[VISTA] Directx 10 verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 762 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 21:56
Ik zit met het volgende probleem:
Momenteel draait mijn computertje op Vista, maar om de een of andere vage reden is Directx 10 ook per ongeluk meegeïnstalleerd :X

Ik heb momenteel een directx 9.0c kaart, en ik zie het nut er dan ook niet van in om Directx 10 te hebben.
Daarom wilde ik graag weer terug naar 9.0c, maar ik krijg het niet voor elkaar om 10 eerst te uninstallen.
Gewoon 9 weer installeren gaat niet, want: "Er is al een nieuwere versie geïnstalleerd" 8)7 |:(
Heeft iemand enig idee hoe ik 10 er af krijg?

Zoniet, is het erg om 10 te houden ook al kan mijn videokaart (7900gt) dat niet aan?
In verband met performance drops ofzo in 9.0 games (ik weet niet of dit überhaupt kan, maar goed).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Directx 10 wordt standaard met vista geinstalleerd.
Dat je directx10 op je pc hebt staan is geen probleem voor een directx9 kaart.

Lekker laten staan dus.
Performance drops komt door vista, niet door directx10.

Verwijderd

Bij DirectX 10 wordt ook een versie van DirectX 9 geinstalleerd, dus dat is allemaal geen enkel probleem.

De performance drops waar je over hoort komen niet door Vista maar door de brakke drivers die de fabrikanten maken voor Vista. Deze drivers moeten helemaal vanaf 0 gemaakt worden terwijl de XP drivers al vele jaren ontwikkeling in zich hadden. Daarnaast lijken sommige fabrikanten het beter te kunnen als andere fabrikanten waardoor sommige mensen pech hebben.

In potentie is Vista ongeveer even snel als XP, de extra grafische spullen gaan uit tijdens gamen en doordat Vista meer gebruik maakt van de hardware is het performance verschil ongeveer nihil.

Er bestaat overigens niet zoiets als een DirectX 9.0c kaart. Je hebt gewoon DirectX en een videokaart, bepaalde versies van DirectX hebben bepaalde eisen (wil het hardwarematig uitgevoerd worden, er kan altijd worden teruggevallen op software). Voldoet de videokaart aan deze eisen dan noemen ze dat.

Zo is een DirectX 9 kaart dus een kaart die voldoet aan de hardware eisen van DirectX 9, dat wil dus absoluut niet zeggen dat die kaart niet samen zou werken met DirectX 10 en zo werkt een DirectX 10 kaart dus ook prima met DirectX 9 (hij voldoet aan de eisen van DirectX 10, maar dat wil niet zeggen dat ie niet voldoet aan de eisen van DirectX 9, sterker nog hij zal vrijwel zeker voldoen aan de eisen van DirectX 9 en kun je in principe dus ook een DirectX 9 kaart noemen, en een DirectX 8 kaart etc etc.)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 02:10 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

De nvidia vista drivers zijn nog een beetje jong, ze lopen nogal achter bij zowel ati als nvidia met goede vista drivers afleveren. SLI bijvoorbeeld is ook niet optimaal afgehandelt en de performance van de drivers zijn zelf verre van optimaal.

Geef het een jaar en het zou beter moeten zijn, het is nu in ieder geval al beter dan 6 maanden geleden.

There is no place like ::1

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 21:56
Oké, dan weet ik zo voldoende! Bedankt voor de snelle replies.
Hier kan wat mijn part een slotje op :)