[iTunes]Import- en sorteerproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 14:03
Ik heb sinds kort een Macbook en ik ben er erg tevreden mee, maar ik heb een aantal probleempjes met iTunes.

Het eerste is het importen van een klein aantal MP3's, dat lukt simpelweg niet. Ik kan ze prima afspelen in Quicktime maar ik krijg ze met geen mogelijkheid geimporteerd in iTunes (hetgeen ik natuurlijk wel wil :P). Ik kan geen rariteiten ontdekken met de MP3's, dus ik heb voor de rest geen aanwijzigen (iig niet zover ik kan zien). Is er nergens een iTunes log oid?

Tweede probleem is in iTunes is het sorteren van Singles. Ik wil deze graag bij elkaar gesorteerd hebben, en onder Amarok etc. deed ik dit altijd door ze dezelfde Albumname te geven (bv. "Singles"). Maar nu komt dus elke single ook in de Albumscrollbar aan de bovenkant te staan, hetgeen ik een beetje overdreven vind. Verschillende sorts gebruikt maar ik krijg ze daar niet onder 1 album. Iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 02:27
Het importeren werkt dus niet zeg je, maar waar gaat het dan mis? Krijg je een foutmelding? Probeer je misschien wma-tjes met drm te importeren?

Daarnaast kun je alle liedjes selecteren, dan doe je Appletje-i en dan kun je dus gezamenlijke eigenschappen aangeven, waaronder dus dat het een aaneengesloten album is.

[ Voor 37% gewijzigd door Murcielago op 15-08-2007 23:37 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Murcielago schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:36:
Het importeren werkt dus niet zeg je, maar waar gaat het dan mis? Krijg je een foutmelding? Probeer je misschien wma-tjes met drm te importeren?

Daarnaast kun je alle liedjes selecteren, dan doe je Appletje-i en dan kun je dus gezamenlijke eigenschappen aangeven, waaronder dus dat het een aaneengesloten album is.
Ik krijg geen foutmelding niets, dat is het rare (ook als ik er op dubbelklik in Finder, dan opent ie iTunes maar... niets...

Ik heb ze beide exact dezelfde album gegeven, ook al beide aanklikken en "info" aanpassen, to no avail. Hij geeft ze beide aan als "Singles" maar met een andere artiest (logisch :P).

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
je moet bij alle singles "deel van een verzameling" aanvinken

• FailFr8er
ok, getest op 3 Singles, waarvan er nu idd 2 onder 1 Album vallen met Various Artist, dus dat werkt gedeeltelijk :P. Nu nog uitzoeken waarom die derde er niet onder wil vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Ik kan die singles dus nog steeds niet koppelen, en ook alle MP3's importeren lukt nog niet...

Iemand nog brilliante ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 14:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Probeer het eens via het menu-item importeren in iTunes, en anders door de bestanden naar het icoontje in het Dock te slepen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Geen effect :(

Is er nergens een logfile van iTunes oid? Dan kan ik eens kijken wat ik verkeerd doe (al zou ik echt niet weten wat :P).
Pagina: 1