welke light-weight laptop heeft het beste geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008

• mattjeu
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
ik ga binnenkort een laptop kopen, en naast de gebruikelijke standaard eisen van de huidige laptops (dvd brander, wifi, memorycard reader, video-uit, 1 gb geheugen, grafische kaart met min 128 eigen geheugen) ben ik op zoek naar vooral een lichtgewicht (tot 3 kilo) laptop die op hoog volume een goed geluid weer geeft.

Het geluid moet geschikt zijn voor afterparties t/m 15 personen :). Het scherm mag 12/13/14 inch zijn.

liefst dus met meerdere speakers en/of speciale bass-reflex speakers ingebouwd.

een lange batterijduur en instant-mp3 player zijn ook meegenomen.

prijsklasse rond de 1500 euro.

wie heeft er tips?

mattjeu

Verwijderd

Is het niet makkelijker om een aparte geluidsset te gebruiken? Althans, ik denk niet dat er een laptop is met voldoende vermogen voor een afterparty van +/- 15 personen...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 14:27 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

1 ) Wat heb je al rondgezocht, heb je kandidaten?
2 ) Geluid uit je laptop? Waarom hang je er geen stereo setje aan? Veel mooier geluid,
3 ) pricewatch al gekeken?
4 ) groeten hoeft niet, sterker nog, het is tegen het beleid in ;)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Het lijkt me slimmer gewoon een apparte geluidsset aan te schaffen zoals Lamber al aangegeven had. Kwaliteit van laptops op maximaal volume is meestal niet van-je-het.

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 12:46

dfr0st

Geel is mooier

je kunt het beste gebruik maken van usb geluidkaart, op mijn werk gebruiken we een edirol voor de jingel geluiden van de computer.

deze hebben wij:
http://www.rolandus.com/p...ObjectId=704&ParentId=114

[ Voor 27% gewijzigd door dfr0st op 16-08-2007 14:30 ]

-

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:28:
Het lijkt me slimmer gewoon een apparte geluidsset aan te schaffen zoals Lamber al aangegeven had. Kwaliteit van laptops op maximaal volume is meestal niet van-je-het.
Naast het feit dat die setjes er niet voro zijn gemaakt om max te performen, zijn er genoeg die het na x tijd opgegeven of versneld aftakelen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En om 3 kg nou lightgewicht te noemen; de meeste 14-15" laptops passen makkelijk in die categorie. Echt lichtgewicht is minder dan 2 kg.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mattjeu
wat meer achtergrond dan:

ik had een sat.pro 4600, die met zijn bass-reflex speakers best wel goed geluid had.

ik heb dat vaak gebruikt.

het grote nadeel was het enorme gewicht van mijn laptoptas.

nu wil ik dus kijken wat er aan geluid is op de markt, en het moet zoveel mogelijk draagbaar zijn.

ik heb van die speakertjes gezien die op aa batterijtjes werken en een zeer goed geluid geven, maar ik heb geen zin om weer een volgestouwde laptoptas mee te moeten zeulen dus het moet klein blijven.

makkelijkste is natuurlijk zonder externe speakers omdat ik veel reis en niet van kabels hou ;)

ook zal ik die speakertjes alleen gebruiken voor de laptop dus om ze extern te gebruiken is een beetje onnodig.

ik heb een artikel gelezen van een of andere rode gamelaptop met 8 speakers en supergeluid maar dat ding weegt weer 5 kilo.

als ik al externe speakertjes aanschaf wil ik wel de beste, en ze moeten werken op aa oplaadbare batterijen, die ik overal voor gebruik. (dig. camera, zaklampjes, gsm-oplader etc)

ik wil alles maar een keer kopen dus liefst het beste van het beste

lichtgewicht is voor mij 3 kilo in vergelijking met de 15 kilo die mijn tas woog (incl kabels usb hub, webcam batterijen reservebatt, pcmcia kaarten etc ;)
candidaten heb ik nog niet echt, pricewatch ga ik zeker wel gebruiken maar er staat niet veel over de geluidskwaliteit bij de meeste reviews. ook niks over de kwaliteit van kleine portable speakertjes...

oh jah grt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door mattjeu op 16-08-2007 15:01 ]

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 12:46

dfr0st

Geel is mooier

o ik dacht even dat je bedoelde dat het output geluid van hoge kwaliteit moest zijn, maar je bedoelde de speakers. Vooral omdat je het had over afterparty's ging ik er vanuit dat versterkende apparatuur aanwezig zou zijn.

Vanuit de snowboardhoek heb ik ooit rugzakken gezien met ingebouwde speakers:
Afbeeldingslocatie: http://www.uscaraudio.com/shop/uploads/x_sonicboom.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolest-gadgets.com/wp-images/audbac_lg.jpg
Beter geluid zal je laptop niet echt kunnen geven, plus je kunt ook bijvoorbeeld je mp3speler er opaan sluiten zoadat het gewicht best klein is als je de laptop thuislaat.

[ Voor 11% gewijzigd door dfr0st op 16-08-2007 16:04 ]

-

• mattjeu
ik bedoel idd de speakers zelf.

de rugzak is geen optie.
bij externe speakers mag het echt niet groter zijn dan een etui of boek, en vooral minimaal 6 uur werken op aa batterijen op volle sterkte.

nogmaals, liefst heb ik gewoon een labtop waarvan het geluid goed en hard gaat (meerdere speakers met bassreflex en high-efficiency

grt

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

mattjeu welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen

In CSL hebben we sinds kort de policy Wat is er nu anders in CSL? en daarmee zijn dit soort topics niet langer toegestaan.

We verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf prima in staat is om met de hulpmiddelen die tegenwoordig op het net te vinden zijn om de juiste laptop te kiezen :)
Misschien ook handig om een paar laptops te beluisteren in winkels

Dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.