Het beste overclocking SLI moederbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 00:48
Beste tweakers,

Ik bezit al een tijd deze computer onderdelen:

Core Duo2 E6600
4 x 1GB Team xtreem PC6400 DDR2
Enermax Liberty 500watt
Asus 7900GS TOP
320GB Seagate Schijf
Asus P5NT WS moederbord.

Ik wil graag mijn huidige moederbord weg doen, omdat ik stevig wil gaan overclocken en het moederbord niet bevalt. Hiervoor had ik een AMD64 set waarmee ik wilde overclocken maar dit ging niet bepaald omdat ik er ten standaard geheugen reepjes erin had zitten. Me systeem specs was toen als volgd:

Amd64 3200+ Winchester
1GB DDR400 geheugen standaard
Asrock Dual SATA II moederbord.
Sapphire X1800XT

Toen was me moederbord nog niet echt een ramp, maar het geheugen en de cpu dus wel.
Naar een paar weken was de cpu kapot gegaan en ben ik toen maar gelijk een overstap gaan maken naar een core duo 2 processor. De cpu was toen net een paar maanden uit en kon moelijk een aan goed geprijst moederbord komen, de cpu maar gekocht en het geheugen. Was niet echt uit welk moederbord ik zou kopen maar wilde wel een SLI moederbord voor in het geval dat de tweede kaart wel kon kopen als die goedkoper zou zijn. En ik wilde een bord hebben waarop je een hardware matige raidkaart in kan stoppen dit omdat ik de huidige mobo raid controllers veelste sloom vind, dus kwam ik tot de conclusie om voor een P5WS NT moederbord te gaan. Hij draait verder wel goed maar kwa overklokken is het niet wat ik er van verwacht had.

Nou zeggen jullie misschien dat ik wellicht beter kan wachten op een Nvidia C72 moederbord. Ik wil daar best op wachten, maar zit met een licht probleem dat ik volgend jaar lekker met me girly ga samen wonen waar ik eigenlijk heel erg zin in heb, maar ten eerste duurt wachten nog lang en ten tweede zou ik graag me pc eens in elkaar willen hebben, want alles ligt nog buiten de kast en ik zou graag willen dat als ik straks op me zelf woon dat ik de hele computer eindelijk weer compleet is.
Ik ga voor een SLI moederbord omdat ik een paar maanden geleden (dacht in april) me Radeon x1800XT heb verkocht omdat de kaart me niet beviel vanwege de herrie en die extreme hitte van die kaart. Dus ik heb die kaart weten te verkopen en wilde dus eigenlijk weer terug van ati naar nvidia.

Persoonlijk vind ik dat de ATI kaarten vaak de meeste herrie maken, en te heet worden en teveel stroom verbruiken tegenover nvidia.

Dus dat is de reden dat ik naar een redelijk goede nvidia kaart was aan het zoeken.
Ik kwam dus uit op een asus 7900GS TOP. Met die kaart ben ik heel te vreden. Maar omdat er binnenkort weer nieuwe zwaardere games komen zoals crysis en UT3 had ik toch maar het idee om er nog een asus 7900GS TOP voor weinig erin te zetten voor meer GPU kracht. De gpu staat trouwens al een paar dagen in bestelling.

Dus ik zoek daarom een beter SLI moederbord. Dus mijn vraag aan jullie:

Wat is nou eigenlijk het beste OC SLi moederbord dat het hoogste komt en het best draait.

De ene zegt:

Asus striker
EVGA 680 SLI Rev A1

Ik heb zelf gevonden:

ECS 680 SLI Nvidia Rev Design

Waar ik over twijfel:

DFI 680iLT

Hoe denken de mensen over het BFG 680i SLI exemplaar? Deze lijkt me ook intressant.

Ik wil graag een bord met 3 x pci-e 16x. Dus 2x pci-e16x en 1x pci-e 8x zal verdoende zijn.
Ik heb die 8x nodig voor een raid controller. :*)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Ik haal zelf op het eVGA 680i SLi bord de 500MHz FSB wel.

Out of the box kun je een vCore van 1.8V instellen, en vDroop heb ik niet veel last van :)

• Robin4
Gaat het hier om het genoemde A1 exemplaar, want dit kan ik niet uit je post opmaken.

Verwijderd

Jep, een A1 met de P30 BIOS erin.

• Robin4
Oke bedankt, zijn er nog meer mensen die sugesties hebben? Of is het EVGA toevallig het beste bord?

Verwijderd

Ik weet niet of de eVGA de beste is, maar het is wel een goeie.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Mijn Asus P5N-E sli die veel minder kost doet ook 500 FSB :)

Alleen wel 2x 8x PCI-E ipv 2x 16x.

Edit// voor jou geen optie dus

[ Voor 14% gewijzigd door MexxT op 16-08-2007 19:21 ]

Audi S3

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:46
Waarschijnlijk is sli wel overbodig een nieuwe high end kaart presteerd VEEL beter dan 2x7900gs.

• Robin4
@whiplash1990

Als je me startpost goed gelezen hebt dan kom je al achter dat ik al een 7900GS Top had.
Maar ik hoef niet zo perse de beste graphics te hebben, want je kan elk half jaar wel een nieuwe kaart kopen. Ik heb een 7900GS erbij gekocht omdat dit de goedkoopste optie is.
Graag zou ik weer over het onderwerp "Wat is het beste OC SLI moederbord" weer verder willen gaan, want dat is me topic vraag. :>

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
Urnie538 verbaast zich elke keer als hij in de TS "me" leest in plaats van het bezittelijk voornaamwoord "MIJN"

Hoi!

Verwijderd

offtopic:
The_Nizzle verbaast zich elke keer weer als er een of andere zeurpiet begint te zeuren over zulke kleine grammaticale foutjes. Het is gewoon een heel nette startpost, dus ga niet mierenneuken over zulke kleine dingen alsjeblieft, beantwoord liever de vraag....

Wat betreft de topic vraag:

Ik ben hier ook al een tijdje naar opzoek heb ook al heel wat reviews over gelezen mijn conclusie hieruit was dat als je echt preformance wilt je het beste voor de EVGA 680i kunt gaan. Maar als je toch een beetje op je centen let is de Asus P5N-E sli PLUS de beste keus, doet niet veel onder voor de EVGA maar scheelt toch heel wat euro's. suc6 verder ;)

• Robin4
Mij lijkt het EVGA bord iets beter als het asus bord, het asus bord doet het nog wat kaal aan aan de I/O Shield. Niemand verder ervaring met het BFG 680iSLI/ DFI 680i LT SLI mobo? Want daar hoor ik ook weinig over.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 16-08-2007 22:42 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:00
Waarom zou je zo'n 'oude' chipset nemen, neem een P35 DS4.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:45:
Die heeft 16,4 ipv 16,16,8 PCI-e, en volgens mij bestaat zoiets als dit ook niet met P35... :)

Verwijderd

leonpwner1 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:45:
Idd, die clocken ook lekker over ;)

Verwijderd

Trouwens ik zou geen 4 reepjes geheugen kopen als je wilt overclocken

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:57:
Trouwens ik zou geen 4 reepjes geheugen kopen als je wilt overclocken
Want? :P Zo verschrikkelijk veel zal dat ook weer niet gaan uitmaken hoor :')

Goedkoop bellen via VoIP

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 15:20

LyP0

it is I , you worst nightmare

Waarom niet ? de ts zelf zegt " omdat ik stevig wil gaan overclocken". je computer is zo langzaam als de langzaamste schakeling. Hoe meer geheugen je hebt hoe meer kans je hebt dat 1 kleine transistor je hele oc belemmert.

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

LyP0 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:27:
Waarom niet ? de ts zelf zegt " omdat ik stevig wil gaan overclocken". je computer is zo langzaam als de langzaamste schakeling. Hoe meer geheugen je hebt hoe meer kans je hebt dat 1 kleine transistor je hele oc belemmert.
Daarom dus ;)

Verwijderd

Ik heb zelf een eVGA 680i, net als Mi©hel.
Het ding bevalt prima, ik heb de 550 FSB getoucht zonder mods o.i.d., heerlijk :D

• chendy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik weet dat ik een oude koe uit de sloot trek, dus please don't flame... O-) Ik weet alleen niet of ik hiervoor een nieuwe GoTopic moet/mag opnemen.

Mijn oude i-net bakkie met P4 520 Prescott + mobo is bijna dood. Ik heb hier nog een E6600 liggen en wilde dus de boel ombouwen. Ik moet alleen een keuze maken voor een gebruikt mobo. Een collega heeft er nog 2 liggen:
ASUS P5NE-sli
EVGA 680i-sli

Welke van deze 2 kan ik het beste gebruiken? Dit i.v.m. het installeren van de wc, scheelt mij een hoop werk als alles eenmaal ingebouwd is en daarna weer de mobo moet swoppen.

De rest van mijn oude hardewaren:
2x Geforce 8800GTS 320mb
2x 512Mb DDR2 dual-ch OCZ
1x 500Gb WD green 5400/8mb
CoolerMaster RealPower 550w
wc Zalman V1 (koelblokken op cpu - 2xVGA - Nb)
Pagina: 1