Hallo mede tweakers.
Ik heb een probleem waar ik echt jullie hulp bij nodig heb. Ik wil namelijk een simpel Full-text search systeem schrijven. Echter gaat het niet als geplanned.
Ik heb mijn bestaande tabellen een Full-Text waarde mee gegeven aan het titel en content veld (spreekt voor zich waarom neem ik aan.
). Maar bij het zoeken pakt hij gewoon helemaal niks. Ook als ik een wildcard invoer krijg ik geen records.
Mijn tabel ziet er als volgende uit:
En de query:
Waar ik dus wil zoeken voor (in dit geval tutorials) tutorials met PHP in de naam of content. Nu zit er zeker in 75% van de tutorials de afkorting PHP, en in de content in zeker alle tutorials.
Het rare is dat hij wel WHERE LIKE accepteerd.
Ik heb het geprobeerd in MySQL 4.1 en 5.0.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Ik heb een probleem waar ik echt jullie hulp bij nodig heb. Ik wil namelijk een simpel Full-text search systeem schrijven. Echter gaat het niet als geplanned.
Ik heb mijn bestaande tabellen een Full-Text waarde mee gegeven aan het titel en content veld (spreekt voor zich waarom neem ik aan.
Mijn tabel ziet er als volgende uit:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| CREATE TABLE `tutorials` ( `naam` varchar(250) default NULL, `soort` varchar(30) default NULL, `content` text, `datum` varchar(20) default NULL, `beschrijving` varchar(250) default NULL, `image` varchar(250) default NULL, `userid` varchar(20) default NULL, `id` mediumint(10) NOT NULL auto_increment, PRIMARY KEY (`id`), FULLTEXT KEY `naam` (`naam`,`content`) ) ENGINE=MyISAM |
En de query:
SQL:
1
| SELECT * FROM tutorials WHERE MATCH(naam, content) AGAINST ('PHP') |
Waar ik dus wil zoeken voor (in dit geval tutorials) tutorials met PHP in de naam of content. Nu zit er zeker in 75% van de tutorials de afkorting PHP, en in de content in zeker alle tutorials.
Het rare is dat hij wel WHERE LIKE accepteerd.
Ik heb het geprobeerd in MySQL 4.1 en 5.0.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!