[Livebox] RDP met geen mogelijheid aan de gang te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:12
Okee mensen alweer een zoveelste topic over de Orange Livebox zullen jullie denken.

Echter ondanks alle tips en mogelijke oplossingen uit de search, krijg ík met geen mogelijkheid RDP aan het werken op mijn Orange Livebox.

Om te beginnen met wat informatie:

Livebox software versie: 3202WNLB_22204A
Server ip 192.168.1.2
Lease aan clients vanaf 192.168.1.5

DHCP van de livebox staat aan, normaliter regel ik dat zelf met mijn server maarja, dat heb ik voorlopig even uitgeschakeld.

Wat heb ik allemaal ingesteld in de box? Zie de screenshots

hier stond ooit wat

Zoals je kunt zien in de bovenste afbeelding heb ik RDP ingeschakeld staan en doorverwezen naar 192.168.1.2, evenals bij de firewall policies staat deze netjes vermeld. Echter krijg ik maar geen verbinding met mijn server thuis.

De server is verhuisd van mijn ouders naar mijn nieuwe appartement en het enige wat ik heb aangepast zijn de instellingen van hetnet naar die van orange. RDP werkt intern in mijn eigen netwerk wel (uiteraard duh!) maar van buitenaf dus niet.

Normaal had ik geen problemen met het configureren van RDP of andere poorten op routers zoals linksys of een KPN experia box. Maar de livebox interface en instellingen vindt ik toch opmerkelijk verschillend. Na ook nog een blik door mijn lan-beheerder op mijn werk erna te laten kijken geef ik de moed op en verlaat ik mij op jullie deskundigheid!

Kortom heb ik een instelling over het hoofd gezien, doe ik iets fout? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 07-07-2010 15:14 ]

discogs

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:00

SambalBij

We're all MAD here

Staat die firewall policy wel goed ingesteld?
Er staat bij dat tweede grijze kopje namelijk zowel bij verzend als ontvangst interface 'mer0'
Geen idee of dat de interne of de externe interface is (mijn Livebox staat al hééél lang stof te verzamelen - vind het een onding maar dat terzijde)

Ik neem even aan dat 'mer0' de externe interface is (publiek) en 'ph0' de interne interface (lan) aangezien de bovenste regel dan zou aangeven dat al het verkeer van intern naar extern toegestaan is. Als dat zo mocht zijn dan zou bij de onderste regel lijkt mij dus als ontvangst interface 'mer0' moeten staan maar als verzend interface 'ph0' en niet ook 'mer0', want dat zou impliceren dat het op dit moment verkeer betreft wat van buiten naar buiten gaat...

(Nogmaals dit zijn een paar aannames, maar misschien kun je er iets mee; Ik heb de interface van de Livebox nooit echt goed bekeken, die van mij heeft denk ik nog Wanadoo logootjes ipv Orange ;))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:12
Dus als ik je goed begrijp zou ik voor elke poort die ik open wil zetten twee regels moeten aanmaken, voor zowel te ontvangen als uitgaand verkeer?

En zou ik dus zoals op de afbeelding hieronder "berichtregels" moeten aanmaken.

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/rens.hollanders/livebox03.JPG

[ Voor 34% gewijzigd door loewie1984 op 17-08-2007 11:00 ]

discogs