Toon posts:

nieuwe voeding, pc start niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Sinds enige tijd heb ik een hp pavilion 3640, waar ik vandaag een nieuwe voeding in heb gestopt, een coolermaster (430W, ATX 12V v2.01). Als ik hem aan zet, gaan alle fans draaien, en lampjes branden. Echter blijft de monitor op zwart, en hoor verder geen piepjes.
Enig idee wat hier het probleem kan zijn?
Alvast bedankt.
V

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Misschien is er meer stuk dan alleen de voeding? Waarom heb je de voeding vervangen?

Verwijderd

Misschien ben je ergens een stekkertje vergeten aan te sluiten? Iets meer informatie zou fijn zijn, zoals wat heb je al geprobeerd? Heb je de oude voeding er weer ingezet om te testen of er niet iets stuk is gegaan?

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, excuus.
ik wil de pc uitbreiden met 1gb extra geheugen, en een 8800 gts videokaart.
Voor deze videokaart had ik een andere voeding nodig, vandaar de nieuwe voeding..

Inmiddels heb ik wel beeld (op basis van de nieuwe voeding, geheugen en videokaart) alleen loopt windows XP vast (in safe mode) op mup.sys. Ook herinstalleren wil niet lukken, daar hij steeds vast loopt. Pc wil ik toch opnieuw installeren met Vista, maar ook daar loopt ie stuk op.

Ik zal nu even proberen alles terug te zetten zoals het was. Dus oude voeding, ouder vkaart en geheugen eruit...

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:08:
Ik zal nu even proberen alles terug te zetten zoals het was. Dus oude voeding, ouder vkaart en geheugen eruit...
Oke en wat volgens mij ook handig is om te proberen: Wat doet de pc met alle oude onderdelen maar wel de nieuwe voeding? Dan weet je of de voeding de boosdoener is of niet namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
pc werkt op oude voeding en niks nieuws erin...
prik ik het nieuwe geheugen erin, op de oude voeding, werkt het niet meer...
Nu dacht ik dat mijn geheugen 4300 was, maar blijkt 4200 te zijn. Het nieuwe geheugen is wel 4300. In hoeverre kan dit problemen geven?

Pc werkt ook, zonder extra geheugen, en nieuwe voeding
ik ga nu even kijken of de videokaart wel werkt op de nieuwe voeding

Verwijderd

Zoek naar dubbelkanalisch in moederbord boekje en BIOS de identieke reepjes in de dezelfde kleurtjes zetten.

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar twee memory slots erin zitten... ik zal eens kijken als ik alleen het nieuwe geheugen erin stop...

nieuwe voeding + nieuwe gk werkt ook nog, dus het is echt iets met het geheugen

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 20:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Het kan zo maar zijn datje nieuwe reepje geheugen niet compatible is met je oude reepje(s).

Boot eens met alleen je nieuwe geheugen ? En kijk dan wat er wel of niet mis gaat !