Ik probeer een clean install van XP uit te voeren op een laptop vanaf een externe USB hardeschijf.
Deze laptop heeft geen Cd-rom, DVD speler of diskette. Ik wil de clean install daarom uitvoeren vanaf de externe hardeschijf.
Nu heb ik alle installatie bestanden van XP naar de externe harddisk gecopieerd, en vanaf daar geboot. De installatie bestanden zijn afkomstig van een ISO, die ik met behulp van Magic Iso heb uitgepakt naar de harddisk.
De melding die ik dan krijg na het booten is 'NLTDR ontbreekt, druk ctrl-alt-del om opnieuw op te starten'.
Ik heb gezocht (Google + tweakers) op:- deze melding en
- installeren vanaf externe harddisk
maar geen nuttige info kunnen vinden.
Mijn vragen:
1 is het mogelijk Windows XP te installeren vanaf een externe harddisk?
2 Zoja, wat moet ik (anders) doen?
Deze laptop heeft geen Cd-rom, DVD speler of diskette. Ik wil de clean install daarom uitvoeren vanaf de externe hardeschijf.
Nu heb ik alle installatie bestanden van XP naar de externe harddisk gecopieerd, en vanaf daar geboot. De installatie bestanden zijn afkomstig van een ISO, die ik met behulp van Magic Iso heb uitgepakt naar de harddisk.
De melding die ik dan krijg na het booten is 'NLTDR ontbreekt, druk ctrl-alt-del om opnieuw op te starten'.
Ik heb gezocht (Google + tweakers) op:- deze melding en
- installeren vanaf externe harddisk
maar geen nuttige info kunnen vinden.
Mijn vragen:
1 is het mogelijk Windows XP te installeren vanaf een externe harddisk?
2 Zoja, wat moet ik (anders) doen?
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 15-08-2007 19:44 ]