Toon posts:

[wifi] Cybermaxx MAM-2070 Wireless kan niet op internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal maanden geleden die 17" laptop van Cybermaxx gekocht bij de webwinkel van Kruidvat. Prima dingetje, alleen de wireless kaart is wat bagger (althans de windows drivers). Het is een Winbond w89c33 kaartje. Ik kan onder WinXP wel connecten, maar dan floept de verbinding elke minuut weer uit om een seconde later weer te connecten. Steeds zo'n hinderlijk ballonnetje in je systray.
Als er verbinding is kan ik niet internetten, pingen, of wat ook maar, dus ik heb er weinig aan.

Onder Ubuntu heb ik het ding aan de gang gekregen met NDISwrapper, althans, de verbinding met mijn AP. Het internetten wil net zo min als onder WinXP (en ook hier zie je de verbinding om de haverklap even uit gaan).

Waar zou dit aan kunnen liggen (het niet kunnen internetten dan, het flipperen wijt ik aan de driver)?
- ik heb m'n AP al meerdere malen doorgezocht. Het MAC adres van de wifi kaart staat in de 'allow' lijst, de firewall staat niet op blokkeren, ...
- ik heb Network Manager geinstalleerd, die zou moeten schakelen tussen eth0 en wlan0, toch? Jaja, ik weet dat veel problemen juist ook aan NM te wijten zijn. Dat heb ik nog niet geprobeerd: NM eraf knikkeren en gewoon met ifup en ifdown de netwerkkaarten aan en uit schakelen.

Iemand nog andere gedachten waar het zou kunnen liggen?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Zou je kunnen aangeven wat voor chipset je wifi gebruikt d.w.z prism54, broadcom, intel 2200bg/3945abg/495abg, atheros, enz.

Als ik dit weet kunnen we misschien kijken of we met een linux native driver andere resultaten kunnen krijgen. De bedoeling is dat we stapsgewijs het probleem doorlopen door eerst te kijken of het een driver probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
He, bedankt voor je snelle reply. Volgens mij is het een eigen (Winbond) chipset, dus niet een van de gebruikelijke die jij opnoemt. Er is weinig op het internet over te vinden... Ik zal proberen of ik vanavond nog iets zinnigs uit lspci e.d. kan peuteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 11:37 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op launchpad loopt een question waarbij ze de gegevens proberen te achterhalen. Ook kan je door de archieven van de mailinglist van ndiswrapper zoeken.
Volgens Winbond zelf is Linux vanaf 2.4.x wel ondersteund.

Verder heb ik nog niet een oplossing voor je gevonden. Ik denk dat je gewoon een hele brakke wireless chip in je laptop hebt zitten en er vanuit kan gaan dat het niet zal gaan werken. Een losse wireless usb adapter is misschien slimmer om te kopen :)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Zou je de inhoud van lspci willen posten. Dit doe je door in een terminal "lspci" in te tikken, copy paste dan hier de inhoud tussen code en /code.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (uit ubuntu-wiki) lspci -vvnn gedaan en de output van de Winbond kaart is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
0:11.0 Ethernet controller [0200]: Winbond Electronics Corp W89C33D 802.11 a/b/g BB/MAC [1050:0033]
    Subsystem: Winbond Electronics Corp W89C33D 802.11 a/b/g BB/MAC [1050:0033]
    Control: I/O+ Mem+ BusMaster+ SpecCycle- MemWINV- VGASnoop- ParErr- Stepping- SERR- FastB2B-
    Status: Cap+ 66MHz- UDF- FastB2B+ ParErr- DEVSEL=medium >TAbort- <TAbort- <MAbort- >SERR- <PERR-
    Latency: 128 (16000ns min, 8000ns max), Cache Line Size: 128 bytes
    Interrupt: pin A routed to IRQ 17
    Region 0: I/O ports at 2000 [size=256]
    Region 1: I/O ports at 1080 [size=128]
    Region 2: Memory at 28021000 (32-bit, non-prefetchable) [size=512]
    Capabilities: [dc] Power Management version 2
        Flags: PMEClk- DSI- D1+ D2- AuxCurrent=0mA PME(D0-,D1+,D2-,D3hot+,D3cold-)
        Status: D0 PME-Enable- DSel=0 DScale=2 PME-

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee?
Pagina: 1