Ik hier het volgende probleem met mijn adsl lijn. Als ik mijn volle download of upload benut dan krijg ik opeens pings welke variëren tussen de 300 en 2000ms. Niet echt normaal als je het mij vraagt dus, gewoon een webpagina bezoeken gaat merkbaar langzaam, online gamen kun je al helemaal vergeten. Dit gebeurt al met slechts 1 http of ftp connectie, als ik bijvoorbeeld een Linux iso download van een willekeurige snelle Nederlandse server. Ik haal overigens wel de volledige beschikbare bandbreedte. Met mijn ouders hun adsl lijn heb ik hier totaal gene last van, daar kan ik gemakkelijk mijn volledige download voltrekken zonder belachelijk hoge pings te krijgen, de pings onder volle belasting van de download zijn daar zo rond de 30ms.
Ik heb dit probleem zowel als ik enkel mijn laptop (Ubuntu Feisty, zonder rare dingen) aan de modem hang als met mijn volledige netwerk. De modem was het probleem ook niet, ik heb het met 2 Speedtouch 510's geprobeerd (die van mij en die van mijn ouders).
Het betreft overigens een Xs4all Lite Only lijn. Het probleem bestond overigens 2 maanden geleden ook al toen ik nog een normale Xs4all Lite lijn had.
Ik heb hier destijds al een keer met de Xs4all helpdesk mee gebeld. De volgende dingen kreeg ik te horen, de signaal/ratio van mijn upload was nogal slecht. De volgende kon ik proberen: het kabeltje tussen de modem en irsa vervangen, of een ander type modem proberen. Enfin, ik had dus een Speedtouch 546 ergens vandaan gehaald en nog steeds het zelfde probleem. Ook heb ik het kabeltje vervangen, dit gaf al helemaal een raar effect. In eerste instantie leek het te werken, maar dit scheen toeval te zijn, want een paar minuten later was het al weer net zo slecht.
Specs:
Ik heb dit probleem zowel als ik enkel mijn laptop (Ubuntu Feisty, zonder rare dingen) aan de modem hang als met mijn volledige netwerk. De modem was het probleem ook niet, ik heb het met 2 Speedtouch 510's geprobeerd (die van mij en die van mijn ouders).
Het betreft overigens een Xs4all Lite Only lijn. Het probleem bestond overigens 2 maanden geleden ook al toen ik nog een normale Xs4all Lite lijn had.
Ik heb hier destijds al een keer met de Xs4all helpdesk mee gebeld. De volgende dingen kreeg ik te horen, de signaal/ratio van mijn upload was nogal slecht. De volgende kon ik proberen: het kabeltje tussen de modem en irsa vervangen, of een ander type modem proberen. Enfin, ik had dus een Speedtouch 546 ergens vandaan gehaald en nog steeds het zelfde probleem. Ook heb ik het kabeltje vervangen, dit gaf al helemaal een raar effect. In eerste instantie leek het te werken, maar dit scheen toeval te zijn, want een paar minuten later was het al weer net zo slecht.
Specs:
- Lijn: Xs4all Only Lite (daarvoor Xs4all Lite), geen ISDN
- Modems: 2 verschillende Speedtouch 510's en een Speedtouch 546, zit gewoon direct aangesloten op de irsa met een kabeltje van 20 centimeter.
- Diagnostics uit de modem: Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 19.0, Attenuation (dB) up/down = 14.5 / 28.0, Noise Margin (dB) up/down = 7.0 / 23.5
- Afstand naar de centrale: 1693 meter (volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm)
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 15-08-2007 21:37 . Reden: 'hoi' weg gehaald, het is een forum, geen mail. ]