[SharePoint 2007]System Account als eigen login

Pagina: 1
Acties:

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Misschien weer iets over het hoofd gezien maar heb me rot gezocht. Ik heb een SharePoint Site opgezet en als ik zelf inlog zie ik steeds Welcome System Account staan. Ik log echt onder mijn eigen naam in. Als ik op de My Site link klik kom ik ook op mijn eigen site uit. Daar zegt ie netjes Welkom Iwan van Ee.

De Site Collection Administrator is een ander account. Ik was het eerst zelf maar heb hem aangepast.

Het is namelijk een beetje irritant dat alles wat ik doe op die site op naam van system account wordt geregistreerd en niet op Iwan van Ee.

Ik heb op dezelfde server nog een site op een andere poort. Als ik eerst op de ene (met system account gegevens) direct de andere open (ander poortje opgeven) zie ik wel netjes welkom Iwan van Ee. Het is dus voor de twee sites verschillend.

Iemand een idee waar ik dat kan aanpassen?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ben al iets verder trouwens. Kan het te maken hebben met het feit dat ik ook de application pool user ben?

Het veranderen daarvan vvergt noal wat aanpassingen (ook in de database). Is dat te veranderen in de userinterface van SharePoint?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat had nooit moeten gebeuren. Daarom lees je ook documenten als Plan for administrative and service accounts (Office SharePoint Server) door voordat je zo een server installeert ;)

Misschien kan je middels How to change the passwords for service accounts in SharePoint Server 2007 and in Windows SharePoint Services 3.0 de boel nog repareren. Binnen de GUI van Sharepoint Administration kan je er ook een hele boel wijzigen.
Ik weet echter niet zeker of dat werkt. Les voor de volgende keer: wees er zeker van dat je voor serviceaccounts goed plant vantevoren.
Een interactief useraccount óók als service gebruiken kan alleen maar problemen opleveren, zoals je dus al gemerkt had :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
En daarom heb ik dus ook eerst een test omgeving opgezet :) Hier en daar wat uitproberen soms zelfs fouten maken om te kijken of ze te repareren zijn. In een live-omgeving ga je namelijk ook gekke dingen krijgen.

Ik heb ook info gezien op :

http://office.microsoft.c...admin/HA011608351033.aspx

Nu dus voor een live omgeving goed alles vooraf plannen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Document wat je nu linkt is expliciet voor Sharepoint Services 2.0, voor 2007 heb je 3.0.

Ikzelf zou gezien de complexiteit van Sharepoint en je beperkte kennis (nofi uiteraard, sharepoint is gewoon heel complex), die testomgeving nog even een keer volgens de planningsdocumenten opbouwen en dan gelijk voor jezelf documenteren zodat er in de liveomgeving niks meer fout kan gaan :)

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 16-08-2007 14:14 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik heb idd 3.0 en uiteraard gaan we de boel nog goed op een rij zetten. Verder ben ik niet alleen tijdens implemenatie. Dat gaan we ook in een project team opzetten.

Pagina: 1