Toon posts:

Geen data verkeer na connectie met planet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed hier het verhaal:

Mijn ouders hebben al paar jaar zonder problemen hun internet bij planet lopen. Tot vorige week vrijdag geen probleem.
Toen zonder aanleiding hadden ze geen verbinding meer.
Mn moeder belde me op en ik zei, kijk nog maar even paar dagen aan, wellicht gewoon een storinkje bij planet.
Maar maandag nog steeds problemen.
Nu de situatie:
Ze hebben een speedtouch 330 usb modem (ja i know usb...) maar goed het heeft altijd prima gewerkt, ledjes zijn beide groen het inbellen gaat goed maar daarna niets meer.
Als ik naar www.nu.nl ga o.i.d. wordt de pagina niet geladen, als ik een ping opdracht geef alleen maar time outs. Tracert gaat al fout bij de eerste hop.
Er is totaal geen data / communicatie mogelijk met andere internet adressen. Ook geen email.

Uiteraard planet gebeld en samen met hun de de verbinding doorgelopen, Hij zag dat ik verbinding kreeg en daarmee was de kous voor hem af... ja niet dus! Ik krijg totaal geen data binnen. Hij heeft me toen doorverbonden naar de tweede lijn (40minuten in de wacht gestaan!)
Conclusie van die gast: je moet maar een nieuwe modem kopen, beste een ethernet modem..
Ok dus via mn werk een goeie zyxel adsl modem/router kunnen lenen. Aangesloten en ingesteld. Kreeg keurig WAN IP nummer van planet. Ik krijg vervolgens keurig verbinding maar dan houd het weer op. Geen enkele pagina wordt geladen, ping opdrachten eindigen allemaal in time outs.
Ik weer bellen met Planet, zeg ik dat een zyxel modem heb,, ja meneer die ondersteunen wij niet.. Ik moest maar naar een KPN winkel en een thomson kopen..... ja gvdr #($%#(
Ik heb 2 verschillende modems die exact hetzelfde probleem geven. Het ligt dus niet aan de modem.
Goed herstelpunt gepakt van XP. geen resultaat.
Onder veilige modes geprobeerd met netwerkondersteuning.. geen resultaat.
Firewall uitgezet, windows defender, allerlei software die ook maar iets kon blokkeren uitgezet of verwijderd.. Geen resultaat.
Nu heb ik de PC van mn ouder mee genomen en aangesloten via mn @home verbinding.. Kreeg meteen internet en het laden van de pagina's ging allemaal goed.
Het ligt dus NIET aan Windows/XP..

Zie ik iets over het hoofd? Ik denk dat het aan de gateway van Planet ligt of aan hun DNS server (alhoewel ik ook adressen zoals 212.54.13.100 oid heb geprobeerd ging oook niet goed)

Ik kan nu wel een nieuw modem kopen maar ik weet toch 99% zeker dat het niet aan de modem ligt. Hoe krijg ik planet nou zo ver dat ze het echt als een storing zien??
Of ligt het ergens anders aan?
Iemand advies???

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:27
Ik heb thuis ook Zyxel staan.. Met planet.. Werkt perfect. Dus het lijkt me echt een probleem bij planet, niet je modem of pc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:53:
Goed hier het verhaal:

Mijn ouders hebben al paar jaar zonder problemen hun internet bij planet lopen. Tot vorige week vrijdag geen probleem.
Toen zonder aanleiding hadden ze geen verbinding meer.
Mn moeder belde me op en ik zei, kijk nog maar even paar dagen aan, wellicht gewoon een storinkje bij planet.
Maar maandag nog steeds problemen.
Nu de situatie:
Ze hebben een speedtouch 330 usb modem (ja i know usb...) maar goed het heeft altijd prima gewerkt, ledjes zijn beide groen het inbellen gaat goed maar daarna niets meer.
Als ik naar www.nu.nl ga o.i.d. wordt de pagina niet geladen, als ik een ping opdracht geef alleen maar time outs. Tracert gaat al fout bij de eerste hop.
Er is totaal geen data / communicatie mogelijk met andere internet adressen. Ook geen email.

Uiteraard planet gebeld en samen met hun de de verbinding doorgelopen, Hij zag dat ik verbinding kreeg en daarmee was de kous voor hem af... ja niet dus! Ik krijg totaal geen data binnen. Hij heeft me toen doorverbonden naar de tweede lijn (40minuten in de wacht gestaan!)
Conclusie van die gast: je moet maar een nieuwe modem kopen, beste een ethernet modem..
Ok dus via mn werk een goeie zyxel adsl modem/router kunnen lenen. Aangesloten en ingesteld. Kreeg keurig WAN IP nummer van planet. Ik krijg vervolgens keurig verbinding maar dan houd het weer op. Geen enkele pagina wordt geladen, ping opdrachten eindigen allemaal in time outs.
Ik weer bellen met Planet, zeg ik dat een zyxel modem heb,, ja meneer die ondersteunen wij niet.. Ik moest maar naar een KPN winkel en een thomson kopen..... ja gvdr #($%#(
Ik heb 2 verschillende modems die exact hetzelfde probleem geven. Het ligt dus niet aan de modem.
Goed herstelpunt gepakt van XP. geen resultaat.
Onder veilige modes geprobeerd met netwerkondersteuning.. geen resultaat.
Firewall uitgezet, windows defender, allerlei software die ook maar iets kon blokkeren uitgezet of verwijderd.. Geen resultaat.
Nu heb ik de PC van mn ouder mee genomen en aangesloten via mn @home verbinding.. Kreeg meteen internet en het laden van de pagina's ging allemaal goed.
Het ligt dus NIET aan Windows/XP..

Zie ik iets over het hoofd? Ik denk dat het aan de gateway van Planet ligt of aan hun DNS server (alhoewel ik ook adressen zoals 212.54.13.100 oid heb geprobeerd ging oook niet goed)

Ik kan nu wel een nieuw modem kopen maar ik weet toch 99% zeker dat het niet aan de modem ligt. Hoe krijg ik planet nou zo ver dat ze het echt als een storing zien??
Of ligt het ergens anders aan?
Iemand advies???
Er zijn neem ik aan geen mededelingen op de site van Planet dat er onderhoudswerkzaamheden verricht worden in bepaalde gebieden (waar je ouders wonen) actief zijn.

De Internet provider waar ik op zit (Caiway) geeft aan welke regio onderhoudswerkzaamheden worden verricht.... misschien dat het daaraan ligt.

ps.

Je modem al geprobeerd om te reseten (meestal klein knopje / puntje) naar fabrieksinstellingen en dan maar weer handmatig alles invoeren......

Verwijderd

Topicstarter
Nee er zijn geen storingen bekend in mijn omgeving (Enschede)

Overigens kan ik er nog wel bij vermelden:
op het moment dat ik bijv naar www.nu.nl wil wordt dat adres wel vertaald want onderin de browser zie ik dan het ipnummer staan van nu.nl
Dus de DNS server werkt wel. Alleen de pagina wordt vervolgens niet geladen.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

DNS servers van Planet zijn nog altijd 195.121.1.34 en 195.121.1.66. ;)
Pingen heb je op ip en op www uitgevoerd?

Dns wil nog wel eens een schopje nodig hebben bij Planet, als je de servers nu eens handmatig instelt? Lukt het dan wel?

edit:
Of je post je antwoord op mijn vraag al voordat ik hem stel. :P

[ Voor 14% gewijzigd door SuBBaSS op 16-08-2007 10:13 . Reden: te vroeg; niet scherp genoeg ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:06:
Nee er zijn geen storingen bekend in mijn omgeving (Enschede)

Overigens kan ik er nog wel bij vermelden:
op het moment dat ik bijv naar www.nu.nl wil wordt dat adres wel vertaald want onderin de browser zie ik dan het ipnummer staan van nu.nl
Dus de DNS server werkt wel. Alleen de pagina wordt vervolgens niet geladen.
Als je Internet Explorer hebt:

Staat de optie "Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen" aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:10:
[...]

Als je Internet Explorer hebt:

Staat de optie "Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen" aan.
Geprobeerd met vinkje en zonder.
Bij proxy staat utieraard niets ingevuld.

Verwijderd

Topicstarter
SuBBaSS schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:09:
DNS servers van Planet zijn nog altijd 195.121.1.34 en 195.121.1.66. ;)
Pingen heb je op ip en op www uitgevoerd?

Dns wil nog wel eens een schopje nodig hebben bij Planet, als je de servers nu eens handmatig instelt? Lukt het dan wel?

edit:
Of je post je antwoord op mijn vraag al voordat ik hem stel. :P
Ik zal vanavond (zit nu op mn werk) die DNS servers eens instellen!
Nooit geschoten is altijd mis he..

Pingen heb ik inderdaad op www adres en ip adres uitgevoerd.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Kan je ook een route print geven ?
En wat levert tracert 213.239.154.35 (tweakers.net) op ?
Al met een andere computer geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Tja, als dat laatste ook in beide gevallen niet lukte dan geef ik DNS vast instellen ook weinig kans.
Probeer anders eens 64.233.183.103 en www.google.com te (laten) pingen, de eerste zou hij wel moeten pakken, de tweede niet. Dat IP adres in de adresbalk van IE zou dan ook moeten lukken.

Op www.planet.nl/help staan de laatste storingsberichten trouwens. Ik lees net dat je twee dezelfde typen modems hebt geprobeerd. Lijkt me heel toevallig als dat het probleem zou zijn.

Wat Lier zegt dus, maar dan een ander nummer. :P

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 16-08-2007 10:43 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
t is heel eenvoudig eigenlijk.
wel verbinding geen data met je eigen gegevens dus?
krijg je wel data als je als gn: kpn@adsltest en ww: kpn probeert? dan zou kpn.com bereikbaar moeten zijn.
afhankelijk van een van deze twee mogelijkheden kan je doorgezet worden naar de 2e lijn of niet.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig het probleem is opgelost!

Ik heb vanmiddag nogmaals met planet gebeld en alles met hun doorgelopen. Ze zagen nu wel in dat de kans erg groot was dat het probleem aan hun kant lag.
Ze zouden er mee aan de slag gaan.
Ondertussen vanavond de PC van mn ouders weer terug gebracht en aangesloten.. EN JAWEL alles werkte weer!

Superr!

DR kan een slotje op!
_/-\o_

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 21:29

JorisPenders

Designer & Coder

Hmmm... hier ook een keer iets gehad als dit. Drivers opnieuw geinstalleerd en 't werkte weer. Instabiele shit hoor, die USB-modems

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Pagina: 1