Ik heb voor mijn HTPC de Sapphire 2400XT aangeschaft 1 van de redenen is dat deze kaart een goede HD weergave heeft en audio over HDMi ondersteunt.
Beeld werkt prima, Audio krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar.
Ik heb de volgende setup:
Asus A8r-MVP (mobo)
Marantz SR4001 (A/V Receiver)
42Q7h (display)
Op het asus bord zit een onboard geluidskaart (soundmax) met sp/dif deze werkt gewoon.
Volgens sapphire moet je het audio apparaat "hd audio apparaat met HDMI" selecteren in geluidsapparaten, maar deze kom ik dus nergens tegen.
Ik heb inmiddels Vista al 4x opnieuw geinstalleerd
realtek drivers geinstalleerd
ati catalyst van zowel de bijgeleverde cd als van internet geinstalleerd, maar nog steeds geen succes.
De kaart opmgeruild
Wat ik me nu afvraag is het volgende.
Geeft de HDMI controller van de videokaart het geluid door wat hij van je onboard geluidskaart krijgt of heeft deze zelf een "geluidskaart".
Is een soundcard vereist dan is de kans denk ik groot dat het aan mijn onboard audiokaart ligt.
Heeft iemand tips of suggesties, of wellicht dezekaart ingebruik en het wel werkend onder vista dan ben ik benieuwd naar je setup
Beeld werkt prima, Audio krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar.
Ik heb de volgende setup:
Asus A8r-MVP (mobo)
Marantz SR4001 (A/V Receiver)
42Q7h (display)
Op het asus bord zit een onboard geluidskaart (soundmax) met sp/dif deze werkt gewoon.
Volgens sapphire moet je het audio apparaat "hd audio apparaat met HDMI" selecteren in geluidsapparaten, maar deze kom ik dus nergens tegen.
Ik heb inmiddels Vista al 4x opnieuw geinstalleerd
realtek drivers geinstalleerd
ati catalyst van zowel de bijgeleverde cd als van internet geinstalleerd, maar nog steeds geen succes.
De kaart opmgeruild
Wat ik me nu afvraag is het volgende.
Geeft de HDMI controller van de videokaart het geluid door wat hij van je onboard geluidskaart krijgt of heeft deze zelf een "geluidskaart".
Is een soundcard vereist dan is de kans denk ik groot dat het aan mijn onboard audiokaart ligt.
Heeft iemand tips of suggesties, of wellicht dezekaart ingebruik en het wel werkend onder vista dan ben ik benieuwd naar je setup