Hmm das nieuw voor mij, de enige NVRAM die ik ken heeft een tijdje op videokaartjes gezeten (0.5 t/m 4 MB kaartjes geloof ik)
We spend our years as a tale that is told
nvram=non-volatile ram. is een soort statisch ram dat niet voor dimms wordt gebruikt. schijnt namelijk nogal duur te zijn. ik geloof dat computers het gebruiken om de bios-settings in op te slaan (zoiets als cmos dus).
dutchman: ik denk dat jij in de war bent met vram of mdram.
dutchman: ik denk dat jij in de war bent met vram of mdram.
hmm als het statische ram is werkt het op een hele andere manier dan sdram en je hebt dan echt teringdure ram als je dat soort ram met dezelfde snelheid hebt. ik denk dat het meer is wat zwaluw zegt, vage mobo of bios ofzo.
ja volgens mij ligt het ook aan je mobo.. iemand die ik ken had 't ook. Toen hij Win Me installeerde, was 't ineens sdram.. vaag
Verwijderd
Wordt NVRAM dan ook bij pc's gebruikt? Ik ken het alleen van routers, die het gebruiken om hun IOS ervanuit te flashen.
Mijn Asus K7m zegt zegt bij het booten ook
Checking NVram.....
De manual zegt het volgende:
Clear NVram [no]
Non-Volatile Random Acces Memory (NVRAM) retains its contens when the computer is turned off. NVRAM is used to store essential information such as device node data, and Setup parameters. Select [Yes] only if you want to clear these data during the Power-On Self Test (POST)
Het lijkt mij dus meer een functie van je mobo dan dat je er speciaal geheugen voor nodig hebt.
Checking NVram.....
De manual zegt het volgende:
Clear NVram [no]
Non-Volatile Random Acces Memory (NVRAM) retains its contens when the computer is turned off. NVRAM is used to store essential information such as device node data, and Setup parameters. Select [Yes] only if you want to clear these data during the Power-On Self Test (POST)
Het lijkt mij dus meer een functie van je mobo dan dat je er speciaal geheugen voor nodig hebt.
uhm ja ik heb een ami bios met een via chip set op een msi moederbord 
ms-6309
k thanx all
ami geeft het dus verkeerd aan
ms-6309
k thanx all
ami geeft het dus verkeerd aan
Pagina: 1