Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MS SQL] SQL Server Enterprise Manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we waren opzoek naar een automatische backup oplossing voor SQL Databases .
nu is SQL Server Enterprise Manager daar perfect voor dus dat hebben wij nu draaien,
de backup word gekopiert naar een externe harddisk maar op een gegeven moment raakt die vol, dus zoek je weer naar een andere oplossing nu zit er een functie in SQL Server Enterprise Manager waarmee je kan aangeven dat je files ouder dan XX automatisch kunt laten verwijderen .

Nu komt het probleem aangekomen bij de instelling kunnen wij allen een getal invoeren en een extensie maar geen 'dagen' of 'maanden' of 'jaren' en als ik enkel 5 instel gebeurt er dus niks .

Zie afb. hieronder :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e944595932665da7a200720be654a408/thumb.gif

Nu heb ik al een tijd zitten googlen en via got search zitten zoeken maar kan niet tot een oplossing komen.

maybe is het een heel simpel iets dat ik over het hoofd zie, sorry dan daarvoor

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:12

Cyphax

Moderator LNX
Maak een maintenance plan aan, en zorg dat daarin gebackupped wordt. Dan kan je aangeven hoe vaak en wanneer backups moeten worden gemaakt.
http://www.isotopolis.com...ijn-dedicated-server.html

Saved by the buoyancy of citrus

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
wat krijg je bij dat pull-down menutje dan? gewoon niks...

Verwijderd

Topicstarter
Rddr schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:43:
wat krijg je bij dat pull-down menutje dan? gewoon niks...
gewoon niks idd
Cyphax schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:42:
Maak een maintenance plan aan, en zorg dat daarin gebackupped wordt. Dan kan je aangeven hoe vaak en wanneer backups moeten worden gemaakt.
http://www.isotopolis.com...ijn-dedicated-server.html
dat plan heb ik gemaakt alles gevolgd alleen krijg niks in dat pull down menu
en het is niet 1 server alle server die hebben draaien met MS SQL hebben we het probleem

Extra info

We draaien MS SQL 2000

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 10:02 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:12

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:01:
dat plan heb ik gemaakt alles gevolgd alleen krijg niks in dat pull down menu
en het is niet 1 server alle server die hebben draaien met MS SQL hebben we het probleem

Extra info

We draaien MS SQL 2000
Ahh nou snap ik 'm. Ik heb op mijn PC hier op het werk een SQL Server 2000 database draaien (MSDE) en die heeft eigenlijk precies hetzelfde probleem. Met onze server in A'dam gaat het wel goed, in dezelfde Enterprise manager. Het ligt dus niet aan EM maar aan de server. Ik ben er verder nooit achtergekomen wat dat nou is.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:14:
[...]

Ahh nou snap ik 'm. Ik heb op mijn PC hier op het werk een SQL Server 2000 database draaien (MSDE) en die heeft eigenlijk precies hetzelfde probleem. Met onze server in A'dam gaat het wel goed, in dezelfde Enterprise manager. Het ligt dus niet aan EM maar aan de server. Ik ben er verder nooit achtergekomen wat dat nou is.
ik heb nu even SQL 2000 + Enterprise manager geinstalleerd op een XP installatie in VMWARE en vreemd genoeg kan ik nu wel kiezen 8)7

maybe heeft het iets te maken met Exact die gebruik maakt van SQL

Verwijderd

Topicstarter
ik ben weer een stapje verder kwa informatie, dat wat ik getest hebt in vmware is SQL 2000 personal en waar de problemen zijn met Enterprise Manager draaien SQL 2000 MSDE .

Ondersteund de MSDE versie de functie van oude backups verwijder na ?
niet ?
Pagina: 1