Na het downloaden van een file en het instaleren er van (geen idee of het daar door komt maar dat is het laatste wat ik gedaan had), wilde de explorer.exe niet meer opstarten en bleef de computer alleen op z'n screensaver staan. Nu moet ik alles met commands in voeren in taakbeheer om er te komen. Als ik explorer.exe intypten in taakbeheer stond er dat ik niet genoeg rechten had om het te openen. Na m'n computer gescand te hebben bleek er dat er een virus genaamd Win32/Kibik geinfecteerd zat in explorer.exe en in system32\dllcache\explorer.exe. Ik heb deze twee bestanden in quarantaine laten zetten maar nu kan ik explorer.exe al helemaal niet meer gebruiken. Is er een mogelijkheid dat ik ergens een nieuwe schone versie van explorer.exe en system32\dllcache\explorer.exe kan downloaden, ik heb deze in ieder geval nog niet gevonden. Of is er een andere manier waarop ik het weer aan de praat kan krijgen, want ik weet hier niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Even vanuit een cd'tje explorer.ex_ slopen?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Standaard staat explorer.exe in c:\windows\ niet in de system32.
Waarschijnlijk heeft het virus iets aangepast in de registry.
Probeer eens te starten: c:\windows\explorer.exe
Waarschijnlijk heeft het virus iets aangepast in de registry.
Probeer eens te starten: c:\windows\explorer.exe
[ Voor 16% gewijzigd door mhoogendam op 16-08-2007 10:20 ]
weet ik, het virus zit en in c:\windows\explorer.exe en in c:\windows\system32\dllcache\explorer.exe
Dank je,
Zou je ook je c:\windows\system32\dllcache\explorer.exe erop kunnen zetten zodat ik die kan downloaden want die heb ik ook nodig.
Zou je ook je c:\windows\system32\dllcache\explorer.exe erop kunnen zetten zodat ik die kan downloaden want die heb ik ook nodig.
Die heb ik er niet op staan, mar zou dezelfde moeten zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door mhoogendam op 16-08-2007 10:39 ]
Computervirussen: beschrijving, preventie en herstel
How to start the System Restore tool at a command prompt in Windows XP
Beschrijving van de functie Windows Bestandsbeveiliging
daarmee zou het moeten lukken
/rijkelijk laat
How to start the System Restore tool at a command prompt in Windows XP
Beschrijving van de functie Windows Bestandsbeveiliging
daarmee zou het moeten lukken
/rijkelijk laat
Ik heb even gekeken, maar bij mij staat explorer.exe alleen in de WINDOWS map. In system32 staat verder niks.
Misschien heeft het virus een eigen explorer.exe in die map geplaatst???
Misschien heeft het virus een eigen explorer.exe in die map geplaatst???
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
De folder "C:\WINDOWS\system32\dllcache" is een verborgen directory.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:37:
Dank je,
Ik heb hm even geupload en je kunt die van mij downloaden >> Link
[ Voor 13% gewijzigd door Lessy op 16-08-2007 10:46 ]
Suicide is just a way of telling GOD, "You can't fire me, I QUIT!!"
Nogmaals... dit is natuurlijk hetzelfde bestandje.Lessy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:44:
[...]
Deze kun je van mij wel downloaden >> Link
Nog even gechecked op een andere PC, daar heb ik wel die file staan in c:\WINDOWS\system32\dllcache\
Het lijkt er inderdaad op dat het hetzelfde bestand ismhoogendam schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:45:
[...]
Nogmaals... dit is natuurlijk hetzelfde bestandje.
Nog even gechecked op een andere PC, daar heb ik wel die file staan in c:\WINDOWS\system32\dllcache\
Suicide is just a way of telling GOD, "You can't fire me, I QUIT!!"
whaah, het zaait zich, het zit nu ook in c:\windows\i386\explorer.ex_\explo.exe (wel rare pad), volgens mij heeft Kibik deze zelf aangemaakt
De explore.ex_ kan je verwijderen, dit is de ingepakte file van explorer.exe
Verder zou ik even een goeie scan draaien, het virus lijkt nog actief te zijn ?
Verder zou ik even een goeie scan draaien, het virus lijkt nog actief te zijn ?
Pagina: 1