Ik heb een week geleden een nieuwe exchange server opgezet.
Specs:
win2k3 R2
Exchange2003 sp2
IIS .net 1.1, 2.0
Het eerste probleem wat ik ondervond was dat de outlook connectie naar de exchange niet werkte. heb het volgende gedaan:
1 control panel
2 post
3 nieuw mail server toegevoegd exchange
4 servernaam ingevoerd en gebruikersnaam
5 gebruikersnaam gecheckt (kwam er goed doorheen)
Vervolgens wanneer ik mail wou gaan checken krijg ik een error dat de connectie naar de exchange server niet beschikbaar is.
Ik heb hier al veel over gegoogled maar eigenlijk geen oplossing tegen gekomen.
Het tweede probleem wat ik ondervond was dat de OWA niet toegangkelijk was.
wanneer ik www.domein.nl/exchange intype krijg ik netjes het inlog scherm en toetst alles goed in maar vervolgens krijg ik internet explorer cannot display the page.
Ik heb ook hiervoor gegoogled en op tweakers gekeken wel wat dingen gevonden voornamelijk icm met isa server maar is helaas geen oplossing uit voort gekomen.
Overigs kan ik wel mailtjes ontvangen, had een test mail verstuurd vanuit een hotmail account en die zie ik wel in de message tracking staan.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen?!
Specs:
win2k3 R2
Exchange2003 sp2
IIS .net 1.1, 2.0
Het eerste probleem wat ik ondervond was dat de outlook connectie naar de exchange niet werkte. heb het volgende gedaan:
1 control panel
2 post
3 nieuw mail server toegevoegd exchange
4 servernaam ingevoerd en gebruikersnaam
5 gebruikersnaam gecheckt (kwam er goed doorheen)
Vervolgens wanneer ik mail wou gaan checken krijg ik een error dat de connectie naar de exchange server niet beschikbaar is.
Ik heb hier al veel over gegoogled maar eigenlijk geen oplossing tegen gekomen.
Het tweede probleem wat ik ondervond was dat de OWA niet toegangkelijk was.
wanneer ik www.domein.nl/exchange intype krijg ik netjes het inlog scherm en toetst alles goed in maar vervolgens krijg ik internet explorer cannot display the page.
Ik heb ook hiervoor gegoogled en op tweakers gekeken wel wat dingen gevonden voornamelijk icm met isa server maar is helaas geen oplossing uit voort gekomen.
Overigs kan ik wel mailtjes ontvangen, had een test mail verstuurd vanuit een hotmail account en die zie ik wel in de message tracking staan.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen?!