van een crossfire setup, maar ben niet zeker. In mijn setup was het niets meer dan kaart bijplaatsen, koppelen, monitor aansluiten, croosfire aanvinken, klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is 1100 watt, dus dat zit wel snor. Thanks anyway.
N0taFAma schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:50:
@Ed_L dat is inderdaad wat ik ook heb gedaan met mijn twee HD2900XT's, iedereen kan het met goede spullen, denk wel aan je voeding!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-07 12:55
Heb hier 1000W :)
Allebei de bruggen plaatsen en gaan!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Verwijderd

Werkt het een beetje dat crossfire?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ja. kijk maar eens naar de benches in Tom's hardware VGA charts.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

en 1100 watt van welk merk?

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Tagan TG1100-U6 turbo 1100W (Retail, Zwart, 4x PCIe)

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tagan, dat zit dus wel goed. Is mega goed spul.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
:'( -------------------- UPDATE--------------- :'(

Enfin.... de nieuwe kaart vandaag binnen.
Geinstalleerd zoals het moet, pc aan en ja hoor.... Crash Dump.

Maar de kaart is niet kapot gegaan _/-\o_ dus er moet nog een oplossing te vinden zijn.
Hij start op tot het bureaublad verschijnt. Dan binnen enkele seconden 8)7

Wat heb ik intussen gedaan.

De bios van het mobo geupped naar de laatste versie.
Maar dat was niet de oplossing

Maar ik het dit maal wel de mededeling van de Crash Dump opgeschreven.

"attempt to reset the display driver and recover from timeout failed"

Ik heb wel de laatste drivers gedownd en geinstalleerd van de asus official websaait

de laatste mededeling:

"ati k mdag sys - address FFFFF98020C61010 base at FFFFF98020C4200, DATESTAMP46AABA33 - :? :?

Ik d8, dit schrijf ik er ook ff bij.

Wat gaat er nu fout. De kaarten zijn beide okay.
Had ik misschien de bijgeleverde drivers moeten installeren, normaal haal ik altijd de laatste versie van het net....

Ik ben er weer 5 uur mee bezig geweest, maar ik denk wel weer een stukje de goede richting op.

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 16:19
Catalyst 7.7 geven hetzelfde effect? en de bijgeleverde drivers? Probeer anders 7.7 ipv 7.8 eens.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
Heb je de crossfire fix gedownload voor vista ?
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1680

En voor je voeding zou ik er alleen voor zorgen dat jeb.v. 12V1 videokaart 1 12V2 videokaart 2 12V3 voor de processor en de rest 12V4.

Als je denk de proccesor en 1 van de videokaarten op 1 lijn heb zal deze het mischien niet trekken. En zekker met 2 videokaarten op 1 lijn.

Verwijderd

Topicstarter
keldererik schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:49:
Catalyst 7.7 geven hetzelfde effect? en de bijgeleverde drivers? Probeer anders 7.7 ipv 7.8 eens.
Ik heb 7.7 en 7.8 geprobeerd. Maar hetzlefde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding zorgt voor een stabiele gescheiden voeding voor de proc. de graka etc gescheiden zijn.
Ik heb ook een Raid 10 draaien met 4 scsi schijven.
3 dvd's en een fatality soundkaart.
Aan de koeling kan het niet liggen.... heb het geheel draaien in een Lyan (Lian?) kast.
Temp is super

Ik heb gisteren 2 x 8 pins voeding besteld voor de twee kaarten.

Vanmiddag ook de update gedownd en geinstalleerd.
Het leek of hij het even deed. Draaide een tijdje.... maar in de CCC zag ik geen optie om de crossfire aan te vinken.

Ik heb ook gekeken of alles goed stond na het updaten van de bios. De interne graka en geluid staan uit. verder ziet het er goed uit.

Dus de volgende stap zou kunnen zijn: 2 x 8 pins
Als dat niet werkt een aparte voeding voor de 2900 kaarten

Zou het eventueel aan mn moederboard kunnen liggen.
Alles werkt verder okay en gaan foutmeldingen.

Thanks voor de hulp anyway.... ik heb het gevoel steeds dichter bij de oplossing te komen.

Grtz... Dirk
stunter schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:39:
Heb je de crossfire fix gedownload voor vista ?
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1680

En voor je voeding zou ik er alleen voor zorgen dat jeb.v. 12V1 videokaart 1 12V2 videokaart 2 12V3 voor de processor en de rest 12V4.

Als je denk de proccesor en 1 van de videokaarten op 1 lijn heb zal deze het mischien niet trekken. En zekker met 2 videokaarten op 1 lijn.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:15

nFo

De Intel driver ook geïnstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
De inteldriver van wat ..............

Bedoel je de laatste drivers voor de bios van de P5WEG2 WS Pro ?

Deze heb ik geinstalleerd.

Of bedoel je wat anders ?
nFo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:39:
De Intel driver ook geïnstalleerd ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 21:42 ]

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:15

nFo

http://downloadcenter.int...x?ProductID=2261&lang=eng

De chipset driver, versie: 8.3.0.1013

[ Voor 8% gewijzigd door nFo op 18-08-2007 23:43 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 09:29

frankknopers

Goud is geen geld

Chipsetdrivers installeren, bij voorkeur de nieuwste van Intel site. Je kunt Crossfire proberen te enablen met ATI Tray Tools. Bij mij werkt dat ATI CCC niet zo lekker, bij de meeste catalyst versies start mijn CCC niet eens op. Enfin, met Ati Tray Tools kun je crossfire ook inschakelen. Misschien werkt het daar wel zonder problemen.

En een beetje vergezocht, maar je zou ook nog je geheugen even kunnne testen met memtest. :P

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag weer druk bezig geweest..... de drivers geupped maar geen succes voor de crossfire.

Verwijderd

Topicstarter
Niets is te ver gezocht.

De crossfire crashed nog steeds.....
Voordat ik CATALYST installeer dan zie ik wel dat het systeem (device manager) beide kaarten ziet, maar wel met mededeling (error code 10) This device cannot start because there are no drivers. (logisch) . Maar wanneer catalyst is geinstalleerd dan gaat het mis.

Grtz ;( ;(
frankknopers schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:37:
Chipsetdrivers installeren, bij voorkeur de nieuwste van Intel site. Je kunt Crossfire proberen te enablen met ATI Tray Tools. Bij mij werkt dat ATI CCC niet zo lekker, bij de meeste catalyst versies start mijn CCC niet eens op. Enfin, met Ati Tray Tools kun je crossfire ook inschakelen. Misschien werkt het daar wel zonder problemen.

En een beetje vergezocht, maar je zou ook nog je geheugen even kunnne testen met memtest. :P

Verwijderd

je zou haast gaan denken dat er iets mis is met je moederbord,

Verwijderd

Topicstarter
Die ged8e kwam bij mij ook al op. Maar alles werkt.
Misschien dat ik een moederboard test moet doen
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:10:
je zou haast gaan denken dat er iets mis is met je moederbord,

Verwijderd

crossfire heeft issues in vista met drivers 7.7 en up, probeer 7.6

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we vanavond proberen.....(20-8-2007)

Ben benieuwd en bedankt voor de tip
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 03:04:
crossfire heeft issues in vista met drivers 7.7 en up, probeer 7.6

Verwijderd

Topicstarter
:O :O na uren experimenteren en om half vier naar bed en niet veel opgeschoten :O :O

Ik heb de 7.6 versie geinstalleerd, maar daarna kon ie de ati displaydrivers niet meer vinden.
Stom van me, want in XP verwijderde ik gewoon de kaart in de hardware instellingen.
Daarna zag ie de kaart weer.

Maar dat alles lekker draait.... nee.

Ik probeer nog alleen de twee 8x voedingstekker ipv 6x en dan gaat de stekker eruit.

Misschien is het beter om te wachten op nieuwere drivers van vista.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je al eens een mailtje naar Asus gestuurd?

Verwijderd

Topicstarter
8)7 8)7 :O :O ------------ CROSS TIRED ------------- :O :O 8)7 8)7

Ik ga dus inderdaad een mailtje naar ASUS sturen.

Ik heb het geprobeerd met Katalyst 7.6 maar geen succes
Vista heeft denk nog teveel kuren.
Soms haalt ie gewoon de drivers weg bij de Device Manager.
Leuk is dat, want als ik dan opnieuw opstart kan ik allen met mn cursor heen en weer.
Je moet dan weer in de safe mode opstarten en een driver toekennen aan de kaart
Soms werkt dit niet... dan haalde ik gewoon de kaart weg uit de D.M.

Al met al ... mn systeem draait weer en de tweede kaart heeft voorlopig rust.

Verwijderd

Misschien zeg ik iets heel raars, maar als je eens je drivers installeert als je alleen kaart 2 in slot 2 draait. Dan weet je zeker dat je de drivers voor de beide kaarten snor hebt.

Verwijderd

mischien ligt dit een beetje voor de hand maar, probeer het eens in XP?

dit lijkt vooral een driver problem i.c.m vista te zijn en ATI is schijnbaar niet de enige want SLi werkt ook nog steeds niet bij nVidia kaarten. hoewel CrossFire en SLi 2 verschillende technieken zijn hebben ze 1 ding met elkaar gemeen: 2 kaarten laten samenwerken.

probeer CrossFire eerst eens in windowsXP. als dat werkt kun je in iedergeval hardware problemen uitsluiten en weet je dat je moederbord en videokaarten + voeding het gewoon doen. het slechte nieuws is dan dat dit het zoveelste driver probleem is voor Vista en dat je weinig anders kunt doen dan wachten op nieuwe drivers om CrossFire ook onder DirectX10 aan het werk te zien.

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Ik zou het probleem eens bij vista zoeken. Misschien is de hardware niet goed in de combinatie zoals jij het hebt geplaats. Ik heb vista zien crashes op dezelfde manier als jij omschrijft door een SD kaartje :S.

Windsoft

Verwijderd

Topicstarter
na verder zoeken uitpluizen ben ik er vrijwel zeker van dat het probleem bij Vista ligt
Er wordt nml een memory dump gemaakt zodra de kaarten in crossfire komen.
En volgens mij doet allen Vista een memory dump en niet de kaart zelf.
Enfin... ik blijf het nog steeds leuk vinden.
Ik wacht rustig af op een update....

Ik zag er 1 staan bij mn auto update van Vista, maar nu kan ik niets meer updaten.
Een ander probleem voor een andere topic die er wel al zal zijn, want ik ben niet de enige.

We blijven er positief onder want ik vind Vista nog steeds super d:)b 7(8)7 d:)b
JoostMartijn schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 03:05:
Ik zou het probleem eens bij vista zoeken. Misschien is de hardware niet goed in de combinatie zoals jij het hebt geplaats. Ik heb vista zien crashes op dezelfde manier als jij omschrijft door een SD kaartje :S.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

O-) Ik heb er dan geen enkele moeite mee als je de tweede (nutteloze) HD2900XT naar mij opstuurt. Zijn we allebei gelukkig

Verwijderd

videokaarten maken geen memory dump's. sterker nog, waar zouden ze die memory dump moeten bewaren? in die paar kb firmware die er op zit? het is toch echt de Vista kernel die dumpt hoor.

jammer dat Vista nog zoveel driver ge-relateerde problemen heeft. als ik jouw was zou ik de meuk tracker in de gaten houden. met de volgende Catalyst driver van AMD/ATi kan Crossfire zo werken. zo niet, nieuwe maand, nieuwe kansen.
Pagina: 1