Toon posts:

[Vista] Kom niet meer in me D schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi

Ik heb nu sinds kort Vista en helemaal geen problemen mee tot ik iets wilde opzoeken in me D schijf.
Als ik naar D ga moet ik normaal naar documents & settings en vanuit daar de volgende mappen aanklikken om in een bepaalde map te komen. Maar die hele map documents & settings is geblokkeerd, ook als ik de beveiliging toe sta kom ik er niet in.
Als ik via zoeken probeer mijn bestanden te vinden lukt dat ook niet, want hij zoekt ook gewoon niet eens op D.
Weet iemand wat ik hier mee moet?

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
In Windows Vista bestaat nog wel de folder Documentents and settings, maar het is geblokkeerd. Het is namelijk vervangen door de folder Users

Verwijderd

ik kom niet meer op m'n F schijf sinds (eer)gister
als ik op m'n usb stick wil mag dat niet en ook niet op m'n garmin navigatie

ik denk dat het iets met een update te maken heeft van windows vista
ik ga eens even een aantal updates verwijderen

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:21:
ik kom niet meer op m'n F schijf sinds (eer)gister
als ik op m'n usb stick wil mag dat niet en ook niet op m'n garmin navigatie

ik denk dat het iets met een update te maken heeft van windows vista
ik ga eens even een aantal updates verwijderen
Als je je USB stick erin stop verschijnt er dan een "veilig verwijderen" icoontje rechtsonder bij je klok??

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:24:
[...]

Als je je USB stick erin stop verschijnt er dan een "veilig verwijderen" icoontje rechtsonder bij je klok??
ja die zie ik rechtsonderin

ik zie ook een F schijf verschijnen maar als ik die wil benaderen dan krijg ik te zien:

F:\ is niet toegankelijk
Toegang geweigerd.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:20
Ehm ik schop hem even omhoog heb sinds deze avond hetzeflde probleem op een Acer notebook met VIsta Home Premium.

F: is wel toegankelijk maar ik kan of mag er geen dingen op opslaan, dan krijg ik meldingen m.b.t. delen en machtigingen en zelfs dat de usb stick tegen schrijven is beveiligd.

Ik heb op de USB stick geen knopje of software dingetje zitten om dat aan of uit te zetten en als ik hem op een windows XP machine steek dan is hij gewoon toegankelijk en kan ik er ook gewoon weer wat op zetten.

Vreemde is ook als ik dat eenmaal heb gedaan dan kan ik 1 dingetje opslaan op de vista machine en daarna is hij weer niet toegankelijk.

Beetje vaag probleem, heb niets met policys of netwerk sharen aangezet, heb wel alles nagelopen maar heb geen aanwijsbaar iets wat een oplossing biedt.

Kwam op deze thread uit met het zoeken.

Iemand een idee???

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-02 14:43
Als je in vista er met de rechter muisknop op drukt en dan eigenschappen zal het wel ergens in te stellen zijn lijkt mij. En anders als lezen wel wil even de dingen op je hd zetten en dan de geheugenkaart even formateren.

• SpoekGTi
ehm, ja dat had ik ook nog wel geprobeerd, maar formatteren lukt dus ook niet, omdat hij met schrijven is beveiligd.

En met de RMK krijg ik nergens een optie om hem te unlocken o.i.d.

[ Voor 23% gewijzigd door SpoekGTi op 26-09-2007 22:41 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-02 14:43
SpoekGTi schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:39:
ehm, ja dat had ik ook nog wel geprobeerd, maar formatteren lukt dus ook niet, omdat hij met schrijven is beveiligd.

En met de RMK krijg ik nergens een optie om hem te unlocken o.i.d.
En formateren in xp dan?

• SpoekGTi
Ga ik van het weekend ff proberen dan, eerder ben ik niet meer bij mijn vriendin thuis.

Ik laat de uitslag wel even weten.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Sorry dat ik hier even een 2e topic omhoog schop, maar ik heb dus een kennis met dit probleem. En ik ben benieuwd of de TS hier misschien een oplossing heeft gevonden destijds...

Het gaat hier over een bestand (in een mapje) op de D-schijf. Dus NIET de systeemschijf.

Anybody?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13

DeTeraarist

#Boots2Asses

rechtermuis knop -> Properties/Eigenschappen -> Tabblad Security/Beveiliging -> onderaan knop Advanced/Geavanceerd -> Tabblad Owner/Eigenaar -> Knop Edit/Aanpassen.

Daar zet je de eigenaar op de juiste gebruiker.
Op Tabblad Security/Beveiliging kun je ook nakijken of de genoemde gebruiker wel de juiste rechten heeft en eventueel toevoegen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1