[2003] Additional printer drivers installeren voor vista

Pagina: 1
Acties:

• timonb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04-2025
Hallo,

Windows 2003 is een pracht van een besturingssysteem als PDC en als printerserver zeker als de clients allen op windows XP draaien. Echter loop ik nu tegen een probleem aan. Een laptop met daarop Vista. Op de server staan alle printers gedeeld, en zo ook een Samsung ML-1710. Deze heeft sinds kort ook een driver voor Vista. Maar zodra ik deze wil gaan delen op het domein komen er problemen.

Zodra ik de printer selecteer en verbinding mee probeer te maken krijg ik een foutmelding te weinig geheugen. Over welk geheugen windows vista het heeft geen idee!

Dit probleem ontstond ook als ik de printer wilde installeren via een USB kabel, echter dit kwam omdat er op dat moment nog geen drivers waren voor Vista.

Wat ik nu wil gaan doen is op de server de vista drivers installeren, zodat deze automatisch geinstalleerd worden op vista computers.

Echter er is slechts ondersteuning voor Windows 9*, 2000, 2003 en de 64 bit varianten maar geen vista.

Wie heeft hier een oplossing voor, zodat ik de printer via het netwerk kan delen?

Technische details:

Server: Windows 2003 Server
Client: Windows Vista Home Premium
Printer: Samsung ML-1710 (USB)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt wel een R2-editie van 2003? Dan heb je Print Management, misschien kan je het daar nog eens mee proberen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters