HDD werkt zich suf

Pagina: 1
Acties:

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Hallo,

Ik heb een probleem met me PC. Na een tijdje werken op de PC blijft de HDD maar werken. Hierdoor wordt de PC traag, zeker wanneer ik met quickpar een aantal rar bestanden wil repairen. Dan gaat dit met maar 4MB/s terwijl na een reboot dit met ruim 700MB/s gaat.

Ook is het LEDje voor op de kast vrijwel continue aan het knipperen alsof ik weet ik veel wat voor zware taken aan het uitvoeren ben. Taakbeheer laat niks raars zien. CPU gebruik staat op 4% en geheugen gebruik is ook niet heel vreemd.

Ik heb ook zat ruimte over op me HDD dus dat kan het ook niet zijn. Hoe komt het dan dat mijn pc zo hard aan het werk is, althans de HDD dus.

Ik heb NOD32 draaien als anti virus. OS is Win Vista

Er zit een Maxtor en een Seagate HDD in.

Soms dan stopt het harde werken van de HDD opeens na 15 min, maar later kan het gewoon weer verder gaan waar het gebleven is.

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 12:45
Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen in het Windows client sub-forum. Windows Clients
Windows vista heeft namelijk een aantal trukjes, gimicks die nogal wat Schijf activiteit kunnen veroorzaken. Pre-fetching, indexing e.d.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

700 mb/s? grapje zeker... (of zijn het mbits...)

en waarschijnlijk is het idd vista die daar voor zorgt. Nóg een rede om nog ff te wachten met vista.

-_-

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Hoeveel MB geheugen heeft de computer? Wat voor programma's draaien er op de achtergrond?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Misschien een indexing process van Vista?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Gr0wLiThE schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:25:
Misschien een indexing process van Vista?
waarschijnlijk wel, daar heeft vista nogal last van. Zet het indexprocess ff uit, dat helpt waarschijnlijk een stuk

-_-

Pagina: 1