Bij mij op het werk staat een pc, Asus P4PE-X moederbord (intel 845PE chipset) met een 2,4ghz p4 en de rest. Hier staat windows 98 se op omdat er software op draait die niet op win2000/xp wil draaien.
De pc geeft aan dat de primaire en de secundaire ide controller niet goed werken (geel uitroepteken). de controller zelf werkt prima.
Ik heb de standaard controller en de intel driver gebruikt.
Ik heb ultradma uitgezet in de bios.
ik heb een andere intel dirver gepakt, die deed helemaal niets.
Alle zonder resultaat. Hij blijft aangeven dat de drives in real-modus werken en voor de primaire / secundaire controller niet goed werken. (de hoofdcontroller wel).
Ik weet uit mijn w98 tijd dat als je een andere controller, de standaard meestal, had het wel werkte. Of dat het misschien aan de 'dubbele fifo' ligt (die achter de primaire en secundaire controller staat). Deze dubbel fifo krij ik echter niet weg.
Wat kan ik nog meer proberen?
De pc geeft aan dat de primaire en de secundaire ide controller niet goed werken (geel uitroepteken). de controller zelf werkt prima.
Ik heb de standaard controller en de intel driver gebruikt.
Ik heb ultradma uitgezet in de bios.
ik heb een andere intel dirver gepakt, die deed helemaal niets.
Alle zonder resultaat. Hij blijft aangeven dat de drives in real-modus werken en voor de primaire / secundaire controller niet goed werken. (de hoofdcontroller wel).
Ik weet uit mijn w98 tijd dat als je een andere controller, de standaard meestal, had het wel werkte. Of dat het misschien aan de 'dubbele fifo' ligt (die achter de primaire en secundaire controller staat). Deze dubbel fifo krij ik echter niet weg.
Wat kan ik nog meer proberen?
if broken it is, fix it you should