Ik heb een vastloop probleem met mijn Acer Aspire 5024. De laptop loopt willekeurig vast. Zelf kan ik er niet uit wijs worden wat het veroorzaakt omdat het vaak gebeurt wanneer ik een langere tijd bij de laptop weg ben (bijv ben een middagje weg).
Op het moment dat de laptop vastloopt staat mijn scherm uit (Na 10 minuten geen activiteit gaat het scherm automatisch uit, hou niet zo van screensavers). Als ik dan na 2 uur weer achter mijn laptop zit, reageert hij niet meer. De num,caps, scroll lock lampjes blijven dan ook hangen. Vaak als ik na een half uurtje weer terug ben kan ik zo weer inloggen op de laptop.
Ik heb ook de vastlopers als ik er achter zit.
Specificaties Acer Aspire 5024
AMD Turion64 MT-34 1,80 GHz
ATI Mobile x700 128MB
2GB RAM Value ram kingston
120GB Seagate Momentus 5400.3
Windows XP Professional
Op het moment dat de laptop vastloopt staat mijn scherm uit (Na 10 minuten geen activiteit gaat het scherm automatisch uit, hou niet zo van screensavers). Als ik dan na 2 uur weer achter mijn laptop zit, reageert hij niet meer. De num,caps, scroll lock lampjes blijven dan ook hangen. Vaak als ik na een half uurtje weer terug ben kan ik zo weer inloggen op de laptop.
Ik heb ook de vastlopers als ik er achter zit.
- Heb een keer mee gemaakt dat hij binnen een uur, 2 keer tijdens het gamen (Battefield 2142) vastliep. Het beeld staat dan stil en het geluid is dan weg.
- Tijdens het surfen
- Tijdens film kijken of video/geluid bewerking
- Bij systeembeheer in de logboeken gekeken. Er staat geen vermeldingen in het logboek over programma's/drivers die problemen/foutmeldingen veroorzaken
- Videokaart driver meerdere keren verwijderd en geupgrade/gedowngrade. (Catalyst 7.7->7.8->7.6)
- Realtek AC 97 geluids driver verwijderd en gedowngrade (A4.00-> A3.96)
- 12 uur lang memtest86+ v1.70 gedraaid. Geen fouten gevonden.
- 6 uur lang prime95 gedraait. Hier ook geen fouten gevonden.
- Seagate Diagnostic tool uitgevoerd, geen fouten op de harde schijf gevonden.
Specificaties Acer Aspire 5024
AMD Turion64 MT-34 1,80 GHz
ATI Mobile x700 128MB
2GB RAM Value ram kingston
120GB Seagate Momentus 5400.3
Windows XP Professional