Toon posts:

asus en7600gt hmdi-ready videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb al een tijdje een en7600gt videokaaart. ik ben er wel tevreden mee, het is echt een goede kaart. er zit een hdmi uitgang op, maar die gebruik ik (nog) niet.
er zit ook een optische uitgang op.. (voor geluid, heb ik me laten vertellen) alleen ik begrijp niet waarom die erop zit, en wat ik ermee kan. heeft iemand een idee??

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockzone.com/spin9/review/vga/asus/en7600gt_hdmi/IMG_2513_resize.JPG
gr.joep

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Reageer niet of geef een fatsoenlijk antwoord.

Dat is waarschijnlijk geluid ja, aangezien het een toslink aansluiting is.
Heb je geen handleiding?

EDIT: Ehh nee in de handleiding staat het niet

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 15-08-2007 20:57 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat vond ik raar, omdat er nergens iets over vermeld staat..

ik heb trwns op een andere site gelezen dat het geluid output is, en dat het met de geluidskaart (op mijn moederbord intern) verbonden is. maar als ik het kabeltje erin doe (die ik erbij kreeg) zie ik geen rood lichtje aan de andere kant van de kabel.. terwijl er wel muziek speelt, en ik de normale (3.5 jack) boxen eruit heb gehaald..

ik heb de videokaart precies zo geinstalleerd als het hoort..

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Heb je ook gekeken naar welke aansluiting je volgens je geluidskaart gebruikt ? Wellicht moet je even in de settings aangeven dat hij een digitale uitgang moet gebruiken. Anders blijft hij de analoge aansluiting gebruiken, ondanks dat je geen speakers hebt aangesloten.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Ja inderdaad. Met de nieuwere SoundMAX drivers moet je 'digital output uitschakelen' uitschakelen of bij de oudere SoundMAX/RealTeK drivers 'AC/97 doorvoer' en 'SPDIF doorvoer' inschakelen

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Is het geen *ingang*?
HDMI kan namelijk zowel beeld als geluid doorsturen.
Het lijkt me logisch als het de bedoeling is dat je de uitgang van je geluidskaart op deze ingang aansluit, en dat de kaart dan het beeld en geluid combineert op de HDMI-uitgang, zodat je op je TV ook het geluid van je PC kunt horen.

Ik meen dat er ook enkele ATi kaarten zijn die dit hebben.

Verwijderd

Topicstarter
dat is een goed idee, maar het lijkt mij logisch, dat het geluid naar de hdmi-uitgang, intern geregeld wordt..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb iets gevonden, bij de specs van deze videokaart:

SPDIF Input:
Digitale overdracht audiosignaal van moederborden naar grafische kaart

alleen, nu snap ik nog niet wat ik ermee kan.. :?

Verwijderd

Als er op je moederbord een optische uitgang zit, kan je die verbinden met de optische ingang op je videokaart. Zo gaat het geluid samen met het beeld via de HDMI aansluiting naar bijv. je Tv toe.
Pagina: 1