Toon posts:

OWA en Outlook niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleden een nieuwe exchange server opgezet.
Specs:
win2k3 R2
Exchange2003 sp2
IIS .net 1.1, 2.0

Het eerste probleem wat ik ondervond was dat de outlook connectie naar de exchange niet werkte. heb het volgende gedaan:
1 control panel
2 post
3 nieuw mail server toegevoegd exchange
4 servernaam ingevoerd en gebruikersnaam
5 gebruikersnaam gecheckt (kwam er goed doorheen)
Vervolgens wanneer ik mail wou gaan checken krijg ik een error dat de connectie naar de exchange server niet beschikbaar is.

Ik heb hier al veel over gegoogled maar eigenlijk geen oplossing tegen gekomen.

Het tweede probleem wat ik ondervond was dat de OWA niet toegangkelijk was.
wanneer ik www.domein.nl/exchange intype krijg ik netjes het inlog scherm en toetst alles goed in maar vervolgens krijg ik internet explorer cannot display the page.

Ik heb ook hiervoor gegoogled en op tweakers gekeken wel wat dingen gevonden voornamelijk icm met isa server maar is helaas geen oplossing uit voort gekomen.

Overigs kan ik wel mailtjes ontvangen, had een test mail verstuurd vanuit een hotmail account en die zie ik wel in de message tracking staan.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen?!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 16:03

gjs

Scoobydoobydoo

Heeft de 'gebruiker' wel een mailbox ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de gebruiker heeft een mailbox. Dit heb ik natuurlijk allang gecheckt.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 16:03

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:34:
Ja, de gebruiker heeft een mailbox. Dit heb ik natuurlijk allang gecheckt.
Het is maar een suggestie, ik kan niet inschatten wat jouw niveau is.
Ik neem aan dat je ook al hebt proberen in te loggen met domein\gebruiker.
Draaien er nog andere zaken op deze server, is de IIs maagdelijk van Exchange voorzien ?

[ Voor 11% gewijzigd door gjs op 15-08-2007 22:46 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
gjs schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:45:
[...]

Het is maar een suggestie, ik kan niet inschatten wat jouw niveau is.
Ik neem aan dat je ook al hebt proberen in te loggen met domein\gebruiker.
Draaien er nog andere zaken op deze server, is de IIs maagdelijk van Exchange voorzien ?
Ik plaatst dit bericht in professional networking & servers dus heb wel enige kennis. Heb inderdaad ook op die manier proberen inteloggen.

De server is enkelt ingericht voor exchange.

Hoebedoel je maagdelijk van exchange voorzien? Als je bedoelt of exchange in iss is geconfigureerd, ja dat is geconfigureerd en de gebruiker heeft ook toegang tot webmail.

Verwijderd

Topicstarter
Iets nieuws toe te voegen:

Wanneer ik naar een user toe ga en dan naar properties ---> advanced exchange features --> mailbox rights krijg ik:

microsoft exchange information store service is unavailable

terwijl de service wel gestart is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 23:38 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 14:53

McMiGHtY

- burp -

Is je store ook gemount ?
Even kijken in je ESM

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En wat staat er precies allemaal in de eventlogs? ASP.net is ook "Allowed" in IIS?

Het heeft geen zin licht geirriteerd te raken door posters die iets noemen wat je al gecheckt had hoor. Ze proberen je uiteindelijk allemaal te helpen. Wel is het zo dat we hier op GoT verwachten dat je in je topicstart uitgebreidt vermeldt wat je al hebt ondernomen, wat voor foutmeldingen je hebt gekregen etcetera. Dat voorkomt overbodige vragen, en irritatie.

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 15-08-2007 23:59 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de post van sanfranjake.
Wij kunnen niet weten wat je kennis is, en wat je nu wel en niet gedaan hebt.
Een post als 'ik heb het geinstalleerd, maar hij doet het niet' kunnen we weinig mee.

Draaien echt alle Exchange services ? Wat voor meldingen staan er in je eventvwr ? etc.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:43:
Is je store ook gemount ?
Even kijken in je ESM
De store is gemount.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:55:
En wat staat er precies allemaal in de eventlogs? ASP.net is ook "Allowed" in IIS?

Het heeft geen zin licht geirriteerd te raken door posters die iets noemen wat je al gecheckt had hoor. Ze proberen je uiteindelijk allemaal te helpen. Wel is het zo dat we hier op GoT verwachten dat je in je topicstart uitgebreidt vermeldt wat je al hebt ondernomen, wat voor foutmeldingen je hebt gekregen etcetera. Dat voorkomt overbodige vragen, en irritatie.
In de eventlog staan geen errors en in IIS is asp.net iidd allowed.

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 07:24:
Zie de post van sanfranjake.
Wij kunnen niet weten wat je kennis is, en wat je nu wel en niet gedaan hebt.
Een post als 'ik heb het geinstalleerd, maar hij doet het niet' kunnen we weinig mee.

Draaien echt alle Exchange services ? Wat voor meldingen staan er in je eventvwr ? etc.
Niet alle services enekelt microsoft exchange event, microsoft exchange imap4, microsoft exchange pop3 en microsoft exchange replication services niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met owa heb ik inmiddels opgelost. Toen ik exchange had geinstalleerd stond mij gebruiker er al standaard in. Deze heb ik verwijderd en opnieuw aangemaakt, nu kan ik wel bij mailbox rights komen en ga netjes door naar OWA.

Of het probleem met outlook is opgelost ga ik vanmiddag kijken wanneer ik weer op locatie ben.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met outlook is nog niet weg. Wanneer ik nu een nieuw account probeer aan te maken in outlook krijg ik de volgende melding:

"The name could not be resolved. The name could not be matched to a name in the address list."

Toen ik deze melding kreeg ben ik direct gaan kijken naar de dns server hier waren geen a records te zien en ook niets in reserve lookup zones dit heb ik inmiddels opgelost alleen heb nog steeds deze melding.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:53:
Het probleem met outlook is nog niet weg. Wanneer ik nu een nieuw account probeer aan te maken in outlook krijg ik de volgende melding:

"The name could not be resolved. The name could not be matched to a name in the address list."

Toen ik deze melding kreeg ben ik direct gaan kijken naar de dns server hier waren geen a records te zien en ook niets in reserve lookup zones dit heb ik inmiddels opgelost alleen heb nog steeds deze melding.
8)7
Als je client zijn eigen mailbox username niet kan resolven naar een CN waar exchange attributen in de AD aan moeten hangen is er wel wat meer mis dan alleen een DNS record.
Die Address list is dus de GAL.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels opgelost het waren een aantal instelling in de update services. Heb enkelt nog een error met de sync voor offline address list maar daar komen we ook wel uti.

Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1