Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Logo (background image) centreren in CSS template

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn custom banner wil momenteel maar niet naar behoren centreren in mijn standaard Joomla 1.5 layout.

Website: http://www.mind-bending.nl
Banner die geïnplementeerd moet worden: http://www.mind-bending.nl/images/logos/Mind-bending.nl.png
Theme: rhuk_milkyway

Hoe ik de standaard banner moet veranderen daar ben ik inmiddels achter. Echter wil deze maar niet precies in het midden terecht komen na het editten van het template.css bestand. Onderstaand een voorbeeld uit de code van dit bestand:

[code=css]
div#logo {
position: absolute;
left: 0;
top: 0;
float: left;
width: 298px;
height: 75px;
background: url(../images/mw_joomla_logo.png) 0 0 no-repeat;
margin-left: 30px;
margin-top: 25px;
}
[/code=css]

Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet welke opties ik eventueel kan gebruiken om de banner hard te centreren in het midden van de pagina. Ook bij het scalen van resoluties dient deze exact in het midden te blijven staan!

Zelf heb ik al meerdere opties geprobeerd door middel van enkele Nederlandse CSS tutorials, maar de gegeven opties (bijvoorbeeld: center; & text-align;) lijken de banner nou niet echt volledig in het midden te plaatsen. Wat ik graag zou hebben is dat het midden van het plaatje ook in het midden van de website komt te staan. Niet dat de linkerzijde van het plaatje in het midden begint, en de banner vervolgens aan de rechterkant de site uit floept...

Zou iemand mij een stukje voorbeeld code kunnen geven zodat ik dit vervolgens kan toepassen in de site?

Voor de gemiddelde CSS editor moet dit een eitje zijn lijkt me. Vandaar dat ik me ook niet de moeite ga nemen om een hele test suite op te zetten om mee te gaan testen. Het is een vrij simpel dingetje waar ik naar vraag, maar mij persoonlijk wil het maar niet lukken.

Verwijderd

Als jij niet de moeite neemt om ervaring op te doen met CSS, waarom zou ik dan als CSS goeroe de moeite nemen om jou te helpen? Daar heb ik helemaal geen zin in. Zeker niet als je zo'n houding aanneemt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.w3schools.com/css/css_background.asp
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:03:
lijken de banner nou niet echt volledig in het midden te plaatsen
Wiedes; je hebt margins op je div staan en positioneert 'm ook nog eens absoluut :X
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:03:
Vandaar dat ik me ook niet de moeite ga nemen om een hele test suite op te zetten om mee te gaan testen. Het is een vrij simpel dingetje waar ik naar vraag, maar mij persoonlijk wil het maar niet lukken.
Als jij geen moeite wil doen, waarom wij dan wel :?

:w

We zijn geen afhaaltoko voor kant-en-klare oplossingen, en al helemaal niet als je zelf al aangeeft geen moeite te willen doen. Daarnaast zie ik dat je al een topic hierover op slot hebt staan; waarin verschilt dit topic met het vorige behalve dat je geen code post maar ons verwijst naar de site (waar we dan vervolgens in de code zouden moeten spitten)?

En dan ben ik nog heeeel schappelijk dat ik een link post naar de oplossing...

[ Voor 199% gewijzigd door RobIII op 15-08-2007 19:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.